עלייה באחוזי הזכאות לבגרות בראשון לציון 68.10%



הישג מצוין למערכת החינוך העירונית:
עלייה של 3.3% באחוז הזכאים לבגרות בעיר העלייה בקרב תלמידי העיר הלומדים בה גבוהה אף יותר ועומדת על 7% בשנה האחרונה- מדובר באחת מהעליות הגבוהות בקרב הערים הגדולות
ראש העירייה, דב צור:"ראשון תהיה בקדמת החינוך בארץ. מבטיח. אישית"

בשבוע שעבר פרסם משרד החינוך את תוצאות הזכאות לבגרות לשנת הלימודים תשע"א. הנתונים מראים כי אחוז הזכאות לבגרות בעיר עלה ב-3.3 אחוז לעומת שנת תש"ע וב-7% לעומת תשס"ט. בשנת הלימודים תשס"ט תש"ע עמד אחוז הזכאות לבגרות על 61.635, בשנה"ל תש"ע עמד על 64.79% ואילו כעת עומד האחוז על 68.10%. במנהל החינוך אומרים כי מדובר בעלייה מרשימה וגאים מאוד על ההישג.

הנתונים מתייחסים לכל תלמידי י"ב הגרים ברשות, אלה הלומדים בה ואלה הלומדים מחוץ לה.

במינהל החינוך מציינים כי ישנן מספר סיבות לעלייה, הראשונה הגדלת ההשקעה העירונית בחינוך בצורה משמעותית:  תקציב החינוך נמצא השנה בשיא של השנים האחרונות ועומד כיום על כ-421 מיליון שקלים, לעומת כ-300 מיליון שקלים בשנת 2007 (תקציב משרד החינוך ותקציב העירייה).

מאז שנת 2008 נוספו מעל ל-49 מיליון שקלים להשקעה העירונית במערכת החינוך שעומדת על מעל ל-145 מיליון שקלים. כיום,  ההשקעה עירונית בכל תלמיד יותר מהוכפלה והיא עומדת על 3,600 ₪, לעומת 1,600 ₪ בשנת 2007".

משמעות המיליונים המושקעים, הם שעות תגבור לבתי הספר היסודיים-בהשקעה של 6.5 מיליון שקלים, לחטיבות הביניים ולבתי הספר התיכונים בהשקעה של 16 מיליון שקלים, במסגרתם ניתנו תוספת שעות למתקשים, לימוד בקבוצות קטנות, תכניות הכנה לבגרות, תכניות מצוינות וכלים נוספים שמאפשרים למנהלים ולמורים לתת לכל תלמיד את ההזדמנות הטובה ביותר להצלחה.

בנוסף, אומרים במינהל החינוך כי בשנים הללו נעשה רענון בשורות המנהלים ונושא החינוך עלה בסדר העדיפות העירוני לראש הרשימה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה