מחשבים ניידים וטאבלטים לתלמידי החינוך המיוחד בראשון לציון



חינוך בקדמת הטכנולוגיה- תלמידי החינוך המיוחד בראשון לציון יצוידו במחשבים ניידים ובאייפדים שהותאמו לצורכיהם לרגל פתיחת שנת הלימודים תשע"ג יצוידו תלמידי החינוך המיוחד בעיר במחשבים ניידים ובאייפדים.

לרגל פתיחת שנת הלימודים תשע"ג, יצוידו תלמידי החינוך המיוחד בראשון לציון במחשבים ניידים ובמחשבי אייפד שיותאמו בייחוד לצורכיהם. במסגרת 2 תוכניות המתנהלות במקביל יזכו תלמידי החינוך המיוחד בכל רחבי העיר לחינוך בקדמת הטכנולוגיה באופן שיחבר אותם לעולם המחשוב ויאפשר להם להתרגל לחינוך עם עקרונות המותאמים למאה ה-21 ועם זאת יקלו על התלמידים בהתאם לצורכיהם המיוחדים.

תוכנית אחת, אותה מממנת עיריית ראשון לציון תזכה את תלמידי החינוך המיוחד במחשב נייד לכל תלמיד. לצד זאת, עשרות ילדים עם צרכים מיוחדים יקבלו איפדים ניידים במסגרת מייזם ייחודי של  המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) עבור תלמידים עם אוטיזם או שיתוק מוחין, במסגרתו יקבלו כיתות שלמות מהחינוך המיוחד מכשיר אייפד או מחשב נייד. המיזם הזה מתקיים בשיתוף עם "תקשוב כהשתלבות" בו לוקחים חלק הביטוח הלאומי ומיזם "מחשב לכל ילד", של משרד החינוך ועיריית ראשון לציון.

המיזם, שיחל כבר בשנת הלימודים הקרובה, נועד לשפר בצורה משמעותית את יכולות הלמידה של תלמידים עם צרכים מיוחדים, היות וידוע שילדים על הרצף האוטיסטי מפיקים תועלת רבה מעבודה מול מחשב. היתרון שלהם בחשיבה ולמידה חזותית, מאפשר להם להפיק את המרב מהטכנולוגיה הרב חושית. לגבי האייפד יש תחושה בעולם כולו שמדובר במהפכה של ממש, בזכות הנגישות, בזכות הממשק הייחודי ובזכות המרכיב החזותי הידידותי כל כך עבורם.

במיזם משתתפים תלמידים מ-7 כיתות מבתי הספר אשכולות ושקמים בראשון לציון. תלמידים מ-3 כיתות יקבלו אייפד ותלמידים מ- 4 כיתות יקבלו מחשבים ניידים. זוהי הפעם הראשונה במסגרתה כיתה שלמה מהחינוך המיוחד מקבלת מכשירי קצה לכלל התלמידים.

למיזם יש גם פוטנציאל מחקרי: הוא יאפשר לבדוק מה מפיקות שתי האוכלוסיות של החינוך המיוחד מהטכנולוגיה החדשה, ולבצע השוואה בין השימוש שעושים התלמידים באייפד לבין השימוש הנעשה במחשב הנייד. בנוסף, חלוקת המכשירים לכל תלמידי הכיתה תאפשר לבחון ברמת המקרו האם וכיצד נתרם תהליך ההוראה והלמידה בכיתה.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "ראשון לציון מתגאה במערכת החינוך המיוחד שלה, ואנו שמחים על ההזדמנות להוביל פיילוט ארצי בעל חשיבות כה רבה לילדים והורים רבים. אנו מקווים שהטכנולוגיה הזו תביא עימה בשורה לתלמידי החינוך המיוחד בעיר ובכלל".

עוד הוסיף צור:" אנחנו לא חוסכים במשאבים כדי להעניק לתלמידינו את כל הכלים שיתרמו להצלחתם. תלמידי החינוך המיוחד בראשון לציון זוכים להשקעה אשר כעת במסגרתה יצוידו חלקם במחשבים ניידים וחלקם במחשבי אייפד במסגרת שני פרויקטים המתנהלים במקביל. מעבר לתרומתם של המחשבים, התאמתם לצורכיהם הייחודיים של התלמידים תקל עליהם בלימוד ותסייע להם להתפתח מבחינות רבות. במסגרת ההשקעה בחינוך תלמידי החינוך המיוחד גם הם עומדים בראש מעינינו ונמשיך להשקיע ככל שנדרש בטיב החינוך הניתן לילדי החינוך המיוחד, מכל הבחינות וההיבטים".

מנכ"לית מטח, גילה בן-הר: "אנו שמחים להוביל את המהלך לשילוב האייפדים והמחשבים הניידים לכיתות הלימוד בחינוך המיוחד ולקחת חלק במהפכה המתחוללת בשנים האחרונות בנושא. תוצאות המיזם יסייעו לנו בהבנת אופני השימוש של תלמידי החינוך המיוחד בטכנולוגיה ובהצעת דרכי ייעול לשיפור ההוראה והלמידה באוכלוסייה זו".

לרגל השקת המיזם יתקיים טקס קבלת אייפדים ומחשבים ניידים במהלך חודש אוקטובר, במסגרתו ההורים יודרכו בנוגע לשימוש בטכנולוגיה החדשה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה