44,137 תלמידים יחלו את הלימודים השנה בראשון לציון



הבשורות: ההשקעה העירונית בכל תלמיד יותר מהוכפלה בהשוואה לשנת 2007, מחשוב בתי הספר בהשקעה של למעלה מ-7 מיליון שקלים, נושא ההתנדבות יילמד בכל בתי הספר כמקצוע מן המניין, מימון עירוני מלא לסייעת נוספת בכל גני הילדים לגילאי שלוש בהם מעל ל-20 ילדים, הזנה ותזונאית בגני הילדים, סבסוד מסעות לפולין על ידי הרשות המקומית ומשרד החינוך, השקעה של 22 מיליון שקלים בשעות תגבור למערכת, מעל ל-200 מיליון השקעה בשיפוץ ובבינוי מוסדות חינוך ובהמשך למתן חוק חינוך חינם לגילאי 3-4 הצליחה העירייה לתת מענה לכל הנרשמים

בסוף השבוע קיים ראש העירייה, דב צור, עם צוות מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון, התכנסות מיוחדת לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ג. ההתכנסות המיוחדת הועברה בשידור חי בעמוד הפייסבוק של עיריית ראשון לציון ואפשרה לכל תושב בעיר ומחוצה לה לצפות, לשאול שאלות ולקבל תשובות מראש העירייה ומצוותי החינוך, בזמן אמת.

44,137 תלמידים יחלו ב-27 לאוגוסט את הלימודים, מתוכם 8,631 במערכת החינוך הקדם יסודית, 18,313 במערכת החינוך היסודית ו- 17,193 במערכת החינוך העל-יסודית. תקציב החינוך נמצא השנה בשיא של השנים האחרונות ועומד על כ-421 מיליון שקלים, לעומת כ-300 מיליון שקלים בשנת 2007 (תקציב משרד החינוך ותקציב העירייה).

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור:"אנו פותחים את שנת הלימודים תשע"ג כאשר המערכת נמצאת בשיא של העשור האחרון – שיא של השקעה תקציבית, שיא של כלים למנהלים ומורים, שיא של השקעה בסביבה הפיזית - ואנחנו מתכוונים להמשיך ולשבור את השיא הזה בכל שנה עד שנגיע למקום הרצוי. המטרה שלנו היא לא להתפשר על מקום טוב באמצע, אלא להתמקם בצמרת המפה החינוכית בישראל. אנחנו עוד לא שם, אבל בהחלט עלינו על המסלול הנכון ואני בהזדמנות זו רוצה להודות למנהלים ולמורים שעושים את העבודה בשטח".

עוד הוסיף צור:"מאז שנת 2008 הוספנו מעל ל-49 מיליון שקלים להשקעה העירונית במערכת החינוך שעומדת על מעל ל-145 מיליון שקלים. כיום,  ההשקעה עירונית בכל תלמיד היא 3,600 ₪, לעומת 1,600 ₪ בשנת 2007".

משמעות המיליונים המושקעים, לדבריו של צור, הם שעות תגבור לבתי הספר היסודיים-בהשקעה של 6.5 מיליון שקלים-תוספת של 1.5 מיליון בהשוואה לשנה שעברה, לחטיבות הביניים ולבתי הספר התיכונים בהשקעה של 16 מיליון שקלים-תוספת של 2.5 מיליון בהשוואה לשנה שעברה, במסגרתם ניתנו תוספת שעות למתקשים, לימוד בקבוצות קטנות, תכניות הכנה לבגרות, תכניות מצוינות וכלים נוספים שמאפשרים למנהלים ולמורים לתת לכל תלמיד את ההזדמנות הטובה ביותר להצלחה.

במסיבת העיתונאים סקרה ראש מינהל החינוך, ד"ר שוש נחום, את המטרות, התוכניות, השינויים והתוספות לבתי הספר בשנת הלימודים הקרובה. המטרות הן טיפוח מצוינות ערכית ולימודית בסביבה פיזית בטוחה, בריאה, ירוקה, חדשנית ומטופחת, מתן מענה לצרכים המגוונים  - לימודיים – רגשיים – חברתיים –   ערכיים - של התלמיד, תוך פיתוח כישוריהם, צמצום פערים והישגים הלימודיים, הכלתם ושילובם  המיטבי – כל אחד לפי צרכיווחיזוק תחושת השייכות והגאווה העירונית - מקומית , טיפוח הזיקה למורשת ישראל ולמדינת  ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

במסגרת החידושים אותם הציגו בעירייה, סיפר ראש העירייה, דב צור, כי בהתאם למדיניותו, השנה ילמד מקצוע ההתנדבות, ככל מקצוע במערכת, מגיל הגן ועד כתה י"ב. בחטיבות הביניים בעיר, לדוגמא, תינתן 50% תוספת של שעות חינוך המוקדשות כל כולן ללימוד ערך ההתנדבות, והכל במימון עירוני.

מנהלת האגף העל יסודי , דלילה אשכנזי, סיפרה בהתכנסות כי בשנת הלימודים תשע"ג יתקיימו בכל כיתות ז' – י' שיעורי חינוך תוספתיים בנושא ההתנדבות במימון הרשות, ובהתאם,  נבנו בנושא מערכי שיעור בשיתוף אגף הנוער והצעירים והאגף לחינוך העל יסודי.

כמו כן, דיווחה אשכנזי, על כניסתה של  תכנית – "עתודה למנהיגות מדעית טכנולוגית" בחטיבות הביניים, שמטרתה לקדם את המצוינות המדעית הטכנולוגית בראייה שש שנתית ובכך תוביל את התלמידים  לתעודת בגרות איכותית בתחומי המדע והטכנולוגיה.

חידוש נוסף עליו מבשר ראש העירייה, דב צור, הוא סבסוד מסעות לפולין עבור תלמידי העיר על ידי העירייה שיתווסף לסבסוד משרד החינוך, כך שילדים הזקוקים לכך יצטרכו לשלם רק שליש מחיר עבור נסיעה לפולין. צור הסביר כי עיריית ראשון לציון מייד נרתמה לסייע בסוגיה חינוכית חשובה זו.

במסגרת שיפור ההישגים הלימודיים, תשקיע העירייה השנה סכום של למעלה מ-20 מיליון שקלים בכדי לתקצב שעות תגבור לכל שכבות המערכת. בבתי הספר היסודיים יינתנו השנה 2000 שעות תגבור שבועיות-תוספת של 500 שעות בשבוע לעומת תשע"ב-בהשקעה של 6.5 מיליון שקלים-גידול של 1.5 מיליון לעומת שנה שעברה. בחינוך העל יסודי יינתנו השנה 2509 שעות תגבור שבועיות בהשקעה של 16 מיליון שקלים לעומת תשע"ב בה ניתנו 2170 שעות בהשקעה של 13.5 מיליון.

עוד מסתמן כי שנת הלימודים תשע"ג נפתחת בבשורה משמעותית לציבור ההורים לילדי שנתון 3: במסגרת ההיערכות המואצת ליישום המהלך לחינוך חינם לילדים בגילאי 4-3 החל משנת הלימודים הקרובה, תשע"ג, החליט, ראש עיריית ראשון לציון, דב צור,  שהעירייה תישא בעלות של סייעת נוספת בכל גני ילדים שיש בהם יותר מ-20 ילדים בגילאי 3. מדובר ב-40 סייעות מתגברות ל-40 כתות גן למשך 4 חודשים.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור :"לראשונה, הממשלה מובילה מהלך ל

הענקת חינוך חינם לילדים החל מגיל 3. מדובר בבשורה כלכלית, שתקל את הנטל על ההוצאות בגידול ילדים, וכן, בהרחבה משמעותית של שירותי החינוך שמעניקות הממשלה והרשות המקומית לאזרח. במסגרת זאת,  כדי להבטיח את ביצוע המהלך באופן הטוב ביותר, החלטנו לשאת בעלות של סייעת נוספת בגני ילדים שיש בהם יותר מ-20 ילדים בגילאי 3. מדובר ב-40 סייעות מתגברות ל-40 גני ילדים למשך 4 חודשים. כפי שכבר הוכחנו-כשזה מגיע לחינוך לא נתפשר ולא נחסוך על מנת לספק את החינוך הטוב ביותר לילדי העיר ראשון לציון. אנו בראשון לציון, במאמץ חסר תקדים ובמשותף עם משרד החינוך, מצליחים לפתוח את השנה כאשר כל הילדים שנרשמו, משובצים לגני הילדים".

במסגרת יישום חוק חינוך חינם לגילאי 3-4 בשנת הלימודים תשע"ג נרשם בעיר גידול של  1014 ילדים שנרשמו למערכת גני הילדים - 17% יותר לעומת שנת תשע"ב.  לצורך כך, נבנו 34 כיתות גן נוספות, 24 מתוכן נבנו מן היסוד ועוד 10 כיתות שודרגו לטובת הנושא.

כמו כן, מציינים בעירייה כי על מנת לקדם את מערכת החינוך על פי העקרונות של המאה ה-21 ישקיעו השנה מעל ל-7 מיליון שקלים במחשוב בתי הספר ובציוד היקפי בתחום המחשוב על מנת ליצור כתות חכמות בבתי הספר. במחשוב בתי הספר היסודיים תשקיע העירייה בשנת תשע"ג 2,878,900 שקלים, בחטיבות הביניים 1,924,500 בחטיבות העליונות 2,045,641 וכן יושקעו סכומי כסף נוספים במחשוב ייחודי לחינוך המיוחד ובגני הילדים בעיר.

לא זאת בלבד, אלא בעירייה מסבירים כי ההשקעה במחשוב בשנת תשע"ג מקדימה מהלך שיתבצע בשנה הבאה בהיקף חסר תקדים על פי תוכנית אב  למחשוב כל מערכת החינוך בראשון לציון, בהיבט התשתיתי ובהיבט הפדגוגי בהשקעה של 25 מיליון ש"ח.

בתחום הפיזי, שופצו במהלך הקיץ, מוסדות החינוך בעיר בהשקעה של מעל ל-30 מיליון שקלים. כמו כן, במהלך השנה יושקעו 182 מיליון שקלים בבנייה חדשה ועוד מעל ל-7 מיליון שקלים בשיפור הסביבה הלימודית במסגרתה ייבנו וישודרגו בבתי הספר ספריות חדשות, חדרי מדעים, מבואות ועוד. צור:"אנחנו פועלים ליצירת תהפוכות פיזיות במוסדות החינוך. השקענו סכומים חסרי תקדים בשיפוץ מוסדות חינוך בקיץ הזה ובבנוי מוסדות חינוך חדשים– כדי להביא את מוסדות החינוך בעיר לרמה אחרת".

במסגרת העבודות שיבוצעו בשנה הקרובה, ייבנו מחדש בית הספר העל יסודי "הגימנסיה הריאלית", בית הספר הותיק "רמז", מרכז רון ורדי למחוננים ומצטיינים, בית ספר חדש, ייחודי וירוק בשכונת צוריאל, בית הספר "ויתקין" (12 מתוך 18 כתות), קריית חינוך בנחלת יהודה שתכלול בית ספר יסודי, שיחל לפעול כבר עכשיו בתחילת השנה ובית ספר שש שנתי חדשים לחלוטין. ההנחה העומדת בבסיס ההשקעה הפיזית הרבה, לדבריה של ראש מנהל החינוך, ד"ר שוש נחום, היא ששיפור הסביבה הלימודית מביא לשיפור ההתנהגות, לירידה באלימות ולשיפור ההישגים הלימודיים.

כמו כן, סיפרה מנהלת אגף חינוך יסודי, מירי אור גוטפריד, כי ראשון לציון נמצאת לקראת כניסה לתהליך של בחירה מבוקרת בבתי הספר היסודיים לפיו כל בית ספר יהפוך ייחודי בתחום מסוים (לימודי סינית, טבע ומדעים, אומנויות, משחקים כאמצעי לפיתוח החשיבה, בית ספר למנהיגות ועוד) ולרשות התלמידים והוריהם תעמודנה אפשרויות רישום נוספות, מעבר לבית הספר הנקבע כיום לפי אזורי הרישום. באמצעות בחירה מבוקרת יוכלו התלמידים לבחור מתוך אפשרויות רבות יותר היכן הם רוצים ללמוד לפי ייחוד, סוגו ואופיו של בית הספר.

באשר לגני הילדים, אלה יזכו השנה להשקעה רבה בתוכניות מחשוב במסגרתן תכנס לכל גני החובה בעיר תוכנית "גוגלה"-אינטרנט המותאם לגילאים הצעירים בהיותו מפוקח, מותאם לילדים בשפתו ובדרך ההפעלה ויאפשר לילדי גן החובה להתנסות בחוויית המחשוב תוך פיקוח על תכנים מתאימים, תוך אפשרות הפעלה ללא צורך בידיעת הקריאה והכתיבה ועוד. כל ילד, תוך יום הלימודים בגן, יוכל לברר מה אוכלים הצבים, למשל. כמו כן, על פי מנגנון מותאם יוכל הילד לעדכן את הוריו מדי יום, במצב רוחו, יוכל לשלוח איחולים להוריו במייל וכדומה. מנהלת אגף חינוך קדם יסודי, שולמית זכאי: "אל הילדים נפתח עולם שלם של מידע ומיומנויות אך בדרך בטוחה ומפוקחת שלא תאפשר להם להיחשף לתכנים שאינם חינוכיים או מותאמים לגילם הצעיר". זכאי הוסיפה וסיפרה כי השנה תורחב התוכנית ללימודי השחמט בגני הילדים ותתקיים השנה בכ-50 גנים. במסגרת התכנית לומדים התלמידים בחדר מחשבים עם תוכנות מרתקות, מתרגלים בחוברות עבודה אישיות ומשחקים משחקים אמיתיים.

עוד בגני הילדים, בשנת הלימודים תשע"ג תתקיים בכל גני הילדים בעיר הזנה מרוכזת במסגרתה יזכו ילדי הגנים לקבל ארוחת בוקר בריאה ומזינה וכן טעימה נוספת לקראת הצהריים, שיחליפו את ארוחת העשר שהביאו הילדים מהבית עד כה. לשם הנחייה וליווי של נושא ההזנה המשותפת קלט האגף לחינוך קדם יסודי תזונאית שתשתמש כיועצת לצוותי הגנים. התזונאית תדריך ותלווה את צוותי הגן בהם ילדים עם רגישות למזון מסוים או כאלה הסובלים ממחלת הצליאק. התזונאית תבנה את התפריטים המותאמים לארוחת הבוקר, תוך דאגה לשדרוג הארוחה המוגשת בגן כך שתתאים להמלצות ותכלול מאכלים עשירים בסידן, ירקות ופירות. התזונאית תדריך את צוותי החינוך באשר להקטנת הסיכון להשמנת יתר ותעניק להם כלים להתמודדות עם ילדים הסובלים מיתר או מתת משקל. ובנוסף, תקיים התזונאית השתלמות שנתית במימון משרד החינוך לגננות במהלך שנת הלימודים.

נושאים נוספים המוצבים בראש סדר העדיפויות של מנהל החינוך בשנה הבאה עלינו לטובה הם בעיקר חיזוק הרצף הפדגוגי- לפיו כבר השנה יתחילו כל הגננות בגני החובה לעבוד עם מורות כתות א', חיזוק הרצף השש שנתי- שעל פי תהליך ההערכה שליווה את השנה הראשונה, משיג את תוצאותיו, חיזוק אוכלוסיות חלשות שזקוקות לתשומת לב נוספת-על ידי תוספת שעות תגבור למתקשים, תוספת שעות פרטניות, תוכניות ייחודיות לילדי ציבור יוצאי אתיופיה בעיר, וחיזוק מצטיינים על ידי תוכניות ייחודיות למצטיינים.

לקראת פתיחת שנת הלימודים, ציינו בעירייה כי מערכת החינוך העירונית ערוכה בכל ההיבטים לפתיחת שנת הלימודים. כל המערכת מאוישת מכל הבחינות.

צור ביקש להודות למנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, לראש מנהל החינוך, ד"ר שוש נחום, ולכל עובדי מנהל החינוך שעובדים קשה  מידי יום ביומו, במשך כל השנה ובייחוד בתקופה זו ולמנהל שפ"ע שעסק בפרויקט שיפוצי הקיץ במוסדות החינוך תחת מגבלת זמן קשה, ועמד במשימתו בכבוד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה