מתחילים העבודות על הגימנסיה הריאלית בראשון לציון



בשבוע הבא, יחלו עבודות בנייתו מחדש של מוסד החינוך הוותיק, הגימנסיה הריאלית בראשון לציון. ראשית, תחל החברה הכלכלית האמונה על הפרויקט, בעבודות להריסת המבנה הישן ובעוד חודשיים תחל בנייתו של המבנה החדש.

הגימנסיה הריאלית תיבנה, לראשונה בישראל, כבית ספר לגובה.  העיצוב נבחר בתחרות אדריכלים שערכה העירייה בה נבחר עיצובו של האדריכל צדיק אליקים. על פי התכנית, בית הספר החדש ייבנה לגובה רב מהמקור, ויתפרש על פני שטח קרקע קטן יותר. למעשה, זהו בית הספר התיכון הגבוה הראשון בישראל, המתנשא לגובה של 6 קומות.
 
הגימנסיה הריאלית היא בית הספר התיכון הראשון בעיר ואחד ממוסדות הלימוד המוכרים והוותיקים בישראל. בית הספר, שנקרא על שם מנהלו הראשון אליעזר קררי, הוקם בסוף שנות השלושים בדירת שלושה חדרים ברחוב הרצל בעיר.

בהמשך הוא הועבר למבנה גדול יותר בשכונת אברמוביץ', ומראשית שנות החמישים ועד היום הוא שוכן במבנה הקבע שלו במרכז העיר.


לפני שתחרות האדריכלים יצאה לדרך, פנה ראש עירית ראשון לציון, דב צור, בוגר הגימנסיה בעצמו, למשרד החינוך וביקש לקבל אישור עקרוני להקמת בית ספר גבוה במקומה של הגימנסיה הריאלית. הבקשה נבעה מהעובדה שבית הספר שנבנה לפני שנים רבות, ממוקם במרכז העיר, והאזור צפוף מכדי להתאימו לצרכים הקיימים כיום, במסגרת התקן הקיים להקמת מוסדות חינוך. יחד עם זאת, תכנון לגובה לא היה תנאי בתחרות כי אם אופציה בלבד.
 
אליקים אדריכלים, שזכו בשנים האחרונות בעוד מספר תחרויות מרכזיות וחשובות לתכנון בתי ספר, הגישו תכנית שנבחרה פה אחד.
 
התכנית שאושרה על ידי משרד החינוך זכתה לשבחים מצד כל משתתפי הוועדה:"התכנית מעולה. דוגמה לפרויקט יצירתי המתאים לעיר אורבאנית כמו ראשון לציון. פ

תרון יצירתי ומרענן בשטח נתון קיים, בתוך מרקם עירוני צפוף יחסית". עוד הוסיפו חברי וועדת השיפוט:"השמירה על הפרופורציות וגובה הבניינים הקיימים בשכונה שומר על הזיכרון העירוני. התלמידים שילכו בשבילי השכונה ימשיכו ללכת באותם שבילים שצעדו בהם תלמידים לפני 30 , 40 ו- 50 שנה, זהו הזיכרון האמיתי. אנו מברכים את הרשות המקומית על יוזמה לפרויקט מסדר גודל כזה".

 

 
התכנית האדריכלית של הגימנסיה מציעה קונספט ייחודי וחדשני לבית הספר. לא עוד קופסאות מרובעות ואפרוריות, אלא  מבנה ייחודי ומתקדם, המותאם לעקרונות החינוך של המאה ה – 21 ובמקביל, משמר את הייחוד של הגימנסיה.

מנכ"ל החברה הכלכלית, ניצן פלג, מספר כי בית הספר החדש יכלול 42 כיתות, ב – 12,000 מ"ר בנוי שיתפרסו על 12 דונם. למרות זאת, 70% משטחי המגרש והבניין יהיו ירוקים. 
 
במסגרת התכנית האדריכלית הושם דגש על אלמנטים המעמידים את התלמיד במרכז, המאפשרים להעניק לתלמידים חינוך ירוק, המצמצמים את נקודות החיכוך בין שכבות הגיל השונות, המשלבים את בית הספר עם הסביבה והמקנים אפשרויות לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות.    
      

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר, כי "המוסד החינוכי שיוקם מחדש יהא בעל אופי ונראות חדשניים שיקדמו וישרתו את צורכי בית הספר היום ובעתיד". יחד עם זאת, ציין צור את החשיבות בשימור ההיסטוריה של המבנה ומה שהוא מייצג עבור העיר ראשון לציון.

צור:"בית הספר הזה יהווה את הדור הבא של בתי ספר בארץ. הגימנסיה הריאלית תקבל טיפול ייחודי שיקנה לה מקום של כבוד לו היא ראויה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה