העירייה תשקיע כ-30 מיליון שקלים בשיפוץ מוסדות החינוך



לאחר השקעה של 30 מיליון שקלים בשיפוץ מוסדות החינוך בקיץ שעבר גם בקיץ הזה ממשיכים את מהפכת החינוך בעיר עם שיפוץ נרחב נוסף בהשקעה חסרת תקדים

לקראת סיומה של שנת הלימודים הנוכחית, מתחילים בעירייה להיערך לפתיחתה של שנת הלימודים הבאה. בימים האחרונים אישר ראש העיר תוכנית בהיקף של 30 מיליון שקלים לשיפוץ בתי הספר בעיר. התכנית שגובשה על ידי מינהל שפ"ע, ובהובלת מנכ"ל העירייה, רחבה בהיקפה ומהווה את ההשקעה הגבוהה ביותר שהושקעה בשיפוץ מוסדות חינוך בשנים האחרונות. בשנה שעברה, הנחה ראש העירייה את ראש מינהל שיפור פני העיר (שפ"ע) להציג תכנית מקיפה לשיפוצי קיץ במוסדות החינוך, שתיתן מענה ארוך טווח לבעיות הפיזיות במוסדות החינוך בעיר.
 

מינהל שפ"ע ביצע בשיתוף מנהל החינוך סקר צרכים, שכלל סיורים בכל מוסדות החינוך בעיר ובחינת בקשות המנהלים. לאחר מכן נקבעו סדרי עדיפויות לטיפול בנושאים השונים, והוחלט כי בראש ובראשונה יטופלו נושאי בטיחות הילדים במוסדות החינוך. בסיומו של תהליך המיפוי שופצו בקיץ שעבר כ-60 מוסדות חינוך בעיר בהשקעה של מעל ל-30 מיליון שקלים. כעת, אומרים בעירייה, אנו משקיעים 30 מיליון נוספים על מנת לטפל בכל הדרוש טיפול אחרי הזנחה רבת שנים.
 
השלב הראשון יכלול טיפול בכל מה שיסייע לשמור על בטיחותם של הילדים בין כתלי בית הספר, כגון, התקנת גדרות, מעקות ותיקון דלתות. לאחר מכן, יוקדש השיפוץ לשאר צורכי מוסדות החינוך, כאשר נושאים שהינם אסטטיים בלבד יטופלו בעדיפות אחרונה. בימים האחרונים נשלחה הודעה לכל בית ספר המפרטת את העבודות שיבוצעו ולוח זמנים המשוער לתחילת העבודות וסיומן.
 
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור:"לא אתפשר על תנאי וסביבת הלימודים של תלמידי העיר. אחרי הזנחה רבת שנים של מבני בתי הספר בעיר אנחנו משקיעים סכומים חסרי תקדים, גם בקיץ הזה, על מנת לספק לילדינו את סביבת הלימודים הנוחה ביותר. מדי שנה אנו מתמודדים עם הבעיות של התנאים הפיזיים בבתי הספר וכפי שאמרתי בקיץ שעבר-לא נסתפק יותר בפתרונות ביניים- אלא נפתור במכה אחת את כל הבעיות ולתקופה הארוכה. אני רואה ביצירת סביבה לימודית נעימה ותומכת חלק ממהפכת החינוך שלנו בעיר, ואני לא מתכוון לחסוך בכך". 
 
חבר המועצה אייל מושיוב, מחזיק תיק שיפור פני העיר: "בשנתיים האחרונות עשינו קפיצת מדרגה בכל הקשור לתחזוק מוסדת חינוך, ושוב אנו מגיעים לשיא בפעילות המתוקצבת לקיץ הקרוב. מינהל שפ"ע עשה עבודה מאומצת בקיץ שעבר, בעקבותיה חשים התלמידים והמורים את השינוי ואין לי ספק שגם השנה יתנהל מבצע השיפוצים באותה יעילות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה