אלפים השתתפו בחגיגות ה-90 של ויצו נחלת יהודה



מנהל הכפר, ד"ר חזי יוסף: "זהו יום חג לכפר! תודה לעיריית ראשון לציון על שיתוף הפעולה למען חינוכם ורווחתם של ילדי העיר"

אלפים מבוגרי כפר הנוער ומשפחותיהם, תלמידים, מורים ועובדים בעבר ובהווה השתתפו בערב שבועות בכנס בוגרים חגיגי לציון 90 שנה להיווסדו של כפר הנוער ויצו נחלת יהודה. כנס המחזורים הגדול, שהיווה את שיאן של חגיגות ה-90,  נערך במעמד שרת החקלאות, אורית נוקד, מיכאל רייף, חבר מועצת העיר, ד"ר יחיאל שילה, ראש המנהל לחינוך התיישבותי, נשיאת ויצו העולמית, טובה בן דב, יו"ר הנהלת ויצו העולמית, פרופ' רבקה לזובסקי ורבות מהנהלת ויצו מהארץ ומהעולם.  עם הגעתם של אלפי הבוגרים, מכל רחבי הארץ, אחזה בכפר התרגשות רבה. כל מחזור- בוגרים ומורים כאחד, התכנס להעלאת זיכרונות ולהתעדכנות, צפה בתערוכת ענק של תמונות מחיי הכפר- "מאז ועד היום"  וערך סיור במגורי הכפר, בביה"ס ובענפי המשק השונים, לזכר ימים עברו.
 

 
לאחר המפגש המרגש נפתח האירוע החגיגי במופע לייזר מרהיב שהציג את ההיסטוריה של הכפר ושל ההתיישבות העובדת לרקע הימנון ה-90 לכפר, אשר חובר במיוחד לאירוע. להקות הזמר והמחול הייצוגיות של הכפר הופיעו לקול תשואות רבות ומופע הבאת ביכורים של ילדי הכפר ריגש את האורחים הרבים. שרת החקלאות, אורית נוקד אשר הגיעה לברך את הכפר ביום חגו אמרה כי ההישגים המרשימים של הכפר ממחישים עד כמה כרוכים זה בזה החינוך ופיתוח החקלאות והודתה לכל בוגרי הכפר לדורותיו על חלקם בבניית הארץ. "אני מאחלת לעוד שנים רבות של הצלחה וצמיחה ומודה לויצו על תרומתה לקיומו של מוסד מפואר זה", הוסיפה.
 
 
ויצו נחלת יהודה, אחד ממוסדות החינוך הוותיקים של ויצו ועלית הנוער, הוקם בשנת 1922 כמשק פועלות ולאחר קום המדינה הפך לתיכון חקלאי לבני נוער ותיקים ועולים מעשרות מדינות. עם הזמן הפך לאחד ממוסדות החינוך המובילים בחינוך ההתיישבותי ומהווה רשת ביטחון לאלפי בני נוער המבקשים ללמוד בחינוך פנימייתי. בכפר לומדים 430 תלמידים, 230 מהם מתגוררים בפנימייה, והשאר מגיעים מכל רחבי העיר ראשון לציון ולומדים במסגרת יום לימודים ארוך הכולל חוגים וסיוע לימודי עד לשעות הערב.
 
טובה בן דב, נשיאת ויצו העולמית אמרה: "ויצו נחלת יהודה היא עוד יהלום בכתר של 8 בתי הספר וכפרי הנוער של ויצו ברחבי הארץ.
 
התלמידים המסיימים מקבלים כלים לחיים, הופכים מילדים בסיכון לילדים עם סיכוי ואנו מקדמים אותם להמשיך את חייהם, לבנות משפחות לתפארת ולהיות אזרחים תורמים למדינת ישראל. תודה  למנהל הכפר, ד"ר חזי יוסף ולצוותו על העשייה החינוכית המפוארת ולבוגרי הכפר הרבים על חלקכם בבנין הארץ".  
 
 
אחרון המברכים ד"ר חזי יוסף, מנהל הכפר אמר בהתרגשות: "זהו יום חג לויצו נחלת יהודה- לבוגרים ולמחנכים הרבים שרואים כעת את פרי עמלם. נמשיך לטפח את דור העתיד ולחנכו לאהבת המולדת. בוגרי כפר הנוער ויצו נחלת יהודה פרוסים ברחבי הארץ ופעילים בתחומי החינוך, החקלאות, התעשייה והביטחון. אחוזי הגיוס עומדים על 97% ואנו גאים בתלמידנו על הישגיהם החברתיים והלימודיים. תודה מיוחדת לעיריית ראשון לציון על שיתוף פעולה ארוך השנים למען חינוכם ורווחתם של ילדי העיר ראשון לציון ". מופע זיקוקים מרשים חתם את האירוע – עד לחגיגות ה-100.. 
 
צילום: סקופ 80.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה