תלמידי תיכון מראשון לציון הצטלמו בעירום חלקי לספר המחזור



האירוע קרה שבועיים בלבד אחרי שתלמידים מאותו בית ספר, אם כי משכבה אחרת, התפרעו בהצגה "גטו" וקראו קריאות עידוד לדמויות של נאצים שהיכו דמויות של יהודים על הבמה.


 



כאבי מחזור: תלמידי אחת מכיתות י"ב בתיכון גן נחום בראשון לציון הצטלמו השבוע לספר המחזור כשהם
עירומים כביכול, וחלקים מגופם מוסתרים בשלטים. התמונות עלו לאינטרנט ועוררו סערה, שהובילה להחלטת הנהלת בית הספר כי התמונות המדוברות לא יופיעו בספר המחזור.

התלמידים טוענים שהמעשה היה תמים, אבל בד בבד נשמעו לא מעט קולות של מי שרואה בכך סימן נוסף להידרדרות הנוער. כל זאת, שבועיים בלבד אחרי שתלמידים מאותו בית ספר, אם כי משכבה אחרת, התפרעו בהצגה "גטו" וקראו קריאות עידוד לדמויות של נאצים שהיכו דמויות של יהודים על הבמה.

הכל החל כאשר אחת התלמידות הציעה שהמגמה בה היא לומדת תצטלם בעירום, לכאורה, לספר המחזור. התלמידים האחרים הסכימו ועד מהרה התכנסה הכיתה כולה לתמונה קבוצתית, בה הם נראים עומדים מאחורי שלטים, כשהם לכאורה עירומים. מי שהיה מאחורי הקלעים ידע שלמעשה הם לובשים בגדים מינימליים.

לא את כולם זה הצחיק. התמונות הגיעו לפייסבוק ולאתרים אחרים ברשת, שם נכתב כי תלמידי בתי הספר בראשון לציון "מכים שנית". "לאחר ההתפרעות במהלך ההצגה 'גטו' מגיעות תמונות של תלמידי תיכון מהעיר שהצטלמו בעירום לספר המחזור שלהם", זעקה הכותרת באחד הפורומים. התמונות גררו גל של תגובות נזעמות, ובין היתר נכתב "תראו את המורה בתמונה, לא ייאמן", ו"איפה ההורים?".

תלמידה שהשתתפה בצילומים מספרת שהכיתה הזדעזעה מהפרסום באינטרנט. "הכוונה שלנו הייתה תמימה. מישהו לקח את התמונות והוציא לנו שם רע. אנשים בפורום אמרו שהבנות נראות שמנות, וזה נורא עיצבן אותי", היא מספרת. "אני חשבתי שכדאי לעשות את התמונות כי זה היה תמים ומצחיק. אומרים עלינו שאנחנו כל הזמן חושפים דעות, אז באופן ציני חשפנו פה משהו אחר, אבל לא היינו עירומים. אני הייתי עם סטרפלס ומכנס קצר, וכך גם החברות שלי".

אמו של תלמיד בכיתה סיפרה השבוע שהילדים מצויים בלחץ מפרסום התמונות באינטרנט, ובעיקר הם מפחדים שהפרסומים השונים יציגו את המורה שלהם באור שלילי. "שוכחים שזו כיתה של אמנות, ובאמנות הגבולות הם שונים. חופש הדמיון והיצירה הם שם המשחק", היא אומרת. "הם היו לבושים בבגדי קיץ, ורק בתמונות זה נראה כאילו הם לא לבושים. נוצרה פה מהומה, למרות שהכל נעשה בצורה מכובדת. זו מגמה שיצירתיות היא חלק ממנה, וחבל מאוד שאנשים עושים מזה כתבה שלילית באינטרנט.

תגובת מנהל בית הספר, ד"ר דויד נמרוד: "צילום התמונה לא אושר על ידי הנהלת בית הספר, והיא לא תופיע בספר המחזור של התלמידים. בעקבות פרסום הצילום, בית הספר מקיים בירור פנימי לגבי נסיבות האירוע. בעקבות בירור זה יתקיים שיח חינוכי עם תלמידי בית הספר.

"לעניין הטענות הנוספות, אני מבקש להדגיש שהתלמידים שהצטלמו לא היו כלל בהצגה 'גטו' ביום שעליו דובר בפרסומים. בנוסף, אחוז הזכאות של מחזור תשע"א הגיע ל־87.69 אחוז, בית הספר הגיע למקום ראשון בראשון לציון באחוז המתגייסים לצה"ל ותלמידיו שותפים להרבה פעילויות ערכיות במסגרות שונות בעיר".

הכתבה המלאה מתפרסמת בסוף השבוע ב"ידיעות ראשון"


קרדיט: אביגיל קדם mynet

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה