נותנים פוש קטן לתלמידי העיר ראשון לציון



העמותה מפעילה כ- 1100 מתנדבים מהקהילה, אשר מסייעים בלימודים לילדים מרקע סוציו אקונומי חלש;העמותה מרחיבה את פעילותה בראשון לציון וקוראת לכם, ערב חג הפסח, לבוא, להתנדב ולתרום לילדי הקהילה

עמותת "פוש" היא ארגון ללא מטרות רווח, אשר הוקם בשנת 2002 על ידי אודליה שפיטלני.  פעילות העמותה מבוססת על שילוב של אוכלוסייה חזקה התורמת מזמנה לאוכלוסייה חלשה ומסייעת במתן שיעורים פרטיים בהתנדבות. העמותה פועלת כיום ב- 187 מסגרות: בתי ספר, מועדוניות, מרכזי למידה ומתנ"סים בהם מפעילה כ- 1100 מתנדבים מהקהילה, אשר מגיעים פעם בשבוע, בשעה קבועה, למשך שעה וחצי אל חדר קבוע ומסייעים בלימודים לילדים הבאים מרקע סוציו אקונומי חלש.
 

בעיר ראשון לציון פועלת עמותת פוש זו השנה השביעית כשבשנת הלימודים הנוכחית פועלים בעיר 42 מתנדבים ב-11 בתי ספר. בימים אלו, מרחיבה עמותת פוש את פעילותה בראשון לציון ומזמינה מתנדבים בכל הגילאים להתחבר לילד או ילדה באזור מגוריהם, למשך שעה וחצי בשבוע, ליצור שינוי אמיתי בתחושת המסוגלות של הילד, בביטחון העצמי שלו ובחוויית ההצלחה שלו."לאנשים יש כישרון טבעי ללמד ויש להם גם אמביציה להצליח" אומרת אודליה שפיטלני, יו"ר עמותת "פוש"- "את האמביציה הזו הם מנתבים לתחום ההתנדבות".
 
המשמעות של "פוש" היא: פועלים לשוויון בחינוך וגם: נתינת פוש קטן להצלחה לילד, מבהירה אודליה "הילד, שאותו מלמדים, רוצה למצות את הפוטנציאל שלו אבל, ההורים לא יכולים לממן עבורו עזרה פרטית ולכן אנחנו מספקים לו את המתנדב".
 
המתנדבים ב"פוש" הם בכל הגילאים: החל מבוגרים מגיל 18 וכלה בפנסיונרים, כמו גם סטודנטים, המגיעים דרך שיתוף פעולה עם אוניברסיטאות ומכללות. "כל אדם שרוצה לתרום לחינוך ויש לו שעה וחצי בשבוע - יכול לתת את היתרון שלו ואת האישיות שלו, כדי לתת איזשהו "פוש" קטן לילד, לכיוון ההצלחה", אומרת אודליה. "המתנדב צריך להיות בעל לב טוב, רצון לתרום, אמפתיה לבני נוער, יכולת הקשבה, יכולת הכלה של מצוקות". השיעורים ניתנים בהתאם לצרכים ולבקשת בית הספר. הלימוד מתקיים בין כותלי בית הספר בהכוונת צוות המורים, באופן אישי או בקבוצות קטנות.
 
רחל שיבר, רכזת מתנדבים במינהל החינוך:"אני רוצה להודות למתנדבים שפועלים כיום בראשון לציון. מדובר באוכלוסיה אכפתית שתורמת מזמנה וממרצה כדי לחזק חוליות חלשות בחברה, בונה עיר איכותית, חזקה ובעלת סולידאריות קהילתית. אני מזמינה את כל מי שהחינוך יקר לליבו לבוא, להתנדב ולתרום. אנחנו נקבל באהבה ובשמחה כל עזרה-כי כל אחד יכול לסייע". להתנדבות באזור ראשון לציון, ניתן לפנות לרחל שיבר, רכזת מתנדבים במינהל החינוך-עיריית ראשון לציון בטלפון 03-9547447, או ישירות לרכזים אלון פורת 050-8512286, חיים ברזילי 050-3299238, או למשרדי עמותת פוש: טלפון 03-5354965  ניתן גם לפנות לאי מייל: [email protected]   פרטים נוספים באתר: www.pushedu.org  .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה