כך יראה מרכז רון ורדי למחוננים-הציבור בחר



עיריית ראשון לציון מקימה בימים אלו מבנה חדש למרכז רון למחוננים ומצטיינים וביקשה מהתושבים לבחור את הצבע של חזית הבניין-החלופה "הקלאסית" היא חביבת הקהל

בימים אלו מתחילה בניית המבנה החדש של "מרכז רון ורדי" לטיפוח מחוננים ומצטיינים, והעירייה ביקשה  מהתושבים להחליט אילו צבעים יעטרו את חזית הבניין. קרוב ל-200 תושבים, החברים בעמוד הפייסבוק של עיריית ראשון לציון, בחנו את החלופות ובחרו ברוב קולות את החלופה "הקלאסית".

"מרכז רון ורדי" למחוננים ומצטיינים הקרוי על שם רון ורדי (ז"ל) שנפל בלבנון בהיותו בן 20, פועל מאז שנת 1986 במבנה בית הספר "חביב" בראשון לציון כמפעל חינוכי הנותן מענה לילדים מצטיינים ומחוננים בעיר ראשון לציון וסביבותיה.  המרכז, שהוקם ביוזמת הוריו של רון, ידידיה ודרורה ורדי, אשר זכו לאחרונה בפרס מתנדב מצטיין מטעם נשיא המדינה, פועל בשיתוף עם עיריית ראשון לציון, ומנוהל על ידי מר איתי ורמן. במרכז מלמדים מורים ומדריכים שרובם בעלי תואר שני ושלישי. מטרת המרכז היא לטפח ילדים מחוננים בכיתות ג'-ט' מכל האזור ולספק להם העשרה בתחומים שונים כמו מדעים, טכנולוגיה, פילוסופיה, לוגיקה, אמנות, מוזיקה, מדעי הרוח ועוד.

מאות תלמידים מהעיר וסביבותיה מגיעים למרכז ליום בשבוע של פעילות מדעית וקורסים שונים המעודדים יצירתיות, מצוינות וסקרנות. ברכה צויליך, מנהלת המחלקה למחוננים ולמצטיינים בעירייה, אומרת כי המדיניות העירונית להרחיב את כמות המצטיינים והמחוננים הלומדים במרכז, וצמיחתו המואצת כתוצאה מכך, הובילה לצפיפות רבה במבנה ביה"ס "חביב" הישן, אשר אירח לאורך השנים את מרכז רון ותלמידיו. על כן, החליטה העירייה על הקמת מבנה חדש למרכז.
 
המבנה החדש ממוקם בין רחוב הרצל לרחוב "אבי האסירים", סמוך לתחנת רכבת ראשונים ולקריית החינוך "גן נחום". אדריכל דוד נופר, שתכנן את המבנה, שאב השראתו ממבנה בדמות שריג  מינרלי מהטבע (קונגלומרט) עם קצוות פתוחים - המציין ומאפיין את המצוינות והמצטיינים- להם הם נפתחים.
 
את הפרויקט מובילה החברה הכלכלית, בראשות המנכ"ל ניצן פלג, בשיתוף עם האגף לבנייה ציבורית בעירייה, בראשות אדר' ורד סולומון ממן.
 
המרכז, בן שלוש קומות, יכלול 9 כיתות לימוד, מעבדות וחדר רובוטיקה, וכן גלריית דגמים שבה יוצגו כמאה חמישים דגמים מדעיים שפותחו על ידי ידידיה ורדי ויהיו פתוחים לקהל. המרכז יתפקד כבית ספר בשעות הבוקר, ובשעות אחר הצהריים כמרכז עירוני למצוינות שבו ילמדו ילדים מגיל הגן ועד י"ב, בתחומים מגוונים.

הבנייה תחל כבר בחודש אפריל ותימשך כשנה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה