ראשון לציון מעצמת תנועות נוער



העירייה משקיעה בסדר גודל חסר תקדים בתנועות הנוער העירוניות; מבנים חדשים, שיפוץ ומיזוג מבנים ישנים ותקציבים נרחבים להצטיידות התנועות, הם רק חלק מההשקעה-והתוצאות לא מאחרות לבוא

בשלוש השנים האחרונות, משקיעה עיריית ראשון לציון השקעה חסרת תקדים בתנועות הנוער העירוניות במטרה לקדם את פעילות התנועות ולהגדיל את מספר בני הנוער בעיר המשתייכים לתנועות הנוער. רק באחרונה נתבשרנו כי בתקציב העירייה לשנת 2012 גדלה באופן משמעותי ההשקעה בנוער- גידול המבטא את המדיניות להמשיך ולחזק את פעילות הנוער ותנועות הנוער. כך, בנוסף לטיפול בנושא המלחמה באלימות, גדל תקציב הנוער בסכום של כ-0.8 מיליון ₪. גידול זה מביא את תקציב הנוער לסך של 8.7 מיליוני ₪ , 75% יותר מאשר ב-2008.  

במסגרת ההשקעה בונה העירייה מבנים חדשים לתנועות הנוער, ממזגת ומשפצת מבנים ישנים ומקצה תקציבים להצטיידות התנועות בסדר גודל נרחב.  בין יתר הדברים, רק בשנה האחרונה, בנתה העירייה מבנה חדש  לתנועת הנוער מכבי צעיר בהשקעה של 2 מיליון והקצתה 3.7 מיליון לשיפוץ, מיזוג ורכישת ציוד חדש עבור מבני תנועות הנוער העירוניות.  בשבוע שעבר, נפגשו ראש עיריית ראשון לציון, דב צור,  וחבר המועצה, מחזיק תיק הנוער והצעירים, דורון אוזן, עם הנהגת החוף של תנועת הצופים במטרה לקדם את פעילות התנועה ולסייע בפתרון סוגיות על הפרק, בדרך להרחבת פעילות התנועה בראשון לציון. 

במסגרת הפגישה בישרו חברי ההנהגה כי המטה המרכזי של הנהגת החוף של תנועת הצופים בדרכו "לתקוע יתד" בעיר ראשון לציון, לאחר שנים רבות בהן פעל המטה בעיר תל אביב, וביקשו מראש העיר עזרה וסיוע במספר סוגיות העומדות על הפרק. בין יתר הדברים, בחיזוק הקשר עם מערכת החינוך הפורמאלית, בעיקר עם מנהלות בתי הספר בעיר, בהעלאת המודעות לפעילות תנועות הנוער, במציאת מקום לפעילות בטבע, הקמת גדרות נחוצים ועוד.ראש העירייה, לקח לתשומת ליבו וטיפל בדברים באופן מיידי וכך, ניתנה הנחייה לכל מנהלי בתי הספר בעיר לפתוח את השערים ולהיערך לחיזוק הקשר עם תנועות הנוער, נמצא מקום לפעילות תנועות נוער בטבע, הוקמה גדר חוצצת בין שבט איתן לבין בית הספר הסמוך, לבקשתם של ההנהגה וכדומה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה