בתי הספר אשכולות וחצב זכו בפרסי חינוך מחוזיים




עם תקציב חינוך, שעולה מדי שנה בשלוש השנים האחרונות, עם שעות תגבור למתקשים, תוכניות למצטיינים והשקעה אדירה של תשומת לב, מערכת החינוך בראשון לציון ממשיכה לקטוף הישגים

עם תקציב חינוך, שעולה מדי שנה בשלוש השנים האחרונות, עם שעות תגבור למתקשים, תוכניות למצטיינים והשקעה אדירה של תשומת לב, מערכת החינוך בראשון לציון ממשיכה לקטוף הישגים
 
בשבוע שעבר אישרה מועצת העיר את תקציב 2012, שמצביע על עלייה נוספת בתקציב החינוך, ובאותו שבוע נתבשר מינהל החינוך שבית הספר היסודי אשכולות ובית הספר לחינוך מיוחד, חצב, זכו בפרס החינוך המחוזי לשנת הלימודים תשע"ב.

את הבשורה המשמחת קיבל ראש העירייה, דב צור, באופן אישי ממנהלת מחוז מרכז של משרד החינוך, ד"ר סולי נתן, שסיפרה כי בתי הספר הומלצו לפרס על ידי המפקחות מטעם משרד החינוך, ויקי ניצן, המפקחת על החינוך היסודי ומלכה בן זקן, המפקחת על החינוך המיוחד, בתמיכת אגף החינוך היסודי ואגף שירותי הפרט של מינהל החינוך בעריית ראשון לציון.
 
הקריטריונים לפרס היו:

· קידום תהליכי הוראה והערכה- חדשנות, יצירתיות, מצוינות והישגיות

· מתן מענה לפרט- שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים

· עשייה חינוכית המבוססת על ערכי מדינה ותרבות ישראל

· קידום ערכים בתחום הסביבה והקיימות

· קהילתיות ומכוונות הצוות למטרות בית הספר

העשייה החינוכית אותה בחר בית הספר אשכולות להדגיש הוא העצמת התלמידים כמובילי שינוי בדגש על מתן מענה לשונות.
 
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, ציין כי בית הספר אשכולות ידוע כאחד מבתי הספר המובילים להישגים לימודיים וערכיים מצוינים תוך שילוב מגוון תלמידיו:"כרשות מקומית אנחנו עושים ונמשיך לעשות למען קידום התוכניות הבית ספריות ולמען טיפוח הסביבה הלימודית, שתהווה השלמה ראויה לעשייה הלימודית והערכית כמו זו בבתי הספר הזוכים. אני גאה ושמח על זכייתם של בתי הספר וחשוב מכל אני נרגש באופן אישי לראות כיצד ראשון לציון פוסעת בצעדים גדולים בדרכה להיות העיר המובילה בתחום החינוך בישראל".
 
מנהלת בית הספר אשכולות, אתי אופק  וחברי הנהגת ההורים הדגישו את ייחודיות בית הספר ומחויבותו  לפרט ולקהילה:"בית ספר אשכולות ייחודי, בהיותו בית ספר ממלכתי רגיל, בעל יכולת שילוב ברמה גבוהה של מגוון תלמידיו עם תלמידים בעלי נכויות פיזיות קשות ובעיות למידה מורכבות. השילוב בא לידי ביטוי במתן מענה לפרט עד אחרון התלמידים הן בהיבט הלימודי והן בהיבט החברתי ערכי".
 
הוועדה שבחנה את בתי הספר מנתה 8 מפקחים מקצועיים של  מחוז מרכז ממשרד החינוך וכן נציגות מנהלי אגפי חינוך מרשויות אחרות במחוז.
 
מירי אור גוטפריד מנהלת אגף חינוך יסודי ציינה בדבריה לאחר הכרזת חברי הוועדה על קבלת פרס החינוך המחוזי לבית ספר אשכולות :"לכבוד הוא לנו כרשות מקומית שיש לנו בית ספר כמו אשכולות שקיבל את פרס החינוך המחוזי לשנה"ל תשע"ב. בית ספר אשכולות ראוי לכל השבחים והפרסים. בהזדמנות זאת, ברצוני להודות  לצוות מורי ועובדי בית הספר וכן למי שעומד בראשו, המנהלת אתי אופק, שמהווה מודל לחיקוי בצניעותה ובמקצועיותה. בית הספר הציג עשייה חינוכית ערכית ואיכותית הרואה בכל פרט את השלם".
 
גם בית הספר לחינוך מיוחד, חצב, קיבל את פרס החינוך המחוזי. בית הספר מרכז תלמידים  עם לקויות של פיגור בינוני וקשה, חלקם אף מתמודדים עם בעיות פיזיות קשות.
 
מנהל אגף שירותי הפרט במנהל החינוך, ניסים כהן: "בית הספר חצב מאופיין בצוות מקצועי ומסור מאד בניהולה של פזית צור. הצוות מתמקצע בהתמדה, מגלה מחויבות גבוהה מאד כלפי כל תלמיד ותלמידה, תוך התאמת תכנית אישית-פרטנית על פי  צרכי הילדים. בית הספר נעזר בטכנולוגיות מתקדמות כגון "תקשורת תומכת חלופית" המסייע לילדים שאינם יכולים לדבר, לתקשר עם הסביבה".
 
בית הספר זכה כעת בפרס החינוך המחוזי והוא מועמד לפרס החינוך הארצי . הכבוד גדול כפליים לאור העובדה שלפרס היו מועמדים מספר גדול של בתי ספר איכותיים של החינוך הרגיל ועל כן זכייתו של בית הספר חצב לחינוך מיוחד - הנו הישג יוצא דופן.
 
מנהלת בית הספר חצב, פזית צור:"עבודה רבה מושקעת על מנת לפתח את עצמאות התלמידים, בחיי היום יום, ולסגל להם מיומנויות, על מנת לשלבם בחברה ובקהילה על פי יכולתם. דגש רב הושם על קידום תפקודי התלמידים בתחום המוטורי, הקוגניטיבי, הרגשי והתעסוקתי לשיפור איכות חייהם במשפחה ובקהילה. ברצוני להודות לצוות מורי ועובדי בית הספר על שיתוף הפעולה-גאה בכם על עבודתכם ומקווה שנזכה בפרס הארצי".


 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה