חודש המאבק הלאומי בסמים ואלכוהול



הרשות הלאומית מציינת את שבוע המאבק הלאומי בסמים ואלכוהול ואילו בראשון לציון יצוין האירוע במשך חודש שלם

בחודש דצמבר יצוין בראשון לציון "חודש המאבק הלאומי בסמים ואלכוהול". במסגרת חודש זה יתקיימו מגוון רחב של פעילויות בנושא המודעות למלחמה בסמים ובאלכוהול לקהלי יעד שונים, בין היתר, לתלמידי העיר, להורים, לילדים בסיכון גבוה והוריהם, למכורים נקיים, לצעירים ומבוגרים-לקהל הרחב.
 
הרשות הלאומית למלחמה בסמים מציינת את האירוע למשך שבוע, אך הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול בראשון לציון, מציינת את האירוע במשך חודש שלם, על מנת להרחיב את גבולות המאבק ולחדד את המסרים בפני האוכלוסייה בעיר.
 
גם בעיריית ראשון לציון רואים את הנתונים הארציים: שני שליש מבני הנוער (בגילאים 11-18) צורכים אלכוהול ואילו שליש דיווחו כי השתכרו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.  10.66% מבני הנוער הלומדים במערכת החינוך דיווחו על שימוש בסם לא חוקי כלשהו, 5.68 דיווחו על שימוש בסמים קשים. הנתונים מדאיגים אף יותר כשמדובר בנוער בסיכון: 21.9% מבני הנוער בסיכון דיווחו על שימוש בסם לא חוקי כלשהו ואילו שליש צורכים סמים על בסיס קבוע.
 
בין יתר הפעילויות שיתקיימו בחודש המאבק הלאומי בסמים ואלכוהול בראשון לציון ניתן יהיה לקחת חלק בהרצאות, סמינרים, הצגות בנושא, הכשרות מדריכים, הדרכות הורים ועוד.  כמו כן, במהלך החודש תקיים הרשות בשיתוף משטרת ראשון לציון מבצעי אכיפה לאיתור נהגים תחת השפעת אלכוהול או סמים ומיגור התופעה המסוכנת.
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור:"ראשון לציון נלחמת בתופעה המדאיגה של נוער צורך סמים ואלכוהול! חשוב שכל נער ונערה ידעו. ידעו את ההשפעות של שימוש בסמים ובאלכוהול. ידעו את הנזק שהם מסבים לגופם, למשפחתם ולסביבתם וידעו כי הם המפסידים העיקריים מחשיפה לאלכוהול ולסמים.

עיריית ראשון לציון נלחמת בשימוש בסמים ובאלכוהול באמצעות הרשות שפועלת היום בשיתוף פעולה הדוק עם כל הגורמים הטיפוליים בעיר: עם מינהל החינוך, גורמי האכיפה, ועד הורים עירוני, פעילים מתנדבים ונוער, בדיוק בשביל לתת מענים ולצמצם את תופעת השימוש בסמים ואת  בעיית שתיית אלכוהול והשלכותיה בקרב בני הנוער".

מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול,  ודים קירפצ'וב: "עיריית ראשון לציון מחויבת לנושא המלחמה בסמים ובאלכוהול בייחוד בקרב בני הנוער. אי אפשר להתעלם מהנתונים המדאיגים ולכן אנחנו פועלים בכל המישורים על מנת למגר את התופעות הללו עד כמה שאפשר. פעילותנו משתלמת ורואים תוצאות. מצבה של ראשון לציון בהשוואה לערים אחרות טוב באופן יחסי, אך נמשיך להגביר את הקצב בפעילותנו ולא נתפשר בנושא הזה-עד שנגיע לתוצאות הטובות ביותר".

ראש הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, דוד בן שושן:"בראש סדרי העדיפויות של העיר והעומד בראשה, דב צור, עומד נושא החינוך והנוער. פעילויות הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול הינם חלק בלתי נפרד מהחינוך בעיקר משום שכל הפעילויות מטרתן לחנך את בני הנוער להימנע מהתנהגויות סיכון. אנו מנסים לנתבם לדרך מעצימה, שתמלא את שעות הפנאי שלהם בעשייה חיובית למען עצמם, הקהילה והחברה כולה. את הפעילויות, בחודש הקרוב, שרובם יתקיימו בבתי ספר, נסיים בערב הצדעה מרגש למתנדבי סיירת ההורים, במעמד ראש העירייה דב צור והשר לביטחון פנים מר יצחק אהרונוביץ.

על מנת להתעדכן בכל אירוע שבוע המאבק הלאומי בסמים ואלכוהול, כנסו לאתר האינטרנט של עיריית ראשון לציון בכתובת www.rishonlezion.muni.il והירשמו בטלפון מספר
    03-9503568/ 03-9656257.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה