ת​וכנית הזנה בגני הילדים



מהשנה, תופעל בגני הילדים תוכנית הזנה במסגרתה יקבלו הילדים את ארוחת הבוקר בגן;במסגרת התוכנית יוטמעו הרגלי אכילה בריאים ומאוזנים שיתרמו לבריאות הילדים בטווח הקצר והארוך...

מתוך ההבנה שהמסגרת החינוכית היא מסגרת טובה להקניית חינוך והרגלים בתחום התזונה, ובשל העובדה שיום הלימודים בגן התארך עד השעה 14:00, תפעיל עיריית ראשון לציון בשיתוף משרד החינוך תוכנית הזנה בגני הילדים. במסגרת התוכנית, יקבלו ילדי הגן "ארוחת עשר" וארוחה קלה לקראת שעת הצהריים. לשם יישום התוכנית תממן העירייה תוספת תשלום לסייעות שיפעילו את התוכנית בגנים. ככלל, בעלות התוכנית יישאו הורי הילדים שישלמו סכום סמלי של 600 שקלים לשנה אשר יממן ארוחה שעד כה היה מביא עמו הילד מהבית. במנהל החינוך מדגישים כי לארוחה במסגרת גן הילדים חשיבות רבה משום שבגיל זה לומד הילד לזהות את צרכיו ומפתח טעם אישי במזון.

 

התוכנית תחשוף את הילדים לנושא התזונה הבריאה והמאוזנת ותפתח אצלם הרגלי אכילה בריאים המבוססים על בחירה נכונה ועל שימוש בהמלצות מוסמכות. חשיבותו של מפעל ההזנה נובעת בעיקר מן העובדה שדפוסי אכילה נכונים בגיל הילדות ובתקופת ההתבגרות מקדמים בריאות אופטימאלית, גדילה תקינה והתפתחות אינטלקטואלית רציפה ומסייעים במניעת בעיות בריאות כגון מחסור בברזל, אנמיה, עודף משקל, השמנה והפרעות אכילה. לטווח הארוך, תזונה נכונה אף מונעת מחלות לב וכלי דם, סוכרת או סרטן.  

 

מלבד יתרונותיה הבריאותיים של התוכנית, בעקבות הסכם אופק חדש המאריך את יום הלימודים בגן עד השעה 14:00, התעורר הצורך במתן ארוחה נוספת בין ארוחת הבוקר למועד יציאתם הביתה של הילדים.

 

תהליך הטמעת התוכנית בגני הילדים ילווה במתן דגש על שיקול דעת שיפעיל הצוות החינוכי. צוות הגן יהיה ערני לשינויים קיצוניים החלים בהרגלי האכילה אצל הילדים: התנהגות חריגה תדרוש בדיקה, הסבת תשומת ליבם של ההורים ובמקרים חריגים הפנייה לגורם מקצועי. באשר לתנאי ההיגיינה, במסגרת הפרויקט יקנה הצוות החינוכי בגן כללי התנהגות נאותה בעת אכילה, עמידה על ניקיון המזון, פינוי נאות של פסולת בתום הארוחה והקפדה על היבטים בריאותיים ואסתטיים בעת האכילה ולאחריה.

 

מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, שקידם את הפרויקט, אמר:"זהו עוד נדבך במדיניות ראש העירייה להגדיל את ההשקעה בחינוך. פעלנו מול כל הגורמים על מנת להבטיח שהפרויקט יצא לדרך, מתוך הבנה שמדובר בפרויקט שתורם להתפתחות הילדים ולבריאותם. אני מאמין שההורים והילדים ייהנו מהתוספת הזו".

 

ראש אגף חינוך קדם יסודי, שולמית זכאי:"אני מברכת על כניסתה של התוכנית לגני הילדים. בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמת השמנה ולמחלות שבעבר התגלו אצל מבוגרים, כבר בגילאים הצעירים. אני חושבת שהקניית הרגלי אכילה נכונים, למידה בנושא ויישום תפריט מאוזן ובריא יסייעו לאורך זמן בשמירה על בריאות הילדים. הורי הילדים יכולים להיות שקטים ובטוחים שילדם אוכל מזון מזין מבלי שיאלצו לדאוג לו לארוחה מידי יום".

 

מפקחת החינוך הקדם יסודי במחוז מרכז, אורנה פז:"לארוחה המשותפת בגן הילדים במתכונת אותה אנו מציעים יתרונות רבים. מעבר לערכים התזונתיים בתפריט מגוון שנבנה על ידי דיאטנית אחות מטעם העירייה, מדובר במוקד למיד נוסף במסגרתו מפתח הילד כישורי חיים, כישורי שיח, נימוסי שולחן, אסתטיקה באוכל, ערכי שיתוף, עצמאות ויכולת בחירה תוך חשיפה לטעמים חדשים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה