עלייה של כ-7% בזכאות לבגרות בקרב תלמידי י"ב



מנתוני תוצאות מבחני הבגרות במועדי הקיץ תשע"א עולה: עלייה מדהימה של כ-7% בזכאות לבגרות בקרב תלמידי י"ב הלומדים במקיפים בעיר.

מנתוני תוצאות מבחני הבגרות במועדי הקיץ תשע"א עולה: עלייה מדהימה של כ-7% בזכאות לבגרות בקרב תלמידי י"ב הלומדים במקיפים בעיר לעומת מועד קיץ אשתקד .

 

תוצאות מבחני הבגרות למועד הקיץ תשע"א הגיעו לבתי הספר ומהנתונים עולה כי מתוך 1835 התלמידים שניגשו למבחני הבגרות - 80.5% מהם עברו אותם בהצלחה. מדובר בעלייה מרשימה של כ- 7% לעומת תוצאות מבחני הבגרות בקיץ תש"ע. במינהל החינוך מסייגים ומציינים כי הנתונים הינם תוצאות מועדי הקיץ בלבד ואינם מייצגים את הנתונים הסופיים של שנת תשע"א, אך בהחלט מדובר על מגמה שמראה עלייה משמעותית בזכאות לבגרות בעיר.

 

עוד מדגישים, כי מדובר בתלמידי י"ב הלומדים במקיפים בעיר בלבד, ולא אלו הכוללים את הלומדים בתיכונים אקסטרניים או במוסדות מחוץ לעיר, ולכן תוצאות משרד החינוך לגבי כל תלמידי י"ב המתגוררים בעיר תהיינה שונות.

 

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, בירך על התוצאות ואמר כי מדובר בהישג מדהים. צור: "בתחילת הדרך הנחתי שההשקעה הרבה בחינוך תיתן פירות רק בעוד מספר שנים, ואני נדהם היום לנוכח התוצאות. אין ספק שההשקעה הרבה במערכת החינוך העל יסודית - שעות תגבור רוחביות שאפשרו התפצלות לכיתות קטנות, תגבור לימודי ורגשי בכיתות אתגר, פרויקטי ההכנה לבגרות שכללו מרתונים וסיוע מיוחד לילדים בעלי קשיים שונים, מיפוי כל תלמידי הי"ב בעיר ומתן מענה אישי לכל תלמיד, האבחונים שנעשו לתלמידים שהגיעו עד לתיכון מבלי שיזהו את לקויות הלמידה שלהם - כל אלו, יחד עם המסירות של המנהלות והמנהלים, המורות והמורים, והצוות במינהל החינוך – עשו את ההבדל והביאו לעלייה משמעותית בזכאות לבגרות בעיר".  "אני בעיקר גאה בתלמידים", הוסיף צור, "שעבדו קשה והגיעו להישגים".

 

נתוני הבגרות בראשון לציון היו אחד הנושאים הראשונים שנדרש אליהם צור עם כניסתו לתפקיד. הוא סבר אז כי ראשון לציון נמצאת עמוק בממוצע, ובאופן שאינו הולם את רמתה הסוציו-אקונומית של העיר. צור הצהיר כי המטרה היא לא להתפשר על מקום באמצע – אלא להוביל. לצורך כך, הוסיף צור בשלוש השנים האחרונות 35 מיליון שקלים למערכת החינוך, כך שההשקעה העירונית פר תלמיד קפצה מ-1,600 ₪ ל-3,165 ₪. המיליונים הנוספים שימשו לתוספת שעות תגבור לכל בתי הספר בעיר, החל מיסודי דרך חטיבות הביניים ועד לתיכונים. 

 

כמו כן, צור לא חשש לערוך רענון בקרב שדרת המנהלים הן בבתי הספר והן בעירייה, על מנת להכניס רוח חדשה למערכת. התוצאות לא איחרו לבוא – נתוני הזכאות לבגרות עלו בהדרגה וממשיכים לעלות. על פי נתוני משרד החינוך, בשנת תש"ע עמדה הזכאות לבגרות בעיר על  64.79%, עלייה של 3.16% לעומת 61.63% בתשס"ט, ובעירייה צופים כי הנתון יוסיף ויעלה משמעותית גם בתשע"א.  צור הודה לצוות מינהל החינוך על ההישג ואמר שאנחנו בטח לא מתכוונים לנוח על זרי הדפנה – אנחנו מתכוונים להמשיך ולעלות במעלה ההר ולהגיע אל הפסגה. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה