ביה"ס על שם יצחק לוי ז"ל



הטקס התקיים בנוכחות משפחתו של יצחק לוי, ומכובדים אחרים; ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, זוכה פרס נובל לכימיה, פרופסור אהרון צ'חנובר

הטקס התקיים בנוכחות משפחתו של יצחק לוי, ומכובדים אחרים; ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, זוכה פרס נובל לכימיה, פרופסור אהרון צ'חנובר, סמנכ"לית העירייה, חיה ברנפלד, מנהלת המחוז, ד"ר סולי נתן, מנהלת אגף בתי ספר יסודיים, מירי אור גוטפריד ומפקחת בית הספר ויקי ניצן.
 
יצחק לוי ז"ל, הגיע לעיר ראשון לציון בשנת 1958, ומאז הקדיש את חייו לחינוך. בצעירותו החל את פעילותו בעיר כמרכז הקייטנה הגדולה והמרכזית בעיר, ומאז במשך שנים, ריכז את מפעל קייטנות הקיץ בעיר ראשון לציון. החל משנת 1960 היה יצחק מחנך ומורה להיסטוריה בגימנסיה הריאלית. בהיותו איש רב פעלים, לימד יצחק באותה התקופה גם בתיכון ערב ובמכון להכשרת והסמכת מורים בראשון לציון ובאוניברסיטת תל אביב. מאוחר יותר, התמנה יצחק למפקח מחוזי על השתלמויות מורים במחוז הדרום, וזכה בתואר עובד מצטיין לשנת 1976. באותה תקופה בדיוק, הושאל יצחק על ידי מחוז ירושלים, לתפקיד הקמת תחום טיפוח מורשת העדות.

מאז 1983 ועד לפרישתו פיקח יצחק על בתי הספר היסודיים ועל תיכונים אחדים בעיר ראשון לציון ובסביבתה.
 
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אשר נשא דברים בטקס:" יצחק הגיע לראשון לציון בשנת 1958 ומאז פעל במרץ על מנת לחנך, בדרכו שלו. על יצחק, יעיד כל מי שנקרה בדרכו, כי הכיר בחשיבותו של המעשה החינוכי, בצורך בהשקעה בחינוך, והאמין, בכל מאודו, בכוחה של ההשפעה החינוכית.

תלמידיו ראו בו "מורה לחיים", ישר, הגון בעל הבנה מקצועית אינסופית. אותם תלמידים, אנשים בוגרים כיום, חלקם מצליחים מאד, זוקפים את הצלחתם ליצחק. לא רק את ההצלחה בתחום המקצועי, אלה את הדרך אותה הקנה יצחק אשר מלווה אותם עד ימים אלו .


נראה שאין אדם מתאים יותר לשאת את שמו של בית הספר יפה נוף מן האיש הזה, יצחק לוי. לכבוד הוא לעיר ראשון לציון שאיש חינוך דגול כיצחק לוי פעל בין כתליה שנים כה רבות. בית הספר יפה נוף יישא בכבוד את שמו. אנו מצידנו נוקיר את זכרו ונמשיך להנציח את פועלו המבורך".
 
מנהלת המחוז, ד"ר סולי נתן, אשר עשתה כברת דרך כעמיתתו של יצחק, סיפרה "כי הזמן לא טשטש ולו במעט את דמותו של יצחק. יצחק הוביל לפיתוח בתי הספר בעיר ראשון לציון, ובמעשיו היווה דוגמה ומופת, הפגין מנהיגות ערכית ועמידה בלחצים". נתן הוסיפה:"אין ראוי יותר מלהנציח את זכרו מאשר בבית הספר יפה נוף".
 
בהמשך הערב נשאו דברים, מנהלת בית הספר יפה נוף, שרה זיו טל ופרופסור אהרון צ'חנובר, זוכה פרס נובל לכימיה, אשר סיפר:" תמיד ידעתי, הרגשתי והטפתי לכך שהחינוך הוא הנושא החשוב ביותר על סדר יומנו".  בהמשך שיבח צ'חנובר את עשייתו הרבה של יצחק בתחום החינוך.
 
מהיום יקרא בית הספר יפה נוף על שמו של יצחק לוי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה