"130 יוצרים ראשונים"



130 יצירות נבחרות, פרי עטם של תלמידים מבתי הספר היסודיים בעיר, אוגדו לספר יצירות עירוני הנקרא "130 יצירות ראשונות"

130 יצירות נבחרות, פרי עטם של תלמידים מבתי הספר היסודיים בעיר, אוגדו לספר יצירות עירוני הנקרא "130 יצירות ראשונות"; 4 יצירות מתוך הספר נבחרו לייצג את העיר ראשון לציון בתחרות יצירות ארצית
 
בסוף החודש שעבר, נערך ערב הוקרה והערכה ל-130 תלמידים הלומדים בבתי הספר היסודיים בעיר ראשון לציון.
 
האירוע התקיים בהיכל התרבות בראשון לציון במעמד ראש העירייה, מר דב צור, ראש מנהל החינוך, אריאלה ישראלי , מנהלת אגף חינוך יסודי, מירי אור-גוטפריד, מפקחת בתי הספר, ויקי ניצן, יושב ראש אגודת הסופרים העבריים בישראל, מר בלפור חקק, והסופרת, משוררת ויוזמת פרויקט תחרות הכתיבה הארצית והעירונית, ריקה ברקוביץ'. 
 


השנה, לרגל שנת השפה העברית, נתבקשו תלמידי בתי הספר היסודיים בראשון לציון לכתוב סיפורים ושירים פרי עיטם ולשלוח אותם למייסדת התחרות, ריקה ברקוביץ'. היצירות נבדקו על ידי ברקוביץ' ומשוררים וסופרים נוספים מאגודת הסופרים, אשר בחרו את 130 היצירות  מתוך 1700 יצירות שהגיעו לשולחנם.
 
במסגרת האירוע בהיכל התרבות, הושק ספר היצירות העירוני "130 יצירות ראשונות" לתוכו אוגדו יצירותיהם הנבחרות של 130 התלמידים .
 
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אשר נשא דברים באירוע: "ברצוני לברך על הפעילות הענפה המתקיימת בעיר ראשון לציון במטרה לחזק את הקשר אל השפה העברית. ליבי מתמלא גאווה לנוכח פעילותם של  הילדים היקרים אשר כתבו את היצירות הנפלאות. ראשון לציון מחזיקה בקשר הדוק עם רבים מסמלי העבריות, ואנו נמשיך לצעוד לקראת הפיכתה של ראשון לציון למרכז החדש של המדינה, כשהחינוך, השפה העברית והספר העברי בראש מעיינינו".

4 יצירות מתוך ה-130 הן יצירות נבחרות שייצגו את העיר ראשון לציון בתחרות ארצית שהתקיימה באולם הקאמרי בת"א. התלמידים כותבי היצירות: דביר ביטון תלמיד הלומד בכתה ה' בבית הספר עדיני, דור אביב תלמיד כתה ג' בבית הספר מישור הנוף, נעה אזולאי תלמידת כתה ה' בבית הספר שלמון עוז פינטו תלמיד כתה ד' בבית הספר חופית.
 
ראש מנהל החינוך, אריאלה ישראלי, ציינה שאירוע זה של 130 יצירות ראשונות הוא אירוע השקה ופתיחה לכלל אירועי 130 שנה של העיר ראשון לציון. ישראלי הסבירה, שמספר היצירות שנבחר הוא 130 משום 129 שנים להיווסדה של העיר ראשון לציון ויצירה נוספת בסימן המשך פריחתה העתידית של העיר.
 
מנהלת אגף חינוך יסודי, מירי אור גוטפריד: "באגף חינוך יסודי רואים חשיבות רבה בערכה של המילה הכתובה ובנתינת במה ציבורית לתלמידים הצעירים להביא לידי ביטוי את יכולותיהם היצירתיות בכתיבה ובכך לעודד את פיתוח החשיבה וכן את פיתוח השפה העברית".
 
מפקחת בתי הספר ויקי ניצן: "כבני העם היהודי "עם הספר" לכשרון הכתיבה שלכם חשיבות רבה. אתם אזרחי המחר ויוצרי הטקסטים החדשים שיצטרפו "לארון הספרים היהודי" כחלק מתרבות ישראל במובנה הרחב והעשיר".
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה