התמודדות עם רצח בני משפחת אושרנקו



בעקבות הרצח המזוויע של בני משפחת אושרנקו בשבת, נערכת המערכת העירונית להתמודדות עם השפעות הטרגדיה על תושבי העיר

בעקבות הרצח המזוויע של בני משפחת אושרנקו בשבת, נערכת המערכת העירונית להתמודדות, עד כמה שניתן, עם השפעות הטרגדיה על תושבי העיר שנמצאים במעגל היכרות וקרבה קרובים עם בני המשפחה שנרצחו, וביניהם, שכנים, חברים, קרובי משפחה וכו'.

במהלך יום השבת היו עובדים סוציאליים ממינהל הרווחה בשטח, דיברו עם השכנים ועם בני המשפחה שהיו במקום והציעו עזרה ותמיכה. במוצאי שבת הועבר חוזר לכל מנהלי בתי הספר בעיר ובו הנחיות לפעולות ראשוניות שיש לבצע במערכת החינוך.

בין הפעולות, לברר ולמפות את מעגלי הקרבה של המשפחה ולהגיש סיוע במידת הצורך. מומחי החינוך בעיר אומרים כי באירועים מן הסוג הזה ישנם ילדים שהאירוע מעלה אצלם קשיים ומצוקות והם הופכים לקבוצת סיכון.

צוותי החינוך נתבקשו להיות ערים לתגובותיהם, נוכחותם בבית הספר ותפקודם, ובעת הצורך לפעול בשיתוף עם הפסיכולוגים, העובדים הסוציאליים והגורמים המטפלים בקהילה.

המנהלים גם נתבקשו להעלות את האירוע במסדר הבוקר ביום א', וההמלצה היא לקיים שיעור חינוך במהלך השבוע הקרוב, שיעסוק בערך החיים והשמירה עליהם.

ביום חמישי הקרוב (22/10/09) צפויה להתקיים ישיבת מועצת העיר, שלא מן המניין, שתוקדש לנושא האלימות. הישיבה נקבעה לאחר רצח החייל אורי חן ז"ל לפני כחודש.

עיריית ראשון לציון קוראת לכל מי שחש שהוא זקוק לעזרה, ייעוץ או סיוע נפשי לפנות למוקד העירוני (106), שיפנה לכוננים מהשירות הפסיכולוגי של העירייה או לעמותות סיוע נפשי.

מיקי אלון
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה