נוטלים ריטלין בלי לדעת שהוא מסוכן!"



בני נוער מהגימנסיה הריאלית שצפו בתיאטרון הרחוב סיפרו כי לדעתם לפחות חצי מהילדים לוקחים ריטאלין...

מאות אזרחים צפו הבוקר בתיאטרון הרחוב "גלגל המזל: כמה קל לשים תווית של משוגע", אשר הופיע ביום שישי ב-23 לאוקטובר 2009  בשעות הבוקר ברחוב רוטשילד בראשון לציון. המופע ממחיש איך הפסיכיאטריה מאבחנת ומתייגת אנשים.

תאטרון הרחוב מציג מופע  משעשע, אבל המסר שלו תקיף וחד. המסר הוא שפסיכיאטריה מאבחנת ומתייגת אנשים באופן בלתי מדעי ומגדירה לעיתים קרובות, התנהגויות ותגובות שהן אנושיות וטבעיות לחלוטין בתור הפרעה נפשית.

בני נוער מהגימנסיה הריאלית שצפו בתיאטרון הרחוב סיפרו כי לדעתם לפחות חצי מהילדים לוקחים ריטאלין והם בכלל לא יודעים שריטלין הוא  סם מסוכן !

במהלך האירוע  חולקו מספר די וי די,  נערכו סקרים להעלות את המודעות לנזקים הנגרמים בשל הפרות  זכויות אדם והתעללות פסיכיאטרית בארץ ובעולם. 25 אזרחים חתמו על עצומה המוחה על תיוג וסימום המוני של ילדים ומבוגרים בתרופות פסיכיאטריות משנות חשיבה ומקהות חושים.

אלה שנר, יו"ר עמותת מגן אנוש טוענת: "הפסיכיאטריה שמה תווית של 'הפרעה' על התנהגות רגילה וצפויה בקרב ילדים, ולעיתים גם על מצוקה זמנית בלבד בבית או בבית הספר. 'הפרעות' אלו לא מבוססות על שום בדיקה ביולוגית תקפה, ולכן אין בהן כדי להעיד כי הילדים 'לקויים' ואינם יכולים להשתפר. הגדרות אלו ל-'הפרעות נפשיות' התקבלו בהצבעה של איגוד הפסיכיאטרים האמריקאי, והן הונאה. ה-'פתרון' עבור הפרעות מומצאות אלה הוא מתן סמים ממריצים כגון ריטלין, שהוא סם המצוי בפקודת הסמים המסוכנים, ואשר אינו מרפא דבר, ולכל היותר מתערב באופן מלאכותי וזמני בפעילות המוח. האבחונים הפכו לענף כלכלי, ולכן ישנו אינטרס כלכלי מאחורי אבחונים אלה. מסיבות כלכליות או אחרות הילד לא זוכה בעקבותיהם לעזרה חינוכית אלא מקבל תווית פסיכיאטרית ומתחיל ליטול ריטלין."

מערך בריאות הנפש בישראל לא מיידע כראוי את אזרחי המדינה לגבי תופעות הלוואי החמורות שיש לתרופות הפסיכיאטריות. כמו כן, הוא לא מיידע אותם שתיוג פסיכיאטרי זה עלול לפגוע בזכויות הילדים בעתיד – בצבא, באוניברסיטה, בבתי משפט, במקומות עבודה וכולי. לא מדגישים בפני ההורים כי ריטלין עלול לגרום לתלות, לאי-שקט, ואף להתנהגות פסיכוטית.

 
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה