נלחמים בצואת הכלבים



איך שומרים על הניקיון ונלחמים בצואת הכלבים מבלי להשתמש בשקיות ניילון שפוגעות בסביבה?

איך שומרים על הניקיון ונלחמים בצואת הכלבים מבלי להשתמש בשקיות ניילון שפוגעות בסביבה? ראשונים במחזור: בראשון לציון נלחמים בצואת הכלבים עם שקיות מתכלות - ידידותיות לסביבה במתקני ה"שקי-קקי".

ראשון לציון היא העיר הראשונה בארץ אשר בחרה להילחם בצואת הכלבים בצורה ידידותית לסביבה – באמצעות שקיות עשויות עמילן תירס, המתכלות תוך 90 יום בסביבה אורגנית.

ראש העירייה, דב צור, החליט להדביק את הפער בכל הקשור לניקיון, מחזור ושמירה על הסביבה, והכריז על שנת תש"ע כשנת ניקיון תחת הסיסמה "הולכים על ראשון נקייה". במסגרת זו, יוצבו ברחבי העיר 500 מתקנים ייעודיים לשקיות "שקי-קקי" לאיסוף צואת כלבים, זאת לאחר שהוצבו 200 כלובים לאיסוף בקבוקי פלסטיק בעיר, שכבר זכו להיענות רבה. כמו כן, תוכפל תדירות ניקיון הרחובות לשש פעמים בשבוע במרבית חלקי העיר, וכן תוגבר האכיפה נגד מלכלכים.

דב צור, ראש העירייה: "השנה אנחנו הולכים לנקות את ראשון לציון. בעיית צואת הכלבים היא אחד מהנושאים המטרידים את תושבי העיר. מאות תושבים מתלוננים, ואנחנו עושים ככל שביכולתנו לאכוף את חוקי העזר ולמצוא פתרונות נוספים שיגרמו לבעלי הכלבים לאסוף את הצואה. התקנו עד היום 100 תיבות "שקי-קקי" ואנו עתידים בחודשים הקרובים להתקין עוד 400 תיבות. אני מקווה שאת שיתוף הפעולה מצד התושבים שראינו עם בקבוקי הפלסטיק, נראה גם באיסוף צואת הכלבים."

יפעת מאירוביץ-יפת, חברת מועצה מטעם סיעת הירוקים ומחזיקת תיק איכות הסביבה: "הטיפול במפגע הצואה עם מפגע אחר שהוא שקיות ניילון נראה לנו על פניו כבעיה, ולכן שמחנו על ההצעה להכניס למתקנים שקיות מתכלות – ידידותיות לסביבה. הטיפול בצואת הכלבים חייב להתחיל בחינוך ולכן פרט לאכיפה אנחנו מטמיעים תכנית לימודים בנושא בגני הילדים והתקנו 100 תיבות  "שקי-קקי" של עמותת "כי איכפת לי ישראל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה