הנחה או בדיחה?



דב צור מתכנן לחסוך לכם עשרה שקלים בשנה.האופוזיציה: בדיחה זולה.

ראשל"צ בתקשורת- המדור שאוסף מכל אמצעי התקשורת ידיעות הקשורות לראשל"צ והסביבה ועורך אותם עבורכם.

מועצת ראשל"צ אישרה הפחתה זעומה בשיעור הארנונה, שמשמעותה חיסכון של כ-10 עד 30 שקל בשנה לתושב. האופוזיציה: בדיחה זולה. צור: בשנים הבאות נפחית 2 אחוזים בכל שנה.

מועצת עיריית ראשון לציון אישרה בשבוע שעבר את צו הארנונה לשנת 2010, הכולל הפחתת הארנונה למגורים בעיר בשיעור של שני אחוזים. ביצוע ההפחתה כפוף לאישור שרי הפנים והאוצר ולשם כך יצטרך ראש העירייה דב צור להגיש בקשה לאישור חריג. 

עם זאת, ספק אם תושבי ראשון לציון בכלל ירגישו בהפחתה בכיסם, מכיוון שבמקביל אישרה המועצה את ייקור תעריפי הארנונה בשיעור של 1.63 אחוזים על פי נוסחה מחייבת הקבועה בחוק. על כן, אפילו אם שרי הפנים והאוצר יאשרו את ההפחתה במלואה, מבחינת התושבים הוזלת הארנונה תהיה בשיעור זניח למדי עד אפסי.

באופוזיציה לא התרגשו ממהלך הפחתת הארנונה והצביעו נגדו. אחד המתנגדים הבולטים למהלך הוא אסף דעבול, שהסביר את עמדתו: "לצערי הרב, מר דב צור מטעה את הציבור פעם אחר פעם. במהלך הבחירות הבטיח בכל שלטי החוצות הנחה בארנונה לתושבים. בשנה שחלפה, עם כניסתו לתפקיד, העלה מר צור את הארנונה בשיעור של 4.7 אחוזים, ולא נענה לדרישותינו לפנות לבג"צ נגד משרד הפנים".

"השנה, להפתעתי, דב צור מעלה את הארנונה ב-1.63 אחוזים. יוצא מכך, שמאז התחיל את תפקידו כראש עירייה העלה מר דב צור את הארנונה ב-6.3 אחוזים. בצו הארנונה המועבר לתושבים הוא מבצע תרגיל שיווקי להטעיית הציבור, ומסמן בכוכבית קטנה שמחיר הארנונה יופחת בשני אחוזים בתנאי ששר הפנים יאשר.

"כלומר, כרגע יגבו מהתושבים את הארנונה בצירוף התוספת של 1.63 אחוזים, ורק בסוף השנה, אם שר הפנים יאשר יוחזרו לתושבים שני אחוזים. ברור כי זוהי  סיסמה בלבד, כאשר מר דב צור מודע לכך ששר הפנים לא יאשר את ההנחה.

וגם אם כן יאשר, היכן הבטחתו להנחה משמעותית? שני אחוזים מהווים בדיחה זולה וזריית חול בעיני הציבור. אין לי ספק שהציבור לא יקנה בדיחה זו, ויבין כי הנחה של שני אחוזים רחוקה מהבטחתו להנחה משמעותית".

ואילו צור עומד על כך שבכוונתו להפחית את הארנונה בעיר. "זהו רק הצעד הראשון", הסביר צור, "ובכוונתי להמשיך וליישם את תוכניותיי להמשיך ולהוריד את נטל הארנונה, ובמקביל להעניק את השירות הטוב ביותר לתושבים ולבתי העסק בעיר. אין לי ספק שהממשלה הנוכחית, שהצהירה על הפחתת מסים כעל אחת ממטרותיה, לא תתנגד להקלה בנטל המס על תושבי ראשון לציון".

צור מסר כי במקביל ביקש להפחית בשיעור של 15 אחוזים את תעריף הארנונה לבניין מגורים בשיפוצים, לבניין מגורים שיבצע חיזוק מחשש לרעידות אדמה ולבניין שיתקין מעלית, למשך תקופה של עד שלוש שנים. הפחתה זו מיועדת לתמרץ ולעודד את תושבי העיר לשפר את חזות הבתים ולשפץ ולחזק בניינים, במיוחד בניינים ותיקים.

קרדיט: ורד עוזיאל - זמן דרום


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה