השר לביטחון פנים בראשון לציון



השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ביקר בראשון לציון .

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ביקר בראשון לציון והודיע כי העיר נבחרה להשתתף בפרויקט "עיר ללא אלימות" ראש העירייה, דב צור: "לא נסתפק בזה, נוסיף מכיסנו 4 מיליון ש"ח למאבק באלימות"

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ביקר בשבוע שעבר (יום ד') בראשון לציון והודיע כי העיר נבחרה להיכנס  לפרויקט "עיר ללא אלימות". השר אהרונוביץ': "תוך חודש ניתן יהיה להעמיד תכנית ראשונית ולהתחיל לעבוד. מאמין שנבוא לפה עוד חצי שנה ונראה ירידה בוונדליזם, אלימות ועבירות רחוב בכלל".

ראש העירייה, דב צור: "אנו לא מתכוונים להסתפק בהשקעה של הממשלה ומתכוונים להילחם באלימות גם ברמה העירונית בכל האמצעים העומדים לרשותנו. מועצת העיר אישרה השבוע תכנית עירונית מקיפה לצמצום האלימות בהיקף של 5.2 מיליון ש"ח, מתוכם 4 מיליון ש"ח מתקציב העירייה". צור הוסיף, כי "אנו מתכוונים לפרוש בשכונות ובבתי הספר מדריכי נוער שיקיימו פעילות חברתית עם בני הנוער, נפתח 7 מרכזים קהילתיים בשעות הערב והלילה למנוע שעמום ושוטטות, נגביר באופן משמעותי את האכיפה של החברה לביטחון, נציב ניידות שמירה סטטיות בנקודות מועדות לפורענות, נגביל את מכירת האלכוהול בפיצוציות ונשקיע במערך הטיפולי בחינוך וברווחה". צור גם הדגיש, כי עם כל הנכונות שיש מצד העירייה, כמות השוטרים שיש בעיר לא הולמת את היקף התושבים והמבקרים בה "חלקנו בעוגה קטן מאוד בכל פרופורציה. יש פער בין כמות השוטרים בעיר לבין הצרכים שלה".

בפגישה הציג מנכ"ל החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי, מוטי נחמני, את עיקרי פעילות החברה וציין כי המוקד העירוני מעביר לחברה כ-6,500 קריאות מידי חודש, המטופלות על ידי 8 ניידות שפועלות בעיר בכל זמן נתון. נחמני התייחס לסמכויות הפקחים ואמר כי הסמכות שלנו היא בתחום חוקי העזר העירוניים, "לצערנו אין לנו סמכות לטפל בעבריינות הרחוב. אנו מבקשים שינוי חקיקה שיאפשר לנו סמכות מעצר של שעה, כך שנוכל לטפל בעבריינות הרחוב, שפוגעת בתחושת הביטחון של התושבים". נחמני הוסיף, כי בשנה הקרובה כמות המבקרים בעיר צפויה לעלות באופן משמעותי על רקע פתיחת חנות איקאה במרכז העסקים שורק, וכן פתיחת בתי הקולנוע של סינמה סיטי ותיאטראות ישראל, וציין כי יש להתכונן לכך ולתת מענה.

מפקד תחנת משטרת ראשון לציון, סנ"צ אלון אריה, אמר כי התחנה תתמקד השנה בטיפול בנוער. עוד אמר, כי "המשטרה עוסקת רק בצד האכיפה ושיבח את ראש העירייה על כך שלקח את המאבק באלימות צעד אחד קדימה ומרחיב כעת את הפעילות".

מפקד מרחב השפלה, תנ"צ שמעון שומרוני הודיע על הכוונה להוסיף 20 שוטרים לתחנה, שיבח את שיתוף הפעולה של המשטרה עם החברה לביטחון, וציין כי "אם ניתן היה להעתיק את מודל הפעילות הקיים כאן לכל הארץ, מצבנו כאזרחים היה טוב יותר".

בתום הפגישה ביקרו המשתתפים במוקד העירוני וסיירו באזור התעשייה הישן (מב"ת צפון).
בביקור השתתפו ממלאי מקום ראש העירייה, מוטי עג'מי וואדים קירפיצ'וב, הסגנים, אריה כהן ודוד ביטן, חבר המועצה ומחזיק תיק הביטחון, סורין גנות, חבר המועצה אייל מושיוב, מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, סמנכ"לית העירייה, חיה ברנפלד, מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול, דוד בן שושן, ומנהל המוקד העירוני גילעד פינקלשטיין.  

*צילום: אולפני ראשון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה