לסגור את חוות הקופים



בימים אלו נחשפו סרטונים שצולמו בחשאי בתוך חוות מזור, התגלו דברים מזעזעים...

חוות BFC שבמושב מזור, סמוך לפתח-תקווה, עוסקת מזה כ-12 שנה בגידול קופים לשם ייצואם למעבדות ניסויים בחו"ל. בחווה נמצאים כאלף קופים, ומדי שנה היא מוכרת מאות קופים, כשהם עדיין תינוקות, לסבול עינויי תופת במעבדות שבאנגליה. החווה פועלת בניגוד למדיניותה של מדינת ישראל האוסרת במפורש יבוא ויצוא של קופים למעט למטרות של שיקום או הצלת הקופים. לאחרונה קבע דו"ח של ה- RSPCA הבריטי גם כי בעלי החווה מכרו למעבדות באנגליה קופים רבים מאד מסוג "דור ראשון", כלומר גורי קופים שהוריהם נלכדו בטבע והובאו לישראל.

רוב הניסויים הנערכים בקופים אינם מיועדים לקידום הרפואה האנושית, והם מה שמכונה "מדע בסיסי", דהיינו מחקרים הנערכים לשם הרחבת הידע האנושי ולסיפוק סקרנותם המדעית של חוקרים. במהלך ניסויים כאלה מוחזקים הקופים בכלובים קטנים במשך שנים, והם עוברים ניתוחים, מכות חשמל, התמכרות לסמים וזוועות נוספות. על מנת שישתפו פעולה, מוחזקים הקופים לעתים קרובות במצב של הצמאה לאורך זמן. חלק מהניסויים אף נערכים ללא שימוש באמצעי הרדמה וללא אלחוש, זאת על מנת שלא לפגוע בתפקוד המוח.

בימים אלו נחשפו סרטונים שצולמו בחשאי בתוך חוות מזור, חווה שמוכרת קופים לניסויים, התגלו דברים מזעזעים בצילומים, כמו הפרדת גורים יונקים מאימותיהם כדי להשלח לניסויים אכזריים, החווה הזו קיימת המון שנים, ויש סיכוי להציל את הקופים הללו ולסגור את החווה, ההחלטה כרגע בידיים של השר להגנת הסביבה, מר גלעד ארדן.

כשהייתי נערה כתבתי מכתב לאלי הולצמן, ביקשתי שיבין את הסבל של הקופים, סיפרתי לו על הרגישות של בעלי החיים, כתבתי לו על הכלב שלי שהיה אז בן שנה, הוא כמובן לא הגיב על המכתב.

השנה הכלב שלי נפטר אחרי 17 שנים כמו אז גם בימיו האחרונים נלחם לחיות ורצה להרגיש טוב, כמו כל כלב, אדם או קוף.כמוני יש המון בעלי כלבים וחתולים שמבינים שבסבל כולם שווים, גם קופים שדומים לנו לא רק רפואית, אלא גם ברגשות, ברצון לחיות טוב, עם המשפחה שלנו ולהרגיש חופש בסיסי וביטחון.

אם החווה לא תיסגר אני חושבת שאין שום סיכוי לבעלי חיים במדינת ישראל, כי הקופים הם בעלי החיים שהכי זהים לנו בני האדם ואם הם יחיו בגהנום במדינה שלנו, אז זה אומר ששאר בעלי החיים ימשיכו גם לחיות בגהנום ומצבם לא ישתפר.

במדינות נאורות דבר כזה לא יכול להתקיים ואצלנו מתירים התאכזרות נוראית לקופים, לקופות ולגורים שלהם.אני מקווה שתבינו את הרצון המשותף של תושבי ישראל ואת החשיבות המוסרית והריגשית שיש לכולנו כלפי הקופים - קורבנות אילמים.

בבקשה כיתבו גם אתם לשר ארדן שיסגור את חוות מזור:

[email protected]
[email protected]

מחזקת את פועלכם!

תודה, ענבל

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה