פרלמנט הנוער באולם מועצת העיר



פרלמנט הנוערהחל את שנת הפעילות בישיבה חגיגית במעמד ראש העיר.

כמידי שנה התקיימה בשבוע שעבר מליאת הפתיחה של פרלמנט הנוער העירוני בראשון-לציון, על מנת לקבל את נציגי בתי הספר העל יסודיים החדשים המצטרפים לראשונה לפרלמנט העירוני.

השנה, לאחר שלא נמצא מקום לכנס את כל הפרלמנט והבעיה הועלתה ע"י מחזיק תיק הצעירים דורון אוזן ויו"ר הפרלמנט אלה חיימוביץ ביום חילופי שלטון, החליט ראש העירייה, דב צור, להזמין את  פרלמנט הנוער לקיים את מליאת הפתיחה באולם המליאה הרשמי של מועצת העיר, בבניין העירייה.

במליאה נכחו ראש העירייה, דב צור,  דורון אוזן - חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הנוער והצעירים, מלווה הפרלמנט מטעם אגף הנוער, יואב נאמן, יו"ר פרלמנט הנוער אלה חיימוביץ, חברי הנהגת פרלמנט הנוער והמצטרפים החדשים.

בנוסף, נכחו במליאה חברי משלחת בני נוער מארה"ב, המתארחים אצל בני הנוער בראשון-לציון כביקור גומלין לנוער פעיל. בכניסה חולקה חוברת הדרכה לבעלי תפקידים במועצות התלמידים הבית ספריות, שהופקה, לראשונה השנה, ביוזמת והפקת פרלמנט הנוער.

ראש העירייה דב צור פתח בנאום תומך, בו ייחס חשיבות רבה לבני הנוער הפועלים למען כל צרכי הנוער בראשון-לציון, בעיותיהם, זכויותיהם, וחובותיהם למען העיר. צור, שבצעירותו היה חבר בפרלמנט הנוער העירוני, אמר: "אנו מקבלים בברכה את כל חברי פרלמנט הנוער של ראשון-לציון, ושמחים מאוד לארח אתכם כאן. אני מקווה שיום יבוא וחלק גדול מכם יאכלס את אולם המועצה כחברים במועצת העיר. אנו כאן למענכם, קשובים ופתוחים לכל שאלה ובקשה. נאחל לכם דיונים מוצלחים ועשייה פורייה".

 מחזיק תיק הצעירים והנוער במועצת העיר, דורון אוזן, שיבח את הפרלמנט על פעילותו בשנה האחרונה למען בני הנוער בעיר, וציין את העובדה שרק לפני חצי שנה השתתפו ביום חילופי שלטון כמחצית מכמות החברים שהיום מעורבים בפעילות הפרלמנט, דבר המחזק את העובדה ש"בהתמדה ובתוכנית מסודרת נוכל לגדול ולהפיק תועלת הרבה יותר גדולה". בנוסף הדגיש אוזן את החשיבות הרבה בכך שתהיה בפרלמנט נציגות גם של עולים מהעדה האתיופית ומחבר העמים, והוסיף כי האינטגרציה מאוד חשובה. עוד פירט אוזן ושיבח את התוכנית "עיר ללא אלימות" שמוביל ראש העירייה דב צור, וביקש מהפרלמנט להיות חוד החנית בנושא יחד עם תנועות וגופי הנוער.

 יו"ר פרלמנט הנוער אלה חיימוביץ הסבירה במפורט על פעילויות הפרלמנט בעבר ובהווה, בציפייה שהפעילויות התרחבו גם בעתיד. חיימוביץ, המסיימת בינואר השנה את הקדנציה כיו"ר פרלמנט הנוער, התחייבה להמשיך ולפעול למען בני הנוער בעיר גם בהמשך.

במעמד זה נפרד פרלמנט הנוער מדניאל בובליל, יו"ר פרלמנט הנוער לשעבר, עקב גיוסה לצה"ל. בובליל תרמה רבות למען הצלחת פעילויות הפרלמנט בפרט והנוער בעיר בכלל.

בהמשך הערב הכינו חברי הפרלמנט פעילויות גיבוש מיוחדות למצטרפים החדשים, הציגו קליפים ומצגות אשר חידדו את פעילותם בשנה האחרונה למען הנוער.

בפרלמנט תקווה כי בהמשך הדרך יוכלו להרחיב את פעולותיהם למען בני הנוער, ובעיקר למגר את תופעת האלימות והאלכוהול בקרב בני הנוער .


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה