איך אתה יכול להיות המאמן של הילד שלך?



האם אתם מרגישים שמשהו לא בסדר עם הילד שלכם? זה בדיוק הזמן להזמין את הילד לשיחת אימון.

האם אתם מרגישים שמשהו לא בסדר עם הילד שלכם? הוא מתקשה להירדם, מתעורר באמצע הלילה בלי סיבה מוצדקת, אתם מרגישים שהוא עצוב או כועס לפעמים?

 זה בדיוק הזמן לפנות את סדר היום שלכם ולהזמין את הילד לשיחת אימון. גלית, אמא של רן מנסה לתאר לי מה עובר עליה ועל הבן שלה. הוא בכיתה ב', בשנה שעברה היו לו שלושה חברים בכיתה, עכשיו יש לו רק אחד. הוא תלמיד טוב , את מכירה אותו היא אומרת לי. אוהב ללמוד, ובכל זאת בלילה , אפילו מתוך שינה הוא בוכה . מה לעשות?

  
איך אנחנו יכולים לעזור לו? אני עונה לה: אתם יכולים לדבר איתו על הפחדים שלו. פעמים רבות אנחנו מנסים להעביר נושא, להגיד לו שאין שום סיבה לפחדים שלו, שכולם אוהבים אותו תמיד. האם זה נכון?
 
בשיחה שקיימתי עם הילד התגלתה מציאות אחרת. הילד פוחד באמת שלא יהיו לו חברים. הוא לוקח לבית הספר שקית של סוכריות ומחלק להם בהפסקה , רק כדי שיאהבו אותו. הוא לא יודע איך לבקש מהם להצטרף למשחק, לא יודע מי מחליט , מי קובע על כל הקבוצה הזו. אני שואלת אותו מה הוא הכי רוצה ? והוא קובע בהחלטיות: להיות שמח, להיות כמו כולם , שיאהבו אותי. האם אתם יודעים מה לעשות עם תשובה כזאת?איך לנהל את השיחה איתו?
 
אני מציעה לכם לרשום בדף את כל מה שהוא אומר לכם. להקשיב באמת, לנסות לבדוק עם עצמכם, מה מתוך הדברים שהוא אומר הם העתק של הילד שאתם הייתם. אם פעם הייתי אומרת, שרק לא אהיה כמו אמא שלי, היום אני יודעת יותר מתמיד , שכדאי שאני אהיה משהו אחר, מודל אחר לחיקוי, אני צריכה להתאמן בעצמי. יום יום, בלי הנחות, בלי שקרים, היות ואם אני לא מודעת לעצמי, לא אוכל להיות מודעת לפחדים של הילדים שלי.
 
אם השכנה שואלת אתכם מה לעשות עם הילד שלה? אם הילד שלכם לא רוצה ללכת לבית הספר?
 
אם למישהו מציק משהו אפשר לכתוב לי לפורום ולקבל תשובות ועזרה. ניתן גם להתקשר לתוכנית הרדיו שלי,ולקבל ייעוץ בחינם! כל יום שני, בין השעות חמש לששwww.106-fm.co.
 
תמונת הילד להמחשה בלבד
-----------------------------------------------------------
 
בת-שבע טל, בעלת תואר שני בהתנהגות ארגונית ותואר ראשון בחינוך.
יועצת ארגונית ומומחית באימון ילדים www.batshevatal.co.il

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה