קופות קולובוס חדשות בחי כייף



אל החי-כיף בראשון לציון הגיעו שתי קופות קולובוס שהגיעו היישר מצ'כיה.

אל החי-כיף בראשון לציון הגיעו שתי קופות קולובוס שהגיעו היישר מצ'כיה לאחר חודשי הכנה הגיעו שתי גברות צ'כיות מגונדרות בטיסת 286 מפראג.

הן נקבות צעירות בנות ארבע וחמש, שמגיעות עכשיו לפירקן ומחפשות זיווג. מקס, הזכר הבודד שחי לבד כאן לאחר שבת זוגתו פרידה נפטרה בשעת המלטה קשה לפני 4 שנים, לא יודע עוד מה מחכה לו הקופות עוד ממתינות לשם ישראלי, ובחי-כיף החליטו לנצל את חג החנוכה ולתת לילדים המבקרים לבחור את השם. 

במשך 4 שנים מחפשים בחי-כיף ברחבי העולם בגני חיות קופה מסוג זה. הקולובוס האנגולי נדיר מאוד בגני חיות וכמעט ואינו נמצא. לפני כשנתיים כמעט הצליחו בחי-כיף להביא שתי נקבות מארצות הברית, אולם לבסוף החליטו האמריקאים, שמכיוון שגם אצלם הקוף נדיר הם לא מאפשרים הוצאתו.

המשיכו בחי-כיף לחפש, ולבסוף שמעו על המלטות בגן החיות "דבור קראלובה" אשר בצ'כיה. גן החיות הזה מאוד מיוחד. הצ'כים הרי ידועים בתור יצרני נשק מימים ימימה. בעבר, בזמן הקומוניזם היו מספקים נשק גם למדינות אפריקאיות שונות. אישיות אוהבת חיות שהייתה מקורבת לשלטון הצליחה להשיג את האישורים ולייבא תמורת סחר הנשק בעלי חיים אפריקאיים לעיירתו דבור קראלובה.

עד ימנו אנו, יש בגן החיות הזה את מאגר בעלי החיים האפריקאיים החיים בשבייה הגדול ביותר מחוץ לאפריקה ומאגר גנים גדול וחשוב.

וטרינר החי-כיף, אפי וגשל: "הבאת הקופות לארץ הקודש היה מבצע לא קל. סחר בחיות בר  אסור על פי חוק ולכן כמה רשויות אוכפות את עניין היבוא והיצוא. משרד החקלאות והשירותים הווטרינריים המודאגים ממחלות, ומחייבים הזמנת טיסה מיוחדת ובניית ארגזי הטסה מיוחדים. בעלי החיים הם האחרונים שעולים למטוס והראשונים לרדת ממנו- נוסעי כבוד ממש. וכן, גם הקופים עוברים יש בידוק בטחוני מסובך".

בעלי החיים עוברים סדרת בדיקות נדרשות כגון שחפת, איידס, צהבת, מקבלים חיסונים כגון כלבת וטיפולים מונעים. הבנות היו חודשיים בהסגר בגן החיות. כל בעל חיים המגיע מחו"ל ואפילו ממקום מסודר עובר הליך כזה. במהלך ההסגר הן טושטשו ונלקחו מהן בדיקות נוספות, ורק אז, כשהכול בסדר והן בריאות לחלוטין מלפנים ומאחור הן תעבורנה למכלאה הקבוע שלהן ושם יוכלו לפגשו במקס שכולו ציפייה לצי הבתולות הצ'כיות!
בצלאל פורת, מנהל הגן: העלויות גם הן גבוהות אבל, כשרואים את הבנות הצ'כיות היפהפיות ויודעים כי עשינו עוד צעד לשימור מין מקסים ושקט זה של קופים יפהפיים, יודעים שכל זה היה שווה את המאמצים!

קוף הקולובוס מגיע אלינו מאנגולה אשר באפריקה. פרוותו יפה ושיערו ארוך והיה ניצוד בשל כך על ידי בני השבטים. הוא שוכן גם בקונגו ואוגנדה.
הוא שייך למשפחת אוכלי העלים כלומר מזון עתיר פחמימות עשוי לגרום לבעיות עיכול קשות ואף מוות. 
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה