"אדיס טספה" – תקווה חדשה



פרויקט יזמות לעסקים קטנים לבני הקהילה האתיופית בראשון לציון

 

פרויקט יזמות לעסקים קטנים לבני הקהילה האתיופית בראשון לציון- בשבוע שעבר התקיים במתנ"ס רמת אליהו טקס סיום של המחזור הראשון של הפרויקט.

במסגרת הפרויקט הוכשרו 35 נשים וגברים במשך כ-10 חודשים בנושא יזמות. יוזמת הפרויקט הינה קרן "יד סופין" מארה"ב שהקימה פרויקטים דומים בעולם, אליה חברו קהילת מטרו-ווסט מניו-ג'רזי, עירית ראשון לציון, מתנ"ס רמת אליהו, קרן "קורת", מוקד הקליטה ומנהיגות העדה. 5 מבוגרי הקורס קיבלנו הלוואות להקמת עסקים או שדרוג עסקים קטנים ברחבי העיר כגון: חנות בגדים, חנות תבלינים ומוצרים מאתיופיה, תיקוני  בגדים ומספרה.
 
עמיר שחם, מנהל פעילות מטרו-ווסט בישראל: "אדיס-טספה הוא הניסיון הראשון בארץ להכניס את התרבות העסקית לקהילה האתיופית. התוצאות מעידות על הצלחה גדולה. המשתתפים בקורס רכשו כלים ונחשפו לתרבות העסקית בישראל וכמה מהם כבר הקימו עסקים וקיבלו הלוואות לצורך פיתוח עסקים קיימים. הפרויקט לא היה מצליח ללא שיתוף פעולה עם כל הגורמים הקהילתיים בראשון לציון שחברו יחד לאפשר פריצת דרך זו".

חיה ברנפלד, סמנכ"ל העירייה:"ההזדמנות שניתנה לאמיצים שנכנסו לתכנית תסייע להגשמת חלום, להקמת עסק עצמאי שיוביל לחיים עצמאיים."
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה