נחנך נופשון לעמותת אקי"ם

$(function(){setImageBanner('02208d33-71f1-42e4-a4fa-154e8704e386','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,43305,'Image','');})

הקמת הבית התאפשרה הודות לכך שהעירייה הקצתה לאקי"ם ראשון לציון מבנה צמוד קרקע

נחנך בית נופשון אזורי לעמותת אקי"ם בראשון לציון-ראש העיר, דב צור: "כוחה של חברה נמדד ביכולתה לחבק ולדאוג לאלה הזקוקים ליותר סיוע, תשומת לב, אהבה וחום".

בשבוע שעבר נערך טקס חנוכת בית נופשון אזורי אקי"ם בראשון לציון. הקמת הבית התאפשרה הודות לכך שהעירייה הקצתה לאקי"ם ראשון לציון מבנה צמוד קרקע ברח' החלמונית 6, קריית ראשון. אקי"ם סיימו את שיפוץ המבנה וציודו בסיוע משרד הרווחה, קרן שלם, המוסד לביטוח לאומי ותורם פרטי.

הבית ישמש ל-2 פרויקטים עיקריים למען אנשים עם פיגור שכלי בקהילה: נופשון, ומועדון חברתי. הנופשון מהווה מסגרת חוץ ביתית לשהות קצרת מועד, על מנת לאפשר להורים / לאפוטרופוס לקחת פסק זמן מהטיפול האינטנסיבי בבנם עם הפיגור, תוך ידיעה שהם משאירים את בן משפחתם במסגרת מקצועית ומוכרת. על-פי נוהלי משרד הרווחה, אדם עם פיגור זכאי ל-15 ימי נופשון בשנה. בנופשון ישהו במקביל 12 חניכים. במהלך השהות ייהנו החניכים מפעילויות חינוכיות, בילוי ונופש, ויקבלו הזנה מלאה.

הפרויקט השני, המועדון החברתי, יהווה מסגרת פנאי חברתית תרבותית לאנשים עם פיגור בני 21+ במגוון רמות התפקוד. המועדון ייתן מענה לכ-30 חניכים ויסייע בהרחבת פעילות דומה המתקיימת במתנ"ס רמת-אליהו. במסגרת זו יופעלו מגוון חוגים ופעילויות.

פרויקטים אלה מצטרפים לרצף השירותים בראשון לציון למען האדם עם הפיגור, רצף שירותים שהלך והתרחב במהלך השנים האחרונות, בשל הנטייה של המשפחות להשאיר את ילדיהם בחיק המשפחה ולצרוך את השירותים הקיימים בקהילה.
 
טקס חנוכת הבית נערך במעמד ראש עיריית ראשון לציון דב צור, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה מוטי עג'מי, יו"ר  קרן שלם וראש מועצת בית דגן אלי דדון, מנכ"ל העירייה פרנקו גונן, סמנכ"לית העירייה חיה ברנפלד, יו"ר אקי"ם עמיקם רז, יו"ר אקי"ם ראשון לציון חיים רטיג, בכירים במשרד הרווחה, בעמותת אקי"ם ובקרן שלם.
 
ראש העיר, דב צור, אמר לאחר הטקס כי "כוחה של חברה נמדד ביכולתה לחבק ולדאוג לאלה הזקוקים ליותר סיוע, תשומת לב, אהבה וחום". עוד הוסיף כי "ערכים כמו עזרה לזולת וקבלת השונה הם נר לרגליה של חברה חזקה. ערכים כאלה ניתן למצוא בשפע בעמותת אקי"ם, אשר אנשיה עושים מלאכת קודש. אנו מעריכים ומוקירים את פועלם. אנו מאמינים כי בית אקי"ם בראשון לציון ישמש את ילדי העמותה ובני משפחותיהם וייתן מענה ראוי לצרכיהם".
 
מ"מ ראש העיר, מוטי עג'מי, אמר: "עיריית ראשון לציון, בשיתוף פעולה ארוך שנים עם משרד הרווחה, ביטוח לאומי, קרן שלם ואקי"ם, עושים רבות למען הילדים עם פיגור שכלי, ואני גאה להיות שותף לעשייה בתחום זה. אנו שואפים להמשיך ולשפר את השירות הניתן על ידי הגורמים העירוניים למען הילדים. בית ונופשון זה הוא מעין התחלה למרכז יום גדול שעתיד לקום כאן. אני בטוח שפעילות זו תהווה מודל למה שנעשה בשנים הבאות, לטובת הילדים ובני משפחותיהם". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה