ראש העיר במפגש עם מגויסים



צור: "עכשיו זהו תורכם ההיסטורי לשאת בנטל ההגנה על מדינת ישראל"

ראש העיר, דב צור, החל בשבוע שעבר בסדרת מפגשים עם תלמידי כיתות י"ב בעיר, ופתח במפגש עם תלמידי בית הספר התיכון "מקיף ז'-רביבים". צור הסביר לצעירים כי בכוונתו לנהל שיחה פתוחה ולשמוע את דעותיהם ותחושותיהם לקראת גיוסם הקרב לצה"ל.

צור: "למערכת החינוך העירונית יש משימה ערכית לא פחות חשובה ממשימת הקניית הידע. אנו רוצים לטפח אזרחים שמודעים לעצמם ולסביבתם, פעילים ותורמים לחברה הישראלית. אני מקווה שבמסגרות החינוך, הפורמאליות והבלתי-פורמאליות, קיבלתם את הכלים לצאת לשלב הבא בחייכם".

דב צור, אב לשתי בנות ששירתו בצה"ל, ובן שעומד להתגייס בקרוב, ורב-סרן (במיל')  בחיל האוויר.

"אם במדינת ישראל לא הייתה חובה לשרת בצה"ל, האם הייתם מתגייסים?" שאל צור את התלמידים, שלקחו חלק פעיל בדיון. הרוב המכריע, תלמידות ותלמידים, אמר כי היה מתגייס לצה"ל גם אם לא היה שירות חובה. צור: "החברה הישראלית צמאה לציונים צעירים. היא צמאה למשכילים, לחבר'ה אכפתיים, לאנשים שמוכנים להתגייס לא רק בעבור עצמם אלא בעבור המשותף לכולנו. עכשיו זהו תורכם ההיסטורי לשאת בנטל ההגנה על מדינת ישראל".
 
צור הדגיש את ערכי הציונות והחובה המוטלת על אזרחי המדינה למלא את חובתם האזרחית ולהשתתף בתהליכים ציבוריים. "להחלטות המתקבלות במדינת ישראל יש השפעה ממשית על החיים של כל אחת ואחד מאיתנו, לא פחות מהבחירה באיזו אוניברסיטה ללמוד ובמה לעבוד. לכן, אין לנו את הפריבילגיה להיות אדישים. זו מערכת יחסים דו-סטרית. אין אדם בלי חברה, ואין חברה בריאה בלי דאגה לכבוד האדם, חירותו וזכותו להגשמה עצמית".
 
נושא נוסף אותו העלו התלמידים, הוא התופעה המדאיגה של שתיית אלכוהול בקרב בני נוער. ראש העיר סיפר כי מזה מספר שבועות הוא מסייר בימי ו' בלילה במוקדי הבילוי ברחבי העיר, במטרה להכיר את דפוסי ההתנהגות והבילוי של בני הנוער בעיר. "התופעה הזו מדאיגה אותנו מאוד, ראינו יותר מידי מקרי אלימות שהחלו בגלל שתייה מוגזמת של אלכוהול, והחלטנו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להילחם בתופעה הזו". צור הציג בפני הצעירים את ההצעה שתעלה בקרוב לשולחן מועצת העיר, ועיקרה איסור על מכירת אלכוהול בעיר לאחר השעה 21:00 ואמר, "אני יודע שאולי זו לא החלטה פופולארית, אבל זוהי שעת חירום, וברגעים כאלה נוקטים צעדי חירום".
 
צור, אב לשתי בנות ששירתו בצה"ל, ובן שעומד להתגייס בקרוב, ורב-סרן (במיל')  בחיל האוויר, סיפר: "כשהתגייסתי לצה"ל הייתי משוכנע שילדיי כבר לא יצטרכו לשרת בצבא. אך גם היום, מדינת ישראל עוד זקוקה לכם בשורותיה. אתם דור העתיד שלנו ומקור גאוותנו, דאגתי לכם, תפילתי לשלומכם ודלתי פתוחה בפניכם תמיד".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה