אתיופים ילמדו לא רק בבתי ספר דתיים



ראש העיר יציע לתלמידים עולי אתיופיה להירשם לבתי ספר ממלכתיים שאינם דתיים.

עולים מאתיופיה, שעד כה למדו בעיקר בבתי ספר דתיים, יוכלו ללמוד גם בבתי ספר ממלכתיים. כך מציע ראש עיריית ראשל"צ דב צור, שמוכן אף לממן את הסעת התלמידים. מקונן: "הפתרון נראה לי רחוק"

בכיוון אחר: ראש עיריית ראשל"צ, דב צור, יציע לתלמידים עולי אתיופיה להירשם לבתי ספר ממלכתיים שאינם דתיים. לדבריו, עד כה סברו יוצאי אתיופיה בטעות שלימודי ילדיהם בבתי ספר הממלכתיים-דתיים נדרשים להשלמת הליכי הגיור שלהם. "מבדיקה שערכתי עם שרת הקליטה, עולה כי לא כך הדבר וכי תפישתם שגויה", אומר צור.

עם עליית יהודי אתיופיה ארצה, חייבה אותם הרבנות הראשית לעבור גיור לחומרה, בשל הספק שהיה לגבי יהדותם, בחלק מהמקרים. החיוב בגיור יצר התנגדות רחבה בקרב בני העדה, שראו בכך עלבון גדול. הרבנות הראשית חייבה אנשים שעברו הליך גיור ללמוד במוסדות חינוך דתיים, כדי להבטיח את היותם שומרי מצוות. לכן גם חייבה הרבנות את בניהם של עולי אתיופיה ללמוד בבתי ספר דתיים.

בשל חיוב הרבנות את עולי אתיופיה לשלוח את ילדיהם לחינוך הדתי, בתי הספר הממלכתיים-דתיים בראשל"צ מאופיינים בשיעור גבוה של עולי אתיופיה, מה שמונע מהם התערות בחברה הישראלית. "הרשמתם לבתי ספר ממלכתיים בעיר תגרום לפיזור ולאינטגרציה טובה יותר של העולים בחברה הישראלית", אומר צור.

 העירייה תממן הסעות

 

העירייה מתכננת להציע לעולי אתיופיה הסעות לבתי ספר אחרים, מחוץ לשכונת רמת אליהו, שבה בתי הספר משתייכים לזרם הדתי. "עשינו זאת בשנת הלימודים תש"ע עם כמה עשרות ילדי גנים", אומר צור ומוסיף: "אנו מעודדים תנועות נוער לצרף לשורותיהן ילדים ובני נוער עולי אתיופיה בעיר, כאשר העירייה תממן הסעות ודמי חבר לאותם ילדים".

"קשה לי להאמין"

צור מאמין שכך הוא יוזם שינוי משמעותי מאד בהתייחסות הרשויות לעולי אתיופיה. "אם דב צור אכן יעשה את זה, אני הראשונה שאהיה מאושרת", אומרת אסתר הבטם מקונן, חברת מועצת העירייה ובת לעולי אתיופיה. יחד עם זאת הבטם מקונן מטילה ספק בהצלחת המהלך המתוכנן של צור ואומרת: "קשה לי להאמין לו, מכיוון שגם בשנה שעברה זה נאמר ולא נעשה דבר".

לדבריה, הקשיים של עולי אתיופיה קיימים וצריך לטפל בהם. "כולי תקווה שהמצב ישתנה, למרות שהפתרון נראה לי רחוק", מוסיפה מקונן.

קרדיט: חזי דרקסלר MYNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה