288 מילימטר גשם בראשון לציון



לב: הגענו ל-288 מילימטר גשם, כאשר הממוצע השנתי עומד על 550 מילימטר לעונת גשם.

בשבועות האחרונים ידענו כמה סופות רציניות והייתה תחושה שירד לא מעט גשם בעיר. ביקשנו לבדוק עם מנכ"ל תאגיד המים העירוני, דני לב, האם אכן ירד מספיק גשם כדי לכפר על השנים האחרונות שהיו דלות במשקעים.

דני לב: "השנה, נכון לסוף השבוע האחרון, הגענו ל-288 מילימטר גשם, כאשר הממוצע השנתי עומד על 550 מילימטר לעונת גשם. בתקופה המקבילה אשתקד עמדנו על 217 מילימטר גשם בלבד. ההערכות מדברות על כך שחודש פברואר יהיה חודש גשום במיוחד ואנו מקווים שנצליח להגיע לממוצע השנתי ואף לעבור אותו".

 ראשון לציון: בינתיים -288 מילימטר גשם, כאשר הממוצע השנתי עומד על 550 מילימטר לעונת גשם.

לב הוסיף, כי ראשון לציון היא העיר היחידה בארץ שאוגרת חלק ניכר ממי הגשמים ומשתמשת בהם לצריכה עירונית, "אנו מצליחים לספק 65% מצריכת המים העירונית ממקורות עצמיים ורק 35% מגיעים ממקורות. כיום אנו משקים את כל הגינות הציבוריות במערב העיר במי גשמים, ואנו עובדים על הקמת מערכות שאיבה שיאפשרו לנו להשקות גם חלק מהגינות במרכז העיר במי גשמים". 

לב גם ציין כי חלק ממי הגשמים שנאספים מוחדרים חזרה לאקוויפר, "אנו אוספים מי גשמים, מובילים אותם על ידי קווים, תעלות ומובלים לשני אגמים במערב העיר ומחדירים אותם לאקוויפר. פעולה זו תורמת לשיפור איכות מי התהום הנפגעים בעיקר מהקולחים המוחדרים על ידי חברת מקורות. כיום, מחדירה מניב בין 1.5 ל-3 מיליון קוב מים בשנה. השנה, אומר לב, החדרנו כ-510 קוב מים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה