מקצרים את הבירוקרטיה



מעתה יוכלו תושבים, קבלנים ויזמים לפנות גם באמצעות הדואר אלקטרוני, ולקבל מענה מהיר הרבה יותר

מינהל ההנדסה בעירייה ממשיך בתהליך ייעול הליכי הרישוי – מעתה יוכלו תושבים, קבלנים ויזמים לפנות גם באמצעות הדואר אלקטרוני, ולקבל מענה מהיר הרבה יותר. בעיריית ראשון לציון ממשיכים לייעל את הליכי הרישוי. מעתה אין צורך לעמוד בתור, פשוט שולחים דואר אלקטרוני למינהל ההנדסה בעירייה ומקבלים מענה מהיר ויעיל.

באמצעות פעולה פשוטה של כניסה לאתר האינטרנט ההנדסי של עיריית ראשון לציון, ניתן לפנות במייל בכפתור "צור קשר" לכל אחד מעובדי אגף הרישוי, ולפנות בשאילתה ישירה. בדרך זו יינתן מענה מהיר ומיידי לפניותיהם של תושבי העיר, קבלנים ויזמים.

פיתוח נוסף מאפשר לפונה לעקוב אחר סטאטוס הבקשה שלו להיתר בנייה. בעת הגשת הבקשה מקלידים באגף הרישוי את כתובת הדואר האלקטרוני של המבקש, האדריכל, המהנדס וכל בעלי העניין, והם יקבלו עדכון מיד עם סיום הבדיקה של הגורם המקצועי בעירייה. העדכון המיידי חוסך זמן יקר למבקש ולאנשי המקצוע ששכר מטעמו, כך שעוד באותו היום יוכל האדריכל להגיע למשרדי מינהל ההנדסה בעירייה ולערוך את השינויים הנדרשים.

חשוב לציין שכבר היום קיימת אפשרות לעקוב אחר סטאטוס הרישוי באמצעות כניסה לאתר האינטרנט ההנדסי, אך היתרון בהזנת כתובת דואר אלקטרוני, הוא שהעדכון נשלח במייל באופן שוטף. בנוסף, מעתה אין עוד צורך להתקשר למינהל ההנדסה ולוודא כי הבקשה להיתר הבנייה נקלטה, אלא תישלח הודעת דואר אלקטרוני לבעלי העניין. כמו כן, החלטות ועדות הרישוי ישלחו באמצעות הדואר אלקטרוני מייד עם כניסתם לתוקף, ואין צורך להמתין לקבלת מכתב בדואר הרשום אודות החלטת ועדת הרישוי.פיתוח נוסף שהוטמע במערכת הרישוי הוא שלאחר 9 חודשים ניתנת תזכורת באמצעות הדואר האלקטרוני, המתריעה כי בעוד שלושה חודשים ממועד זה, תפוג תוקפה של החלטת הועדה המקומית לתכנון ולבניה, וכי יש לקדם את הבקשה להיתר.
 
מנהל אגף רישוי ופיקוח על הבנייה, שלומי סהר: "בהתאם להנחיית ראש העיר לפעול בשקיפות וביעילות ולשפר את השירות לאזרח, שקדנו על מספר פיתוחים שעושים שימוש במערכת האינטרנטית לזירוז וייעול תהליכי הרישוי. עידוד הפנייה באמצעות האינטרנט תחסוך משאבים, תייעל ותזרז תהליכים בירוקרטים, תשפר איכות השירות ללקוחות, תקטין זמני קבלת קהל, ותפחית את השימוש בניירת ובכך תיטיב עם הסביבה". מהנדסת העיר, סימה קושניר, מוסיפה כי "אנו מודעים לכך שהליכי הרישוי הם הליכים סבוכים הגוזלים זמן לא מבוטל מהפונים. לכן, אנו עושים כל שביכולתנו להקל על התהליך ולתת את השירות הטוב ביותר".
 
בתמונה – סימה קושניר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה