ראש העיר ב"בימת החודש"



במוצ"ש התארח דב צור, בבית הכנסת המרכזי בשיכון הפועל המזרחי בראשון לציון.

ראש העיר התארח במוצאי שבת ב"בימת החודש" וקיים מפגש עם תושבים מהציבור הדתי דב צור: "נגדיל את היקף הדיור לצעירים בעיר".

במוצאי שבת האחרונה התארח ראש העיר, דב צור, בבית הכנסת המרכזי בשיכון הפועל המזרחי בראשון לציון, במסגרת "בימת החודש" – מפגש חודשי בענייני יהדות לציבור הדתי. לפני 11 שנה הוקמה "בימת החודש" על ידי הרב ד"ר פיני איזק, כיום יועץ ראש העיר לענייני דת, וד"ר שמעון אוחיון - סגן ראש החוג לחינוך באוניברסיטת בר אילן. במהלך השנים  התארחו מרצים רבים מתחומי האקדמיה והיהדות הדתית בערבים אלו, הנערכים במוצאי שבת אחת לחודש. במפגש האחרון לקח חלק גם חבר המועצה, עו"ד אלי יבלון.

ד"ר פיני איזק פירט את עשיית העירייה למען קידום וטיפוח מוסדות הדת בעיר, בין השאר הקימה העירייה בתי כנסת חדשים וביניהם שני בתי כנסת לעדה האתיופית - אחד ברח' מרגולין והשני בשכונת רמת אליהו וכן חידשה את בית הכנסת הגדול. כמו כן, קרן ראשון לציון רכשה שני ספרי תורה לבתי כנסת בעיר.

במסגרת המפגש התייחס ראש העיר לסוגיה שהעלה הקהל בדבר עזיבת הדור הצעיר את העיר, ובתוך כך הציבור הדתי, עקב מחירי דירות גבוהים. צור לא הסתיר את דאגתו בנושא ואמר: "אנו שואפים לייצר מציאות חדשה בראשון-לציון, עיר שתהיה אטרקטיבית לצעירים, אך לא רק בהיבט של דיור אלא גם בהיבט של חינוך ושיפור היצע התעסוקה בעיר, היי-טק ושירותים פיננסיים. אנו עמלים היום על תכנון והקמה של  פארקים לתעשיות היי-טק, תעשיות עתירות ידע ושירותים פיננסיים, במטרה להפוך את ראשון לציון למרכז מטרופוליני כלכלי ותעסוקתי המהווה גם מוקד תרבותי משמעותי. אנו נעודד בנייה לצעירים במסגרת תכניות הבנייה המאושרות. המשמעות היא שבמסגרת התכניות הקיימות נוכל להגדיל את היקף הדיור לצעירים על-ידי הוספת יחידות דיור קטנות, בהן רמת המחירים תהיה אטרקטיבית למשפחות צעירות. בנייה למשפחות צעירות היא החריג היחיד במדיניותי להקפיא את הבנייה למגורים בעיר".

צור דיבר על השקעתו בחינוך וציין כי בשנה האחרונה הגדיל את תקציב החינוך בכ-20 מיליון ₪: "עתיד ילדינו הוא הדבר החשוב מכל, והכל מתחיל בחינוך. פיתוח פארקי התעסוקה והגעת חברות מהגדולות במשק הישראלי יביא ליצירת מקומות תעסוקה ברמה גבוהה לתושבי העיר, אך בעיקר יהיה זה מקור הכנסה נוסף לעיר שבעזרתו נוכל להמשיך ולהגדיל את ההשקעה במערכת החינוך העירונית, ובתוך כך גם החינוך הבלתי פורמאלי".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה