הורים נגד הרפורמה של צור



הורי בי"ס רבין יוצאים למאבק נגד כוונת העירייה לסגור את בית הספר במסגרת ביטול חטיבות הביניים.

הורי בי"ס רבין יוצאים למאבק נגד כוונת העירייה לסגור את בית הספר במסגרת ביטול חטיבות הביניים בעיר, וטוענים כי במקום מתוכננת להיפתח אולפנה. גם הורי הגימנסיה מודאגים וטוענים כי צור מתכנן לסגור את המקום על רקע עימותים אישיים.

שבוע עבר מאז ההחלטה הדרמטית של חברי מועצת עיריית ראשון לציון לשנות את מבנה מערכת החינוך בעיר לרבות ביטול חטיבות הביניים והמעבר למתכונת שש-שש (כלומר: לימודים בבית יסודי בכיתות א'-ו' ובתיכון בכיתות ז'-י"ב), ונראה כי הסערה הציבורית רק מתגברת מיום ליום. הורים לתלמידים בבית הספר רבין אף מאיימים ב"פתיחת מלחמה", כדבריהם.

על פי תוכניתו של ראש העירייה דב צור לביטול חטיבות הביניים, בית הספר רבין למעשה ייסגר, וילדי שכונת "נווה חוף" הלומדים בו יועברו לחטיבת הביניים "קרית גנים" בו ייפתח בית ספר תיכון חדש.

תלמידי שכונת כרמים שלומדים גם הם ברבין כיום, יועברו לתיכון מקיף ה'. תושבי השכונה דנים בשבוע האחרון בגיבוש תוכנית פעולה כנגד החלטת העירייה לסגירת בית הספר. ביום שני הם אף שלחו מכתב חריף לצור, ובו דרישה לבטל את ההחלטה ולחפש פתרון מתאים אחר עבור ילדיהם.

"ישבנו נציגי ההורים של רבין ודיברנו על כך שאין סיכוי שניתן לעירייה לסגור את בית הספר", סיפר השבוע ר' תושב השכונה, "הילדים שלנו גדלו בבית הספר, מרגישים בו טוב ורק עכשיו שיפצו אותו וטיפחו אותו. אנחנו לא מוכנים שהילדים שלנו יעברו למקום אחר, ובטח שלא יופרדו מחבריהם שיעברו לקרית גנים.

"במידה שראש העירייה לא יענה לדרישותינו, נאלץ לפעול בדרכים אחרות, קשות יותר. אין לנו שום בעיה לפתוח בחזית נגד העירייה אם זה מה שנדרש. אנחנו דואגים קודם כל לילדים שלנו ולמה שטוב להם. מבחינתנו שיהפכו את רבין לחטיבה צומחת, ויעבירו אלינו תלמידים משכונות אחרות. לסגור אותו אנחנו פשוט לא מוכנים".

לטענת התושבי השכונה, מעדיפה עיריית ראשון לציון להעביר את בית הספר למגזר הדתי ולהפוך את המקום לאולפנה לבנות: "הבנו שיש כבר תוכניות לשנות את הייעוד של המבנה", אומר ר', "יש שמועות שבית הספר יהפוך לאולפנה בקרוב מאוד ואנחנו פשוט לא מסכימים. העירייה מעוניינת להרוויח כסף על המקום או למלא אינטרסים של הציבור הדתי, אבל לא על חשבוננו.

"בתחילת השבוע נציגי העירייה הזמינו לשיחה את כל מנהלי בתי הספר בעיר על מנת להסביר איזה מנהל יעבור לאן. כל המנהלים קיבלו את מיקומם החדש, מלבד מנהלת רבין. עדיין לא ברור מה יהיה העתיד שלה בעיר, ואנחנו פשוט לא מסכימים לזה".

גם בגימנסיה הריאלית חוששים
לא רק הורי תלמידי בית ספר רבין פתחו במאבק כנגד החלטת העירייה. גם הורים רבים בגימנסיה הריאלית החלו להביע את דאגתם להמשך קיום המוסד המוכר ביותר בעיר, שמשורותיו יצאו ידוענים רבים וביניהם ראש עיריית ראשון לציון עצמו. על פי התוכנית החדשה, הגימנסיה הריאלית תחולק לשני בתי ספר.

"מספר הורים מהגימנסיה שלחו מכתב זועם לדב צור", סיפר השבוע ט', אב לתלמיד בבית הספר.

"הגימנסיה הריאלית היא אחד מעמודי התווך של העיר, ואנחנו לא מוכנים לוותר עליה. אנחנו מאמינים שראש העירייה לא מעוניין שבית הספר ימשיך להתקיים מפני שיש לו עימותים אישיים עם חלק מצוות ההוראה במקום. הוא מוכן לפגוע בילדים שלנו בגלל זה. לא הגיוני לשנות את המבנה של הגימנסיה. עד היום היא הוכיחה את עצמה מעל ומעבר, ולא ברור לאף אחד מדוע נפלה ההחלטה המוזרה הזאת. אנחנו לא נוותר ונצא למלחמה על המקום אם נצטרך".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "אנו מבינים את חששם של ההורים מן השינוי, אך יכולים לומר כי ההחלטה על בית ספר רבין התקבלה לאחר שקילת הנושא בכובד ראש ובחינת כל הפרמטרים הרלוונטיים. שכונת נווה כרמים מונה כיום 112 תלמידים בוגרי כיתות ו' הלומדים בבית הספר כרמים.

"מבדיקתנו עולה כי בשנים הבאות מספר התלמידים צפוי לרדת ל-76 תלמידים בשכבה, וכי בממוצע מידי שנה כעשרה אחוזים מהתלמידים בוחרים ללמוד במסגרות חינוכיות אחרות בעיר. כמות של 68 תלמידים בשכבה אינה מאפשרת קיום מוסד חינוכי על יסודי.

"כמו כן, כ-70 אחוזים מבוגרי כיתות ט' המתגוררים בשכונת כרמים בוחרים ללמוד במתחם מקיף ה', שיהפוך להיות בית ספר שש שנתי, ונמצא במרחק מאות מטרים מהשכונה. תוכנית החינוך החדשה היא פרי של תהליך חשיבה מעמיק שנערך בעיר בחודשים האחרונים, שנעשה יד ביד עם משרד החינוך ובשיתוף הורים, מורים, מנהלים, תלמידים, אנשי חינוך, מומחים בתחום ועוד.

"אנו מבינים את תחושות אי הודאות מהשינויים הצפויים, אך אנו מבטיחים כי כל התלמידים וההורים יקבלו את מלוא המידע, כל תלמיד יקבל בדואר חוברת הסבר מפורטת ותינתן ההזדמנות לשאול שאלות ולקבל תשובות והבהרות".

קרדיט: ליעד גרינבוים     NRG


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה