המקומות הנכונים בראשון לציון



לצד מתחמים מסחריים שייפתחו בקרוב, זוכה גם החלק ההיסטורי לשיפוץ מקיף.

אף שהיא העיר הרביעית בגודלה בישראל, ראשון לציון היא למעשה עיר מפוצלת. כרמלה יעקובי־וולק, ראש החוג לעיצוב פנים במסלול האקדמי המכללה למינהל בעיר, מסבירה: "הצד המזרחי מתלבט כמה ואיך לשמר מהמושבה הוותיקה. לעומתו הצד המערבי מאופיין בגישה למכונית פרטית ובפנטזיה הנדל"נית. השכונות הן איים מבודדים המספקים את צורכיהם והן אינן מתקשרות זו עם זו, והצבא שומר על הדיונות היפהפיות והסביבה האקולוגית. עיר של פרדוקסים".

לצד הפרדוקסים ושכיות החמדה הארכטיקטוניות - כמו היקב, בית ספר חביב הראשון להוראת עברית, בית הכנסת הגדול, בית בלקינד ובית הייסמן (המייצגים את העבר) וקמפוס המכללה ובניין העירייה (המייצגים את ההווה והעתיד) - ראשון לציון התברכה במגוון אטרקציות לילדים, כמו החי־כיף והסופר לנד. אבל יותר מהכל, היא העיר המובילה בריכוז מתחמי קניות ענקיים.

המתחמים החדשים שייפתחו בשטחה של ראשון לציון בקרוב, ובהם מתחם המזון והסרטים של הסינמה סיטי, אשר בו ייפתחו סניפים של מוזס, ג'ירף והטמפל בר, יקרבו את חוויות הקנייה, הצפייה והאוכל אל תושבי דרום רצועת החוף.

"כלכליסט" הקדים את הסתערות ההמונים ויצא ראשון לראשון לציון.

פארקים. במרכז כל שכונה הנבנית כיום בעיר מוקם פארק רחב, ובכל הפארקים השכונתיים משולב אלמנט הקשור במים. נוסף על פארקים שכונתיים - הבולט שבהם פארק אשלים, שחוצה את השכונה לאורכה ויש בו אמפיתיאטרון קטן, נחל הנחצה בגשרים, פסלים סביבתיים ועוד - הוקם פארק נאות שקמה, המאגד מגוון מגרשי ספורט: הוקי, כדורסל, קט רגל ואף אצטדיון אתלטיקה הנבנה בימים אלה. כמו כן הוקם אקטיביפארק, שהפעילות בו (קארטינג, אופניים ומתנפחים, למשל) בתשלום. בעיר תמצאו גם את גן המנהיגים, גן חתני פרס נובל, פארק חסידי אומות עולם ועוד.

מסעדת סוהו. המסעדה הרווחית ביותר בעיר, ויש האומרים שאפילו בארץ. הנוסחה ברורה: המלצריות מלכות יופי בדימוס, האורחים סלבז מקומיים, העיצוב מוקפד, השירות לבבי, והתפריט - אף שהוא החלק הקטן בהצלחת המסעדה - מציע מבחר מנות אסייתיות בתפירה לחך הישראלי; ואם יתחשק לכם לאכול דווקא כבדי עוף או שניצל, גם את זה תוכלו לקבל. פרטים: משה בקר 15 ראשון לציון. טל': 03-9658395.

פרנצ'סקה ופיש. פרנצ'סקה היא מסעדה חביבה וותיקה השוכנת על חוף הים ומציעה תפריט איטלקי נחמד ולא מתיימר ואווירה רומנטית. בנבכי התפריט מסתתרת לה האפשרות למנות אורגניות בהזמנה מראש, ואם אתם לא חובבי בשר, תוכלו לקפוץ למסעדת פיש הסמוכה, הנמצאת באותה בעלות ומגישה דגים ופירות ים, ומציעה גם תפריט ללא גלוטן ונוף עוצר נשימה של חוף הים. טיילת חוף הים, ראשון לציון. טל': 9414151–03.

פרנצ'סקה שוכנת על חוף הים ומציעה תפריט איטלקי.

מתחם גו אקטיב. על פני 3,000 מ"ר פרוש חדר כושר חדיש הכולל מסילות נעות, קרוסטריינרים, סטפרים ואופני כושר עם מסכים אישיים, אזור משקולות חופשיות, סטודיו לקיקבוקסינג וסטודיו לחוגים (גם לילדים). עוד במקום: בריכה, ג'קוזי וסאונה. יש ארבעה מסלולי מנויים שונים, וגם אפשרות לכניסה חד־פעמית בעלות של 70 שקל. פרטים: ישראל גלילי 7 ראשון לציון. טל': 03-9414455.

 ראשון לציון: מתחם הכושר של גו אקטיב  

מרכז המבקרים של איגודן בשפד"ן. במפעל שפכי גוש דן (השפד"ן) הופכים מי מקלחת, אסלה, מדיח כלים ומכונת כביסה למי קולחין המשקים יותר מ־70% מאדמות הנגב. לפני חצי שנה נפתח מרכז המבקרים האקולוגי, המציע סיור בצינורות דמה תת־קרקעיים, ובהם נחשפים למידע והדמיה חווייתית בנושא באמצעות פריסקופים, חריצי הצצה, צינורות לוחשים, ברזי מידע וניאגרות. פרטים: שד' מרילנד ראשון לציון. טל': 03-7585858. אתר: www.igudan.org.il.

מרכז המבקרים של איגודן בשפד"ן  

טיילת חתני פרס נובל. בסמוך לשכונה היוקרתית בעיר, שחלק מבתיה עוצבו בידי האדריכל אילן פיבקו, הוקמה טיילת, שהתווספה למסלולי הליכה אחרים הקיימים בעיר, שאורכם 2.5–5 ק"מ. הטיילת מרשימה מאוד בתאורת הלילה, וניצבים בה עמודים נמוכים שכל אחד מהם מסמל זוכה בפרס נובל, שאפשר לקרוא עליו בתבליט המתכת.

פארק האגם. לראשון לציון רצועת חוף קטנטנה ונקייה, וטיילת לא ארוכה המובילה לכיוון בת ים ומשם ליפו וצפונה. לא רחוק מהים, מאחורי הסופרלנד, הוקם פארק האגם. מדובר באגם מלאכותי שהגשמים מיטיבים עמו ומביאים ציפורים וגם מנגליסטים. סביב האגם הוצבו ספסל בודד וברזייה, ויש פינת דיג. הרחצה אסורה וגם הכנסת כלי שיט (אבל זה קורה לפעמים).

פארק האגם  צילום: יובל חן 

לגעת באוכל. הסניף הראשון של הרשת (אשר מונה כיום שני סניפים, ותקים השנה ארבעה סניפים נוספים) הכפיל לאחרונה את שטחו ומתפרש על פני 1,500 מ"ר של כלי אוכל והגשה, גאדג'טים למטבח ומחלקת אפייה מושקעת. ויש גם מחלקות חדשות, כמו קצבייה המיישנת נתחי בקר מרמת הגולן ופרומז'רי ובה גבינות ממחלבות בוטיק בארץ ובעולם, וגם סדנאות בישול ואפייה. פרטים: לישנסקי 9 ראשון לציון. טל': 03-9520390.

 VIM.

מתחם פנאי ובריאות שייפתח במרץ הקרוב ויציע חדר כושר ובו מכשירים חדשניים, כמו הליכון "ירוק", ללא מנוע - הוא מופעל על ידי המתאמן, מעודד שריפת קלוריות מוגברת ומדמה הליכה הקרובה ביותר להליכה על קרקע. במקום גם חדרי סטודיו שבהם יתקיימו לימודי סיף, אימון בשילוב תיפוף, אימוני קינזיס, אבחון בשיטה יפנית עתיקה לטיפול תנועתי בליקויי יציבה, טיפולי הידרותרפיה בבריכה מיוחדת וג'יראטוניק. כמו כן הוקם מתחם ספא ששטחו כ־600 מ"ר, הכולל 11 חדרי טיפול, מתחם שיזוף, בריכת טיפולים, ג'קוזי וסאונות. פרטים: מתחם G Two ראשון לציון.

קרדיט בהכנת הכתבה ל "כלכליסט": דקל גודוביץ, גלי וולוצקי, תמר וילרפורט, רונית צין־קרסנטי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה