מערכת מחשוב חדשה בביה"ס בעיר



עיריית ראשון לציון רכשה את מערכת 'אופק', המספקת סביבת למידה ממוחשבת, לכלל בתי הספר היסודיים בעיר.

עיריית ראשון לציון הודיעה היום על הטמעת מערכת אופק, המספקת סביבת לימודים ממוחשבת, בכל בתי הספר היסודיים בעיר. המערכת, אשר פותחה על ידי המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), כוללת מאגרי יחידות לימוד, פעילויות לימוד דיגיטליות, ומאגר מקוון של משימות הערכה מקצועיות בחינוך לשוני, במדע וטכנולוגיה, במתמטיקה ובגיאוגרפיה, המבוססים על הסטנדרטים ועל תכניות הלימודים של משרד החינוך.

משמעות המהלך היא שתלמידי בתי הספר היסודיים בעיר, יוכלו למצוא את כל חומר הלימוד הנדרש לרבות תרגולים, שיעורי בית, מעבדות, הדמיות ועוד, באופן מקוון, על גבי המחשב בבית או בבית הספר. גם עבור מורי בתי הספר היסודיים מדובר בבשורה, שכן המורים יוכלו לנהל שיעור באופן ממוחשב, כמו גם לקבל תמונת מצב מדויקת לגבי רמת התלמידים וקצב התקדמותם בכל תחום נלמד.

לדברי אריאלה ישראלי, ראש מינהל החינוך, "הטמעת 'אופק' הינה צעד חשוב למערכת החינוך בעיר ולמימוש מדיניותו של ראש העיר להמשיך ולהשקיע בקידום ופיתוח מערכת החינוך בעיר. צעד זה הינו נדבך עיקרי במדיניות העירייה למחשוב כולל של מערכת החינוך בראשל"צ, וגיוון בשיטת ההוראה של המורים. בנוסף רכשה העירייה לכל בית ספר מקרנים ומחשבים לכיתות האם.

גילה בן הר, מנכ"לית המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), אמרה היום כי,"המרכז לטכנולוגיה חינוכית שם לו למטרה להתאים את מערכת החינוך בישראל למאה ה-21, תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות בתהליכי הלמידה. אני מברכת על הצטרפותה של ראשל"צ, למהפכת המחשוב, ובטוחה כי המהלך יתרום במהרה הן לרמת העניין של התלמידים בחומר הנלמד והן להישגיהם".

אודות המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח)

המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), הוא הגוף המוביל בישראל בפיתוח וביישום מוצרים, שירותים ותוכניות לקידום החינוך. מטח הינה חברה לתועלת הציבור שנוסדה בשנת 1971 ופועל מאז למען מימוש שליחותו החברתית- קידום הישגים בעידן המידע, יצירת הזדמנויות שוות לכל ילדי ישראל והנגשת מידע, נכסי תרבות ישראל וקידום ערכי הדמוקרטיה . מטח עוסק בפיתוח תכנים איכותיים, מודפסים ודיגיטאליים, הקמה של מאגרי מידע דיגיטאליים עשירים ופורצי דרך, פיתוח והטמעה של סביבות ומודלים חדשניים לפיתוח מקצועי של צוותי חינוך ובפיתוח סביבות, כלים ומבחנים מקצועיים למדידה והערכה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה