הפנינג בגבעת האירוסים בראשון לציון



אלפים מתושבי ראשון לציון והסביבה הגיעו בשבת האחרונה לצפות בפריחת אירוס הארגמן במסגרת אירוע הפנינג

אלפים מתושבי ראשון לציון והסביבה הגיעו בשבת האחרונה לצפות בפריחת אירוס הארגמן במסגרת אירוע הפנינג שארגנו החברה להגנת הטבע ועיריית ראשון לציון.

כבכל שנה, פורח לו אירוס הארגמן בגבעות הכורכר של ראשון לציון ונס ציונה. בפעילות משותפת של עיריית ראשון לציון והחברה להגנת הטבע, שהתקיימה ביום שבת, נהנו המבקרים מעמדות הסברה בנושאים מגוונים: תכנון סביבתי, בדגש על אזור הנופש המטרופוליני אשר גבעת האירוסים הינה חלק ממנו, הסבר גיאולוגי על שכבות הכורכר והמצוק, הסבר על אירוס הארגמן ודרכי ההתרבות שלו, הסבר על הזוחלים באזור ועוד.

אלפים מתושבי ראשון לציון והסביבה הגיעו בשבת האחרונה לצפות בפריחת אירוס הארגמן

האירוע, נערך במקביל בראשון לציון ובנס ציונה, ומטיבי הלכת אף עברו מרכס הכורכר של ראשל"צ לנס ציונה וחזרה באוטובוסים של החברה להגנת הטבע. מטרת ההפנינג הייתה לעורר את מודעות הציבור לבעיה שמעוררים הבינוי והפיתוח בגבעות הכורכר ולהכחדתם של מינים נדירים החיים במקום, כמו אירוס הארגמן.

באירוע לקחו חלק גופים רבים, ביניהם: תלמידי מקיף ח' ממגמת איכות הסביבה בהדרכתה של יהודית צור, רכזת המגמה, אשר דאגו מבעוד מועד לסמן את השבילים, וסימנו גם את האירוסים על מנת לשמור על האירוסים מפגיעה של באי האירוע. התלמידים שימשו כמורי דרך לבאי האירוע.

תרומה ניכרת הייתה גם  למד"צים העירוניים מאגף הנוער בעירייה, אשר הפעילו תחנות יצירה לילדים ללא תשלום: מסגרות שנצבעו באמצעות תבלינים, בובות בשימוש חוזר תוך שימוש בגלילי נייר טואלט ריקים ועוד. נאמני הניקיון של העיר חילקו חומרי הסברה  וסייעו בתפעול.

יפעת מאירוביץ- יפת, מחזיקת תיק איכות הסביבה וחברת מועצה מטעם סיעת הירוקים: "אנו רואים חשיבות רבה בשמירת גבעות הכורכר בשטחה של ראשון לציון ומקווים שהמהלכים הנוכחיים אותם אנו מקדמים בשיתוף ובהנחיית החברה להגנת הטבע, יאפשרו לעירייה לשמר את המקום, למרות היותו שטח בבעלות פרטית. אני שמחה שהגיעו תושבים רבים להביע את תמיכתם בשימור המקום, על החי והצומח בו. תושבי ראשון לציון הוכיחו שוב ברגליים שנושא הטבע ושמירת הסביבה הינו חלק חשוב מאיכות החיים בעיר ושהם מוכנים לפעול למענו. אני מבקשת להודות לכל הגורמים העירוניים, התלמידים, המתנדבים וכמובן נציגי החברה להגנת הטבע אשר תרמו להצלחת האירוע" .

דב צור, ראש העירייה: "אני רואה חשיבות רבה בשמירה על האיזון שבין פיתוח העיר ושימור ערכי הטבע בה, למעננו ולמען הדורות הבאים. גבעת האירוסים הינו שטח נפלא של טבע עירוני. לצערי, השטח לא הוכרז באופן רשמי כשמורת טבע, אבל אנחנו עושים מאמצים לשמר את האזור באמצעות שיטה מיוחדת שיושמה בהצלחה בארה"ב. אני שמח שרבים מתושבי העיר ניצלו את השבת היפה, יצאו לחיק הטבע ונהנו מהפריחה היפיפייה של אירוס הארגמן".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה