כנס נוער בנושא אקטיביזם ושוויון חברתי



לציון יום האישה הבינלאומי ויום המעשים הטובים:"היום 'ילדים'. מחר, המנהיגים של מדינת ישראל"

ביום שלישי הבא (16/3/10) יתקיים כנס נוער בנושא אקטיביזם ושוויון חברתי לציון יום האישה הבינלאומי ויום מעשים טובים. הרעיון העומ  בבסיס הכנס הוא לפרוס בפני התלמידים את האפשרויות הגלומות בפעולה אקטיבית למען שינוי חברתי ולמען שוויון. הכנס נותן במה ליוזמות אישיות וקבוצתיות שמניעות תהליך של שינוי ומפעילות את החברה בה אנו חיים. הכנס נערך ביוזמת עיריית ראשון לציון, המשרד לקידום מעמד האישה, מנהל החינוך ואגף נוער וצעירים בשיתוף עמותת כ"ן- כוח נשים והמחלקה לשיוויון בין המינים במשרד החינוך.

התלמידים ישמעו פאנלים רבים העוסקים באקטיביזם חברתי של בני נוער, בין השאר, בפאנל שעוסק ביוזמות של בני נוער שהצליחו לשנות דפוסי מחשבה ברמה אישית, חברתית, פוליטית וחקיקתית יציגו דנה ועדי לוסטיג את המאבק להצלת חוף פלמחים, שיוצא נגד הפקעה ובנייה על שטח ציבורי לאורך אחת מרצועת החוף הבודדות במרכז הארץ שעדיין נשארו פתוחות.

התלמידים יראו שני סרטים קצרים, שערכו בני נוער, אודות שני פליטים צעירים מסודן וקשיי קליטתם בארץ. עוד ישמעו על פרויקט הארט ביט שמשתמש במוזיקת ההיפ-הופ ככלי לחיבור בין נוער ממערב וממזרח ירושלים.

פרויקט נוסף הוא תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", שנוסדה בשנת 2002 ע"י עדי אלטשולר ועודד אורלב אז נערים בני 16. עד אז לא הייתה אף תנועת נוער העונה לצרכים של ילדים עם מוגבלויות; אין סיבה שלילדים עם צרכים מיוחדים לא יהיו חיי חברה עשירים. מתוך הבנה זו, צמח הרעיון להקים תנועת נוער. כיום יש 9 סניפים. עדי אלטושלר תדבר על הדרך שהביאה אותה ליזום את הפרויקט.

ברמה המקומית, ישמעו התלמידים את נועם אראלי, אלון ומשה אלקבץ - רכזים בתנועת הנוער העובד והלומד בעיר. הרכזים ינסו להציג כיצד תחושת השייכות לקהילה משפיעה על עיסוקם היומיומי ועל התכוונות מחשבתית תמידית לפעולה לטובת הקהילה.

עוד בכנס, תצוגה של עמותות, תנועות נוער ופורטלים ברשת שהציבו לעצמן יעד לשינוי דפוסי חיים בתחומי איכות הסביבה, שיויון בין המינים, חופש המידע, מעורבות נוער, התנדבות למען הקהילה ועוד. התלמידים יסתובבו בין הדוכנים, יקשיבו, יחליפו דעות ויוכלו להרשם לעמותות מהם ירצו לקבל מידע ודיוור.

בתום הכנס יוכלו המשתתפים לבצע הלכה למעשה פעולה ישירה בתחום אקטיביזם ירוק. ברחבת העירייה - רח' הכרמל 20 – יוקמו עמדה של איסוף פסולת אלקטרונית בשיתוף ארגון אדם טבע ודין ועמדה לאיסוף שקיות ניילון וקופסאות שימורים בשיתוף קואלה פתרונות מחזור. ניתן להוריד מהבתים פסולת מסוג זה ובכך לעזור לצמצום הזיהום בעיר.

איריס כגן, יועצת ראש העיר למעמד האישה: "לתלמידים בישראל יש יכולת להנהיג בקרבם חשיבה אזרחית הולמת ואחראית, שתשפיע על המשפחה ועל החברה כולה, לתפקד כאזרחים אחראים ומעורבים, השואפים לשפר את הקיים על בסיס ידע וכישורים נרכשים. המטרה של הכנס היא לעורר אותם, לתת להם את הידע ואת הכלים לנקוט יוזמה חברתית ולהשפיע על העולם בו הם חיים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה