"יום מעשים טובים" - 16 במרץ



יום איסוף פסולת אלקטרונית בראשון לציון- לקראת ניקיונות הבית לפסח.

לקראת ניקיונות הבית לפסח נפטרים מהפסולת הישנה וגם עוזרים לסביבה- מחפשים הזדמנות להיפטר מהטוסטר הישן וגם לעזור לסביבה? ביום מעשים טובים, שיתקיים השנה ב-16 במרץ, תציב העירייה בשיתוף עמותת 'אדם טבע ודין' ועמותת רוח טובה נקודת איסוף פסולת אלקטרונית בעיר ראשון לציון. הציוד שייאסף יועבר למרכזי מחזור ייחודיים לפסולת אלקטרונית.

למי מאיתנו אין בבית מכשיר אלקטרוני שיצא מכלל שימוש או מכשיר חשמלי ישן שרכשנו חדש במקומו? במסגרת יום מעשים טובים, שיתקיים השנה ביום ג' ה-16 במרץ, תציב העירייה בשיתוף עם עמותת 'אדם טבע ודין' ועמותת 'הרוח הטובה' נקודת איסוף פסולת אלקטרונית, ברחוב הכרמל 20 בצמוד לבניין העירייה, בין השעות 10:00 – 21:00.

לנקודת האיסוף יש להביא  מוצרי חשמל שהשימוש בהם תם כדוגמת: מייבשי שיער, מחשבים, מסכים, מקלדות, טלוויזיות, מכונות גילוח, טלפונים ניידים, מכשירי רדיו והקלטה, טוסטרים, מיקרוגלים ועוד.
 
הציוד החשמלי ייאסף ויועבר לעמותות ולחברות שונות העוסקות באיסוף ובמיחזור של מוצרים חשמליים, שם  הוא יעבור תהליך של מיון, ניקוי והתאמה.
במקביל, ניתן להביא לתחנת האיסוף גם מכשירי חשמל ישנים ותקינים שיימסרו כתרומה למשפחות נזקקות.
 
בעמדת האיסוף, ייפגשו התושבים עם נציגי העירייה ו'אדם טבע ודין', ויקבלו מידע על מחזור פסולת אלקטרונית ותרומתו החשובה לסביבה ולבריאות הציבור.
 
בישראל, הפסולת האלקטרונית אינה מטופלת באופן מיוחד ומגיעה יחד עם שאר הפסולת לאתרי הטמנה רגילים. היא מזהמת את הקרקע ואת מקורות המים בחומרים מסוכנים ורעילים (כ- 70% מתכולתה רעילה). לדוגמא: כמות הכספית שנמצאת בחמש נורות רגילות מספיקה כדי לזהם 20,000 ליטר מים. או בדוגמא אחרת: במסך המחשב שלנו תמצאו 2-3 ק"ג עופרת הרעילה לאדם. 
 
פסולת אלקטרונית מעוררת דאגה גוברת והולכת ברחבי העולם כולו. דאגה זו נובעת הן מכמויות הפסולת הגדלות בהתמדה והן מההכרה בגודל הסיכון הסביבתי והבריאותי הטמון בטיפול הלקוי בפסולת זו. 
 
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, קרא לתושבים להגיע ולקחת חלק בפרויקט. "אנו משקיעים משאבים רבים בשיפור איכות החיים בעיר והפיכתה של ראשון לציון לעיר ירוקה, נקייה וברת-קיימא. איסוף הפסולת האלקטרונית במסגרת יום מעשים טובים הוא בהחלט נדבך נוסף בפעילות העירונית הענפה לשמירה על איכות החיים והסביבה".
 
מחזיקת תיק איכות הסביבה במועצת העיר, יפעת מאירוביץ'-יפת: "אני סמוכה ובטוחה שתושבי ראשון לציון, גם הפעם, ישתפו פעולה ויגיעו לפנות את הפסולת האלקטרונית שלהם. הטמנת פסולת אלקטרונית יוצרת מפגע סביבתי חמור, ולכן השנה, במסגרת פעילותנו הסביבתית, אנו נסדיר את הפינוי הקבוע של הפסולת האלקטרונית, ויום מעשים טובים הוא רק ההתחלה".
 
עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל 'אדם טבע ודין': "אנו מזמינים את הציבור לקחת חלק בפעילותינו הסביבתית, ולהגיע לתחנת האיסוף בעיר עם המכשור החשמלי. עכשיו, עם תחילת ההכנות לפסח, זו הזדמנות טובה לרכז את המכשור המיושן והמקולקל ולמחזר אותו, במקום להשליך לפח ולזהם. מחזור פסולת אלקטרונית הוא אמצעי חשוב התורם למאמץ נגד ההתחממות הגלובלית ושמירה על הסביבה". 

אדם טבע ודין - אגודה ישראלית להגנת הסביבה (ע.ר.) פועלת באמצעות מדענים, עורכי דין, מתכננים ומומחי סביבה הפועלים ‏למען קידום נושאי איכות הסביבה, בריאות הציבור וצדק סביבתי בסדר היום הציבורי.‏ אנו באדם טבע ודין מאמינים כי הזכות לסביבה ראויה היא זכות בסיסית. כל אדם זכאי לגדל את ילדיו בסביבה נקייה, שאינה מסכנת את בריאותם, ליהנות מחופי המדינה והשטחים הירוקים ללא תשלום, לנשום אוויר נקי ולשתות מים נקיים.

אנו פועלים כדי להבטיח שמדינת ישראל תכיר הלכה למעשה בזכות תושביה, בדור הזה ובדורות הבאים, לחיות בסביבה נקייה ובריאה, נטולת מפגעים סביבתיים ובזכות ליהנות ממשאבי הטבע שלה. על מנת לשמור על עצמאות מלאה, אדם טבע ודין אינה נעזרת בסיוע ממשלתי כלשהו. פעילות העמותה מתאפשרת הודות לאדיבותם של קרנות, תורמים פרטיים מהארץ ומחו"ל ודמי חברות.
 
יום מעשים טובים - הוא פרויקט ראשון מסוגו שמובילה עמותת "רוח טובה" (מיסודה של קרן אריסון). רוח טובה הוקמה מתוך הצורך לעודד את רוח ההתנדבות והנתינה בחברה הישראלית ולהוות כתובת לכל אדם המעוניין להתנדב ולתת. ביום זה יוזמנו אזרחי ישראל לעצור לרגע את שגרת יומם ולהירתם לעשות מעשה טוב עבור החברה. 

מערכת Rishon4U מזמינה אותך להוסיף את תגובתך >>


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה