ראשון לציון – עיר ידידותית לילדים



עיריית ראשון לציון מקציבה לפעילויות ספורט, תרבות ופנאי – קרוב ל-3,000 ₪ לילד.

סקר שערך מרכז המחקר והמידע בכנסת עבור הוועדה לזכויות הילד מצא, כי עיריית ראשון לציון בין הערים המקציבות סכומים גדולים במיוחד מתקציביהן לפעילויות ספורט, תרבות ופנאי – קרוב ל-3,000 ₪ לילד.

סקר שערך לאחרונה מרכז המחקר והמידע של הכנסת עבור הוועדה לזכויות הילד מציב את העיר ראשון לציון בצמרת הערים המשקיעות את המשאבים הגבוהים ביותר בהיצע פעילויות התרבות, הספורט והפנאי המוצעות לבני נוער וילדים.

ראשון לציון : בין הערים המקציבות סכומים גדולים במיוחד מתקציביהן לפעילויות ספורט, תרבות ופנאי – קרוב ל-3,000 ₪ לילד. (צילום- אבי קקון )

לשם הערכת מצבם של הילדים בעיריות בדק מרכז המחקר והמידע של הכנסת את נושא פעילות הפנאי לילדים ולבני-נוער בעיריות. התפיסה שבבסיס הבדיקה הייתה כי רמת שירותי הפנאי, הספורט והתרבות בעיר משקפת את מידת המחויבות של הרשות לאוכלוסיית הילדים ובני-הנוער, שכן הרשויות המקומיות אינן מחויבות לפי חוק להעניק שירותי פנאי ותרבות, התמיכה הממשלתית בשירותים מסוג זה קטנה והיקפם תלוי במידה רבה ברשות המקומית עצמה. יחד עם זאת, לשירותים אלה יש חשיבות רבה לרווחתם של ילדים ובני-נוער ולהתפתחותם מכל הבחינות.
 
המחקר  נערך בקרב 26 עיריות (מתוך 75), שבהן למעלה מ-600,000 ילדים ובני נוער השתתפו בסקר. בין הנתונים שהתקבלו ניתן ללמוד שיש פערים ניכרים ביותר בין הרשויות המקומיות בהיצע פעילויות התרבות, הספורט והפנאי בעיריות, בהיקפן ובמגוון המתקנים המשרתים את אוכלוסיית הילדים ובני-הנוער ברשות המקומית. מהמחקר עולה כי הפער בין רשויות עניות לעשירות בהוצאה העירונית על תרבות, ספורט ופנאי לילד הוא כ 2,800- ₪.

בקרוב ל- 30% מהרשויות המקומיות לא פועלות קבוצות ספורט תחרותי ואין פעילות לילדים בעלי צרכים מיוחדים. בכ 4%- מהרשויות המקומיות אין אולם ספורט, מרכז קהילתי או מגרשי ספורט. בכ 15%- מהן אין בריכה או מרכז עירוני לגיל הרך, ובכ 23%- מהעיריות אין אולם מופעים.

על פי המחקר, בעיריות גרים כ 1,700,000 מהילדים בישראל.  הערים שבהן מספר רב במיוחד של ילדים הן ירושלים (308,000  ילדים), תל-אביב (81,000 ילדים), בני-ברק (71,000 ילדים), אשדוד ( 67,000 ילדים ), חיפה (58,000 ילדים), ראשון- לציון (58,000 ילדים), פתח-תקווה ( 53,000 ילדים), באר-שבע (50,000  ילדים), נתניה (48,500 ילדים) וחולון (41,000 ילדים).
 
מהמחקר עולה כי בין הרשויות שהקדישו סכומים גדולים במיוחד מתקציב העירייה לפעילויות ספורט, תרבות ופנאי: ראשון-לציון, רעננה, חדרה ורמת- גן. עוד נמצא כי תקציב התרבות, הספורט והפנאי העירוני הממוצע היה כ- 1,042 ש"ח לילד. בתחום זה יש פערים עצומים:  יש ערים שבהן תקציב התרבות, הפנאי והספורט בשנת 2009 היה כ-100 ₪ לילד, ולעומת זאת יש ערים שבהן עמד תקציב זה על קרוב ל-3,000 ש"ח לילד, ובהן ראשון-לציון, רעננה ותל-אביב.
 
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אומר כי הוא מברך על תוצאות המחקר: "אנו בהחלט מחויבים לאוכלוסיית הילדים ובני הנוער שלנו. עיריית ראשון לציון, באמצעות החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש, עמלה כל ימות השנה על הענקת מגוון רחב של פעילויות ספורט, תרבות ופנאי למען תושבי העיר ראשון לציון. אנחנו משקיעים משאבים רבים, חשיבה ומאמצים להעניק לתושבי ראשון לציון את הטוב ביותר, ואנו שמחים להוביל את הרשימה הארצית בהשקעה בכל ילד". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה