רשת נשים לציון יום האישה בראשון לציון



בראשון לציון ציינו את יום האישה הבינלאומי במופע ייחודי וביצירת פסל סביבתי אומנותי שינדוד ברחבי העיר.

יום האישה הבינלאומי, המצוין בשמונה במארס במדינות רבות בעולם, הוא יום המוקדש לבחינת השתלבותן של נשים בכלכלה, בפוליטיקה ובחברה ולציון הישגיהן בתחומים אלה. בראשון לציון ציינו את היום במופע ייחודי ומיצב "רשת נשים" – פסל סביבתי אומנותי, שיצרו בשבועות האחרונים נשים מכל רחבי הארץ. באירוע השתתפו אשת ראש העיר, איריס צור, חברת המועצה ויו"ר וועדת מעמד האישה, עו"ד ליאל אבן-זוהר, מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן וסמנכ"לית העירייה.

בהיכל התרבות התקיים מופע חד-פעמי של עליזה ודיןדין אביב - אם ובתה יחד, וכל אחת לחוד במופע שירת עולם מהבלקן ועד המזרח התיכון. המופע הציג את הדומה והשונה בהתפתחות הקריירה האומנותית של השתיים ואת פער הדורות, שבא לידי ביטוי בדרך שכל אחת מהן עברה להגדרת זהותן כיוצרות, זמרות ומלחינות.  בנוסף, ברחבת היכל התרבות הציגו  ארגוני הנשים בעיר: ויצ"ו, נעמ"ת, מעגל נשים, אמונה והדסה ישראל, את פועלן למען הנשים בעיר ואת התרומה שלהן לקהילה. עו"ד ליאל אבן-זהר, חברת מועצת העיר ויו"ר ועדת מעמד האישה, בירכה על שיתוף הפעולה בין עיריית ראשון לציון לבין ארגוני התנדבות הנשים הפועלים בעיר, והזמינה את תושבות (ותושבי) העיר להשתתף בפעילויות ובאירועים המגוונים המתוכננים עבור הנשים בחודש מרץ ומפורטים באתר העירוני.

אשת ראש העיר, איריס צור, שפתחה את המופע, אמרה: "המשמעות של מושג שוויון בין נשים וגברים, היא לתת לכולם נקודת התחלה שווה והזדמנות שווה לפתח את הכישרונות שלהם ואת הערך העצמי שלהם. לתת לכל ילדה, נערה ואישה את ההזדמנות לבחור עבור עצמה את דרכה בחיים, בבית הספר, בשירות הצבאי, בלימודים, בקריירה, במשפחה, בהורות- בכל דרך שתבחר ללכת. אך לא די לתת לבנותינו את האפשרות לבחור, עלינו לוודא כי האפשרויות פתוחות בפניהן, והמלאכה עוד מרובה". 

איריס כגן, יועצת ראש העיר למעמד האישה, דיברה על הבחירה של הצבת המיצב רשת נשים במרכז החגיגות, דווקא לאור השינוי בתפיסת הנשים ויכולתן להוות כוח מרכזי בחברה הישראלית, מציאות שהפכה את סדר יומן לעמוס משימות ומטלות. נשים נושאות בתפקידים בכירים, מנהלות עסקים וארגונים גדולים אך בסופו של יום רובן עדיין האחראיות המרכזיות לענייני הבית והמשפחה. תשומת הלב לפרטים בין המשימות השונות והיכולת לעצור ולהביט על הדברים בצורה בהירה, הפכו נדירות ככל שהעומס גדל. המיצב רשת נשים נועד  כדי ליצור האטה מכוונת בקצב החיים, דרך כלי שנפגע מאותו קצב מהיר- עבודת היד ..  הקהל מוזמן   לקשור עימנו את הקשר בימי התצוגה ולשלב  חרוזי עץ עם שמות המשתתפות שישולבו בעבודת הקשירה.

המיצב רשת נשים הוא הזמנה לנשים ליצור יצירה משותפת חזקה ומשמעותית  דרך עבודת יד עדינה שהייתה שמורה עד כה לגבולות הבית, הקורא בקול אחד לקידום השיוויון בין המינים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה