יו"ר חדש בעין הסערה



רגע לאחר שנבחר ליו"ר ועד ההורים העירוני אוזן מוצא עצמו עמוק בתוך הקלחת של ביטול החטיבות בעיר.

יש חדש בוועד: אוהד אוזן מבית הספר הממלכתי דתי הראל הוא יו"רועד ההורים העירוני החדש בראשון לציון. אוזן גבר בהתמודדות על נציגת הוועד צילי אשד ברוב של 36 קולות לעומת 18. מועמד אחר, מיקי אלון, פרש לפני תחילת ההצבעה, לדבריו מסיבות אישיות.

אוזן (35) הוא אב לשלושה ילדים. שניים מהם, חן (10) ונוי (7), לומדים בהראל. "בבחירות האחרונות נבחרתי למזכיר הוועד. לאחר שהתפטר היו"ר הקודם גבי ביטרן, ביקשו ממני חברים רבים שאגיש מועמדות ליו"ר, וכך עשיתי. אני מקווה שאצליח לשרת את הוועד בצורה יעילה ונכונה", אמר אוזן. עם בחירתו לתפקיד היו"ר הוא התפטר מתפקיד המזכיר.

 מהי עמדתך בעניין התוכנית השש שנתית וביטול החטיבות?

"החלטת מועצת ההורים כרגע עומדת בעינה (המועצה מתנגדת ליוזמת ראש העירייה לבטל את החטיבות — ג.מ). אני מתכוון לפנות לדב צור, ועוד לפני הדיבורים על התוכנית לסיים את משבר האמון שקיים בין העירייה ובינינו. בכוונתי להגיע למצב שלא ייעשו פעולות חד־צדדיות על ידי העירייה. נשב ונפתור כל בעיה בכל נושא לשביעות רצון ההורים.

"בימים אלה אנו מקבלים ייעוץ אובייקטיבי ומקצועי. אם הייעוץ יהיה חיובי למכלול התוכנית, נשקול לשנות את ההחלטה באסיפת מועצה נוספת, וזאת במקביל לקבלת ההסתייגויות שלנו שדובר עליהן בכל התקופה". ההסתייגויות כוללות בין היתר: הפרדה בין גילאי כיתות ז' וח', ליווי של פסיכולוגים ויועצים פדגוגיים, ובכלל זה מנחים למנהלים החדשים, ועוד.

ואם עדיין תגיעו למצב שלא מדברים איתכם?

"אני בטוח שלא נגיע למצב של חוסר תקשורת, נדבר עד שייצא עשן לבן. אני משוכנע שציבור ההורים ישיג הבנות וידאג לאינטרסים שאיתם הוא יוכל לחיות".

אתם כהורים מאוחדים?

"לאחר הבחירות והתוצאות אני משוכנע שנוכל לפעול מתוך אחדות. קראתי לכל חברי הוועד, ולראשי הוועד בעבר לבוא ולסייע לנו, ואני בטוח שהם ייענו בחיוב".

כרגע מתארגנת הפגנה של כמה מההורים נגד התוכנית השש שנתית. מה עמדתכם בעניין?

"אם ישנה תוכנית כזו, שאינני מודע לה, היא נקבעה לפני שנבחרתי. אני בטוח שאשוחח על כך עם אנשים שנפגעו מהתוכנית, אתמוך ואעזור, אבל הדרך שלי היא הידברות, ואבקש מהם לתת לי הזדמנות להשיג את מבוקשם מראש העירייה בדרך אחרת. כל עוד הם פועלים כחוק, שיעשו כרצונם. הפגנה לדעתי היא צעד אחרון אחרי שכלו כל הקיצין.

"בכל מקרה ההפגנה מאורגנת באופן פרטי ואינה מייצגת את ועד ההורים או את מועצת ההורים, שהחליטו על דרכי פעולה שונות בשלב זה (מכתב למשרד החינוך בדרישה למתכונת של א'־־ח' וט־י"ב, וייעוץ מקצועי מפרופ' בתחום החינוך לתוכנית המתהווה)".

מה תעשה עם תקנון הוועד?

"אפעל לתקן ולשדרג אותו, כדי שיהיה ברור ועד כמה שאפשר לא דו־משמעי".

אילו נושאים בוערים עומדים על הפרק בחינוך העירוני?

"מיגור האלימות וחינוך למניעת שתיית אלכוהול, קידום חינוך ילדינו לערכים ולתרומה לקהילה והשתלבות הנוער בפעילויות תרבות אחר הצהריים".

המתמודדת שהפסידה, צילי אשד, יו"ר ועד חטיבת מיכה רייפמן: "אני מאוכזבת מאוד. ציפיתי שהתוצאות יהיו שונות. אני חושבת שנבחר מועמד ראוי ומאחלת לו בהצלחה".

אשר להפגנה המתוכננת, היו הורים שהתנגדו לקיומה. סגן יו"ר ועד ההורים, אורן פלד, מסביר: "מדובר בהפגנה פוליטית. אי אפשר לבוא בתור סגן בעל תפקיד מייצג בוועד ולארגן הפגנה כזו (הוא מתייחס לאבי פיטרו, הסגן השני בוועד ממארגני ההפגנה). צריך להעלות את דבר קיומה להצבעה במועצת ההורים. ראש העירייה הביע נכונות לשתף אותנו, ועלול להיווצר מצב שראש העירייה יקבל החלטה שתצמצם את מעורבותנו".

אבי פיטרו, סגן יו"ר ועד ההורים: "בנוגע לפלד — הפוסל במומו פוסל. בנוגע לאוזן, מכיוון שלא היה ידוע מי ייבחר לראשות הוועד, אבי לוזמן ואני החלטנו לפעול, כי ידענו שכינוס הוועד יהיה בלתי אפשרי. המודעה שפורסמה לא יצאה בשם ועד ומועצת ההורים; אלה הפגנות פרטיות שהציבור מוזמן אליהן. המועצה והוועד יכולים להחליט אם הם רוצים להצטרף אם לאו. אם יחליטו להצטרף, יוכיחו אחדות ועשייה משותפת. תאריך ההפגנה עומד בעינו, והיא תתקיים היום בערב".

קרדיט: גלעד מורג   mynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה