אימון לילדים ונוער



10 מפגשים לתלמידי כיתות ה-יב על פי חלוקה לקבוצות גיל, במתנ"סים השונים בעיר.

האימון הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו .coaching שהיה עד לפני עשור תעלומה, נכנס לתודעת הכלל דרך הטלוויזיה . האימון לילדים  הוא ממש בחיתוליו, נשאלת השאלה האם אפשר לאמן ילדים ועל מה ניתן לאמן אותם? מהם התהליכים שהם צריכים לעבור כדי להיות אנשים טובים כשיגדלו?בבואנו לדון בשאלה זו עלינו לחקור ולגלות מהם "החומרים הדרושים" כדי להצמיח את הילד שלנו.

שאלנו את ההורים שהחליטו לנסות את הכלים המעשיים של האימון ורשמו את ילדיהם לקורס הראשון שנפתח בתחילת השנה במתנ"ס קריית ראשון. בראש ובראשונה עליו להיות אדם אוהב אדם , המכיר בערכו, המאמין בעצמו , בעל בטחון עצמי גבוה, סקרן, יצירתי, אופטימיסט, בעל יכולת ליצירת קשרים חברתיים ובעל מודעות עצמית .

כיצד אפשר לאמן ילדים שאלנו את בת-שבע טל, מומחית באימון ילדים ומפתחת השיטה "להעז ולנצח" ? ראשית, יש לצאת למסע ולחפש מי הם באמת, מה העוצמות ומה החולשות שלהם? לחזור אל נקודת ההתחלה שלהם ולבדוק "כל חדר" בחייהם. לזהות את העוצמות שלהם, וגם את החולשות ולתת להם תחושה שהם בסדר, בדיוק כמו שהם. אני רוצה שהילד יאהב את עצמו בדיוק כפי שהוא.

במפגשים אלו הילדים נפגשים עם חברים בני גילם ומגלים שכמעט כולם חוששים מכך שלא יהיו להם חברים, רוצים להיות מקובלים, לא להיות חרדים ממבחנים, ורוצים לשפר את הישגיהם הלימודיים ולא לפחד מכישלונות.

סוד ההצלחה בקורס הוא מודעות עצמית ושאילת שאלות משמעותיות, לברר עד הסוף מהם הערכים שלהם ואיך הם באים לידי ביטוי בחייהם? מהם האמונות שלהם והאם יש אמונות מקבעות שממש לא נכונות והן אימצו אותן במהלך השנים? מה גורם להם לאושר? כדי להצליח בתהליך האימון אנו מעניקים לילדים את שרביט האומץ הדמיוני ושואלים אותו :" מה היית עושה אם היית מקבל אומץ לעשות כל מה שרצית?" לילדים מתברר, דרוש אומץ לעמוד מול חבריהם, אומץ להגיד את אשר על ליבם, להגיד אני אוהב את עצמי בדיוק כמו שאני, לחשוב שאני ראוי לכל הטוב בעולם.

מיטל, תלמידה בכיתה ז:"למדתי שאני צריכה להיות יותר החלטית ורק אז אהיה מאושרת ושמחה. בהתחלה פחדתי לדבר , להביע את דעתי, חשבתי שהחברות שלי יותר חכמות ממני. הייתה ילדה שהעירה לי בכל פעם שאמרתי תשובה בקבוצה. למדתי לענות לה , להגיד לה שלא תתערב, שאם יש לה ביקורת עלי, שתשמור אותה לעצמה."

אסף, תלמיד כיתה ח: "פחדתי לדבר עם ילדים חדשים בהסעה לבית ספר, עברתי בשנה שעברה לבית ספר אחר ולא העזתי לדבר עם ילדים מהכיתה. אחרי הקורס, פגשתי תלמיד מהשכבה , דיברתי איתו, והיום אנחנו חברים טובים. הייתי גאה בעצמי שהצלחתי להתאמן על מה שהיה במפגש."

שלי, תלמידת כיתה ה: "למדתי שאני מיוחדת , לא צריכה להיות דומה לאף אחד. אני מקבלת את עצמי ואפשר לומר שלמדתי להודות על המתנות שקיבלתי, כמו ריקוד, ציור וכתיבה."

תפקידו של המאמן להגיד לילד את האמת, כי רק אז הוא ידע להכיר את עצמו. אנו צריכים ללמד את הילדים להכיר את כל מכלול רגשותיהם! למשל:אם ילד לא אוהב את עצמו, הוא פוגע בעצמו, ולכן לא יוכל לאהוב אחרים ולהעניק להם אהבה. נשאלת השאלה, איך אפשר ללמד ילד לאהוב את עצמו? הצעד הראשון הוא בהבנה,  שכל מה שיש בך,  יוצר את השלמות. כל החלקים בחייך הם פאזל גדול שכולו שלך. קבלה עצמית, הפרדות מכעס  ומרגשות אשם על עצמך יכולים לעזור לך . המקומות שימצאו בהם חוסר , הם בדיוק אותן הנקודות שבהן יש להתמקד בך.

ילד שגדל עם הערכה עצמית נמוכה,טוב יעשה המאמן אם יבדוק מהי מקורה? וודאי יגלה כי דברים השתנו במהלך השנים ומה שהתאים לילד לפני שנים בהיותו צעיר כבר לא מתאים לתקופה זו בחייו.

מטרת הקורס שיפתח בקרוב במתנסי"ם , דרך החברה העירונית, בשיתוף עם בת-שבע טל, יועצת ארגונית ומאמנת לילדים ונוער,  הוא להקנות לילדים מיומנויות תקשורת, שיפור הביטחון העצמי, פיתוח כשרים חברתיים , מנהיגות וניהול רגשות. בקורס ניצור עם הילדים חוויות העשויות לסייע להם להיות אנשים עוצמתיים שביכולתם להיות בעתיד. בעזרת כלי אימון, משחקי דרמה, יצירות, כתיבה וציור, משחקי חשיבה ייחודיים,הם יגלו את היכולות שלהם. האם אתם יכולים לתאר לכם את עוצמתה של החוויה הזו עבור הילד ?

10 מפגשים לתלמידי כיתות ה-יב על פי חלוקה לקבוצות גיל, במתנ"סים השונים בעיר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה