אלפי משתתפים בפסטיבל האקולוגי



אלפי משפחות גדשו בימי חול המועד את הפסטיבל האקולוגי "הכדור בידיים שלנו", שהתקיים בפארק נאות שקמה בעיר.

אלפי משפחות גדשו בימי חול המועד את הפסטיבל האקולוגי "הכדור בידיים שלנו", שהתקיים זו השנה השנייה בפארק נאות שקמה בעיר. הפארק רחב הידיים התמלא החל משעות הבוקר בהורים ובילדים שעסקו בשלל פעילויות אקולוגיות שנועדו לחנך לשמירה על איכות הסביבה ולהפחתת פסולת. גם השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, הגיע עם משפחתו לחגוג בפסטיבל. השר הסביר לילדים הרבים שהגיעו לפארק: "בישראל מיוצרים מידי שנה שישה מיליון טון פסולת. זה כמו שישה מגדלי עזריאלי מלאים בפסולת. אם לא תמחזרו, ישראל תהפוך למקום שלא נעים להיות בו".

וכנראה שהם שמעו בקולו של השר, כי כולם מיחזרו בפסטיבל. ניצה, שהגיעה עם שני ילדיה מראש העין, בנתה איתם מוביילים מאיצטרובלים ומענפים יבשים. עודד מראשון לציון עקב בהנאה אחרי בתו הצעירה, שהכינה תיק צבעוני מחולצה ישנה. שחקנים בדמות נח ואשתו הזמינו את הנוכחים ל"תיבת נח" שלהם, שם המתינו מיצגי ענק חלולים בדמות פיל וג'ירף, והמחישו בעקיפין כי מבחינה אקולוגית אנחנו על סף מבול.

בפארק הוקם גם מבוך ענקי, עשוי מכמויות עצומות של קופסאות קרטון, בקבוקי פלסטיק ושקיות נילון. תחת הכותרת "איך יוצאים מזה" ניסו המבקרים לחשוב על פתרונות מיחזור שונים בעודם מפלסים דרכם החוצה. על הבמה המרכזית צפו הילדים בהופעות, בשירים ובהצגות חינוכיות. "זהו פסטיבל עם ערך מוסף, לא סתם עוד פארק שעשועים או גן חיות", אמרה ליאת, תושבת ראשון לציון, שהגיעה עם חמש בנותיה. את הפסטיבל הפיקה החברה העירונית בשיתוף עם מאיה פוגל הפקות.

ראש העירייה, דב צור: "אנו ממשיכים במהפכה הירוקה בעיר ראשון לציון, ולשם כך אנו משקיעים משאבים רבים ומקדמים נושאים סביבתיים בדרכים שונות. התחלנו בהכרזה על שנת תש"ע כ"שנת הניקיון", הכפלנו את תדירות טיאוט הרחובות מ-3 פעמים בשבוע ל-6 פעמים בשבוע במרבית חלקי העיר, הצבנו מאות מתקני מיחזור למיכלי פלסטיק ברחבי העיר ואלפי מיכלים למיחזור נייר, ואנו ממשיכים עם המסורת הנפלאה של הפסטיבל האקולוגי היחיד מסוגו בארץ, "הכדור בידיים שלנו".

 אלה ועוד מסמלים את סדר היום הירוק שאימצה העיר ראשון לציון. אני מברך את באי הפסטיבל ובטוח כי ראשון לציון תמשיך להיות מובילה בעשייה למען איכות הסביבה, כראוי לעיר המובילה באיכות החיים שהיא מעניקה לתושביה".

יפעת מאירוביץ יפת, חברת מועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, שהובילה את הפסטיבל, אמרה:"כולי תקווה כי כל המשתתפים - מבוגרים וילדים כאחד, למדו לפחות דרך אחת להפחית בכמות הפסולת שאנו זורקים לפח. עשינו מאמצים גדולים להמחיש את הבעייתיות של הפסולת, אבל במקביל להציע פתרונות, ואין ספק שהתפקיד של התושבים בפתרון משבר הפסולת הוא גדול ומהותי. זאת ההזדמנות להודות לדב צור, ראש העירייה, על התמיכה בפעילות הסביבתית ולשר גלעד ארדן, שמסייע ותומך בפעילותנו ולכל התושבים, ששוב הוכיחו שאיכות הסביבה והחיים הינם בראש סדר העדיפויות שלהם."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה