יערה לביא הזוכה בחידון התנ"ך העירוני



הזוכה: יערה לביא, תלמידת כיתה ו' בבית ספר אמנויות – אשלים. ערה לביא מבית הספר אמנויות .

היסטוריה בחידון התנ"ך בראשון לציון לשנת תש"ע: לראשונה אין חתן אלא כלה לחידון התנ"ך העירוני. הזוכה: יערה לביא, תלמידת כיתה ו' בבית ספר אמנויות – אשלים.

חידון התנ"ך העירוני בראשון לציון לשנת תש"ע נערך ביום חמישי האחרון בהיכל התרבות בעיר, במעמד הרב הראשי הספרדי לישראל שלמה עמאר, ראש עיריית ראשון לציון דב צור, רבה הראשי של העיר ראשון לציון יהודה וולפא, סגן ראש העיר אריה כהן, חבר מועצת העיר שמואל ג'מיל, חברת מועצת העיר ליאל אבן זהר וראש מינהל החינוך בעירייה אריאלה ישראלי. על ארגון החידון עמלו חודשים ארוכים האגף לחינוך ולתרבות חרדית בעירייה בניהולו של מאיר צבר, והאגף לחינוך יסודי בניהולה של מירי אור גוטפריד. זו השנה הרביעית בה מתקיים חידון התנ"ך העירוני בראשון לציון, בו משתתפים תלמידי כיתות ו' מכל רחבי העיר.

החידון, שעסק בין השאר במושגי יהדות וחגי ישראל, העניק הזדמנות הולמת למתחרים הצעירים לגלות בקיאות וידע. בחידון, אותו הנחה ד"ר אבשלום קור, השתתפו 14 נציגים שהעפילו לשלב הגמר,תלמידי כתה ו' מבתי הספר היסודיים בעיר: רוזן, יסוד המעלה, הדרים, אתרים, ניצנים, אמנויות – אשלים, רמז, נווה דקלים, עדיני, אביבים, אופקים, ויתקין, מרחבים ורננים.

במהלך החודשים האחרונים התכוננו התלמידים לחידון בעזרת סדנאות לימוד וסיורים לימודיים חווייתיים.

במקום הראשון זכתה יערה לביא מבית הספר אמנויות – אשלים, שגילתה בקיאות והשיבה על כל שאלות החידון ברהיטות ובדיוק רב.

בכך, למעשה, רשמה לביא "היסטוריה עירונית" – לראשונה תלמידה זוכה בחידון התנ"ך העירוני בראשון לציון, ולא תלמיד. לזוכה הוענק פרס - מחשב נייד תרומת החברה לבניין 'ראובן סרוגו ובניו', שתרמה את כל הפרסים לחידון. במקום השני זכה יונתן מרוז מבית הספר רננים, ולמקום השלישי הגיעה ענת לב מבית הספר ויתקין.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, בירך את 41 התלמידות והתלמידים שהשתתפו בחידון העירוני ואת 14 התלמידות והתלמידים שהגיעו לגמר: "חידון התנ"ך העירוני מיועד לעודד את ההתעניינות, את הלימוד ואת העיון של בני הנוער היהודי בספר התנ"ך כבסיס התרבותי של עם ישראל. החידון הוא ביטוי לקשר הבלתי נפרד של העם היהודי למורשתו, לדתו ולזהותו".  

צור הוסיף כי "עיריית ראשון לציון מעמידה את החינוך בראש מעייניה ומקפידה לצייד את תלמידי מערכת החינוך בלימודי היסוד, ידע בתחומי המדע, ספרות עברית ושפה אנגלית. לצד זאת, אנו שמים דגש על  הארת דרכי הציונות והעם היהודי, לימוד עולם התנ"ך ורזי המורשת היהודית, מתוך אמונה כי חיבור של כל עולמות התוכן ייצור צעירות וצעירים משכילים, תורמים לחברה ולקהילה, אוהבי ארץ ומחוברים למורשתם היהודית. המפעל המבורך של חידון התנ"ך הוא נדבך נוסף בגישה זו.

החידון מיועד לתלמידי מערכת החינוך הממלכתית, ומכוון לקרב אותם לספר התנ"ך ולמושגי היהדות, דבר שראוי לכל יהודי באשר הוא".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה