מזיכרון לעצמאות-טור אישי



הילה סולימני,בת 19 מראשון לציון, בטור אישי מיוחד בחרה להתייחס לעם ישראל- בין זיכרון לעצמאות.

הילה סולימני,בת 19 מראשון לציון, בעבר הדריכה בתנועת בני עקיבא במערב העיר, כרגע בשנת שירות לאומי. בשעות הפנאי מעדיפה לקרוא ספרים ולטייל במקומות אהובים. בטור אישי מיוחד בחרה הילה להתייחס לעם ישראל- בין זיכרון לעצמאות. המוטו של הילה: "הדלק נרו של אחר,אבל אל תכבה את נרך...". צעיראשון מאחל להילה בהצלחה בהמשך הדרך. לטור המלא-לחצו כאן!

עם ישראל / הילה סולימני
 
את הטור הראשון החלטתי להקדיש לאו דווקא לענייני האישיים (כמו שאולי מצופה ממני), אלא יותר לאומה כולה - יום הזיכרון שבפתח ויום העצמאות שצמוד אליו.

בראשונה אמסור את תנחומיי למשפחות השכולות,יהי רצון שלא ידעו עוד צער! ושבעזרת ה' יגיע היום שבו נוכל סופסוף להפסיק לכאוב ולראות את הצער .

עם ישראל הוא עם חזק, בעל אופי , שאינו מוותר - נלחם על מולדתו ושולח את מיטב בניו למלחמות! לצערנו איבדנו ממיטב בנינו עוד מלפני קום המדינה ולצערנו הרב האבדות עוד נגבות בימים אלו ממש. כולנו מקווים ליום שבו יפסיק להתרחב מעגל השכול ההרסני, היום שבו יפסיקו אויבנו לרדוף אותנו ולדגול במותנו.

יום מיוחד אנו מקדישים בגאווה לאותם החיליים היקרים שמסרו נפשם למעננו ולמען הגנה על המולדת שכה אהבו,המולדת שהרגישו בה כאם מחבקת! אנו מנציחים כל אחד ואחד מהם, כל נשמה טובה שמסרה נפשה כדי שאנו, הצעירים של היום, נוכל לחיות בשלום בעתיד. יום זה הינו יום המוקדש אף לאותם האנשים הפשוטים שכל חטאם היה שהיו יהודים, ונרצחו בדם קר בפעולות האיבה ובטרור האיום מכל.

וכך לאט לאט חולף לו היום המוקדש רק להם. השמש שוקעת, ויום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה חולף. ברקע נשמעות החצוצרות, וקולות הזיקוקים משאירים מאחור את המשפחות הכואבות... והנה, כבר עומד פה יום העצמאות!

תמיד היה קשה לי המעבר החד הזה מהעצב הגדול ביותר אל השמחה הגדולה ביותר!

היום העצוב ביותר בו איבדנו את אנשינו, מלח הארץ, האנשים הטובים שהיו בינינו, לבין היום המאושר ביותר בחיינו שבו נולדה מדינתנו! תמיד תהיתי לעצמי איך לעשות את המעבר הזה מבלי לשכוח את העבר מצד אחד ובהסתכלות על העתיד מצד שני?
ולמרות השאלה הגדולה שנמצאת בי אני מאמינה שעוד מותר לי לקוות שנזכה יום אחד לשבת במדינתנו בשלום, להזכר במיטב בנינו מבלי להרחיב את השכול ולחגוג את עצמאותנו מתוך שמחה של שלמות.

לסיום - ארצה להביא את דבריו של בן גוריון, שאמר זאת בצורה הכי טובה:
"בהקמת המדינה, עלינו על הר תלול: או שנעצור ונתגלגל במורד או שנטפס ונגיע לפסגה..."

שיהיה לכולנו חג עצמאות הכי שמח שיכול להיות!

נפגש בפעם הבאה...

הילה סולימני

כתבה זו מופיעה בפורטל האינטרנט: צעיראשון
http://www.tzhairishon.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה