מנהל המוזיאון העירוני הלך לעולמו



מנהל המוזיאון העירוני ראשון לציון, רפי (רפאל) גלנטה, נפטר אור ליום רביעי (21.4.10) בביתו שבנס ציונה.

מנהל המוזיאון העירוני ראשון לציון, רפי (רפאל) גלנטה, נפטר אור ליום רביעי (21.4.10) בביתו שבנס ציונה. מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה.

רפי גלנטה נולד וגדל בראשון לציון, למד בבית הספר חביב ובמקווה ישראל, ולימד כמה שנים מאוחר יותר בבית ספר חביב ובגימנסיה הריאלית. אחיו הגדול נהרג במלחמת ששת הימים.לדברי חבריו, רפי היה איש חינוך בכל רמ"ח איבריו: היה מורה, מחנך ומנהל למעלה מ-30 שנה.
 
רפי לימד בבתי ספר רבים בארץ ובעולם, ביניהם, ביה"ס חביב הגימנסיה הריאלית בעיר, לאחר מכן קודם למנהל חטיבת הביניים אהרון קרון בראשל"צ ואז החליט לצאת בשליחות הסוכנות היהודית לנהל את ביה"ס "אריאל" במונטבידאו שבאורוגוואי. כששב לארץ ניהל את בית הספר השש-שנתי בגדרה, אחר כך עבר לנהל את אגף החינוך בעירייה. מניהול אגף החינוך בעירייה החליט רפי לצאת לשליחות והפעם בפאריס, וניהל משך כשלוש שנים את בית הספר הישראלי שם. כששב לארץ ניהל את האגף למחקר ופיתוח וקידום דרכי למידה בעירייה ומשנת 2007 עמד בראש אגף מורשת. גם כשהחליט לפרוש לגמלאות לא ויתרו עליו בעירייה והפצירו בו לקחת על עצמו את ניהול המוזיאון העירוני, משימה אותה ביצע בהתלהבות רבה עד לרגע האחרון. רפי התמודד עם מחלת הסרטן והצליח לגבור עליה. 

ראש העירייה, דב צור ספד לגלנטה: "רפי היה איש ארץ ישראל, איש הלשון העברית ואהבת הארץ. רפי הקדיש את חייו לחינוך לאהבת ארץ ישראל ולשימור מורשתה. אדם שביטא בחייו, ערכיו ומעשיו את ארץ ישראל היפה, מלח הארץ במלוא מובן המילה". צור הוסיף כי רפי היה איש העירייה האחרון שראה ביום העצמאות, כאשר הוביל את אירועי יום העצמאות במוזיאון בהתלהבות רבה וסיפר לו על התכניות הרבות שעוד היו לו לקידום המוזיאון וחשיפתו לפלחי אוכלוסייה רבים ומגוונים יותר.  צור אמר כי המרץ וההתלהבות שאפיינו אותו היו של נער צעיר שהעתיד עוד לפניו.

לרפי ספדו גם ילדיו ומנהל אגף מורשת בחברה העירונית, גלעד וייס. חבריו של רפי אמרו עליו שהיה ידוע בחריצותו, בנועם הליכותיו, ביכולות הניסוח המדהימות, בחדות מחשבתו, ובהומור החד.

רפי הותיר אחריו אישה – מתי, ארבעה ילדים – רויטל, נמרוד, ערן ועמרי, ונכדים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה