חוגגים שבוע חינוך



השבוע נפתחה מסורת חדשה בראשון לציון. שבוע חינוך מתקיים זו הפעם הראשונה בעיר ופותחים בערב הוקרה למחנכים מצטיינים.

השבוע נפתחה מסורת חדשה בראשון לציון. שבוע חינוך מתקיים זו הפעם הראשונה בעיר, בהתאם לחזונו של ראש העיר, שהציב את קידום ופיתוח החינוך בראשון לציון בראש סדר העדיפויות העירוני. שבוע החינוך נפתח בערב הוקרה למחנכים מצטיינים, בו הוענקו תעודות הוקרה ופרס כספי של 5,000 ₪ ל-18 עובדי הוראה במערכת החינוך הפורמאלי והבלתי-פורמאלי בעיר.

את השבוע, שיזמה ראש מנהל  החינוך, אריאלה ישראלי, יציינו בכל רחבי העיר בשלל אירועים, במהלכם ידונו נושאים שונים הנוגעים לחינוך בעיר והחינוך בישראל בכלל, ויוצגו המאפיינים והערכים הייחודיים למערכת החינוך בעיר כגון רב-תרבותיות, חינוך טכנולוגי ומצוינות. במהלך השבוע יתקיימו אירועים רבים בתחום החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, שיעסקו בקידום החינוך ובחשיפת התוכניות החינוכיות הקיימות בעיר.

ראש מינהל חינוך, אריאלה ישראלי, פתחה את הערב בדקת דומיה לזכרו של המחנך והמנהל רפי גלנטה, שהלך בשבוע שעבר לעולמו.

ראש העירייה, דב צור, אמר "כל היושבים באולם הזה הערב יודעים היטב - הכול מתחיל ונגמר בחינוך. טיבה של החברה, חוסנה, ערכיה, אופיה ועתידה – הכל תוצאה ישירה של איכות החינוך שאנו מעניקים לילדינו. אני משקיעים את כל המאמצים להפוך את ראשון-לציון לעיר המובילה בישראל בתחום החינוך. בשנה האחרונה הוספנו השקעה עירונית, שעות הוראה, אמצעים לימודיים, תמיכה לתלמידים, תשומת לב ניהולית בהיקף חסר תקדים והחלטנו על מעבר למבנה שש-שנתי. בכם, מורים ומנהלים יקרים, אני רואה שותפים לדרך חדשה וארוכה ויודעים כי הצלחתנו תלויה בכם"

צור הוסיף ואמר כי "כולנו יודעים היטב כי איכות החינוך היא תוצאה ישירה של איכות המורים.
אנחנו החלטנו להעלות על נס את המורות והמורים שמצטיינים בעבודתם –  שקמים מידי בוקר עם תחושת השליחות, שמעוררים בקרב תלמידיהם השראה ללמוד ולעשות יותר למען החברה, שזוכים להערכת הממונים עליהם וחבריהם לעבודה. לכם, מורות ומורים מצטיינים אנו מצדיעים הערב כי אנו מאמינים שאתם ושכמותכם עושים את ההבדל".    

ראש מינהל חינוך, אריאלה ישראלי אמרה, "עשרות עובדי הוראה מצוינים הומלצו על ידי צוותי החינוך והפיקוח בעיר ונבחרה הקבוצה שמייצגת את המצטיינים מתוך המצוינים. מעל במה זו אני מבקשת להוקיר אתכם, להודות לכם מקרב ליבי על האחריות, מסירות אין קץ, הפקת המירב והשקעה בלי חשבון - נתינה אמיתית. החוט השזור בעבודתכם הינו האהבה לילדים, הכבוד שאתם רוחשים להם, הדיאלוג המשמעותי שאתם יוצרים עמם והידיעה שאתם שם בשבילם, כמו גם החינוך לערכים ולמעורבות בקהילה, והזמן שאתם מקדישים מזמנכם החופשי להכנת חומרי למידה עדכניים ומותאמים. אני גאה בכם". ישראלי הוסיפה, כי "רק מי שמאמין שהוראה וחינוך הם ייעוד ששווה להשקיע בעבורו, יוכל לשאת במשא הזה בהצטיינות המאפיינת את דרככם".

מפקחת משרד החינוך, חסידה בר-זוהר, בירכה את המצטיינים ואמרה, "נבחרתם כי החינוך עבורכם הוא שליחות וההצטיינות היא ערך ודרך".

חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך, עו"ד ליאל אבן זהר אמרה, "ראש העירייה, מנהל החינוך ועובדיו ואנוכי, עושים ונעשה כל שלאל ידינו כדי שראשון לציון תהיה ראשונה ומובילה בחינוך בישראל. כל השינויים הנעשים בשנה האחרונה: הרצף החינוכי שאנו פועלים להשיגו, ההשקעה התקציבית הגדולה, ההשקעה בטכנולוגיה, חשובים וחיוניים ככל שיהיו, אינם אלא הטפל התומך בעיקר- ביכולות שלכם כמנהלים, כמורים וכגננות. אתם הנכם האנשים המבוגרים הנמצאים עם ילדינו במשך השעות החשובות ביותר ובשנות חייהם המכריעות. את מה שאתם יכולים, אם תרצו, לתת לילדינו, לא נוכל לרכוש בכסף. את האמון בילדים שלנו, את האהבה אליהם, את הערכים שתעניקו להם, את היכולת והמוכנות להקשיב להם, את ההתלהבות האמיתית והערכית שתקנו להם, את השאיפה לשיפור, את הכבוד לילדים כבני אדם. אנחנו נתמוך בכם ככל יכולתנו, אבל אתם אלו שצריכים לשמש כמגדלור שיוביל את ראשון לציון להיות ראויה לציון."

מנכ"ל החברה העירונית, אלי פולק, דיבר על חשיבות מסגרות החינוך הבלתי-פורמאלי ואמר,  "פעילות אחר הצהריים של ילדי העיר חשובה לא פחות משעות הלימודים. אנחנו רואים עצמנו חלק מהרצף ושותפים מלאים למלאכת החינוך. אנשי החברה העירונית מעניקים מגוון רחב של פעילויות פנאי, ספורט, מחול ותרבות שמעשירים את ילדי העיר ומחנכים לערכים. ראשון לציון עושה דברים נפלאים בחינוך הבלתי פורמאלי, מובילה בתרבות הפנאי, ושוברת מידי שנה שיאים חדשים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה