"מצאנו מים"- תכנית לימודים לילדי העיר



החל מהשבוע החלו ילדי כיתות ד' בעיר ללמוד על ההיסטוריה של המים בראשון לציון, מימי הקמת המושבה ועד ימינו.

החל מהשבוע החלו ילדי כיתות ד' בעיר ללמוד על ההיסטוריה של המים בראשון לציון, מימי הקמת המושבה ועד ימינו. התוכנית "מצאנו מים", הינה פרי יוזמתן של חברות המועצה הגב' ליאל אבן-זהר – מחזיקת תיק החינוך בשיתוף ראש העירייה, הגב' יפעת מאירוביץ יפת – מחזיקת תיק איכות הסביבה, ודני לב - מנכ"ל תאגיד המים העירוני "מניב", ובשיתוף פעולה עם רפי גלנטה, ז"ל, מנהל מוזיאון ראשון לציון, עם פיקוח משרד החינוך, המשרד להגנת הסביבה וגורמי רשות נוספים במינהלי החינוך ואיכות הסביבה.

במסגרת התוכנית נחשפים התלמידים להיסטוריה של המים בראשון לציון, החל ממציאתם של המים בבאר הראשונה ועד היכרות עם הטכנולוגיות המתקדמות בארץ בהן מסתייע תאגיד "מניב" לטובת אספקת מים לתושבי ראשון לציון כמשק מים עצמאי.

התלמידים צפויים ללמוד בתוכנית על התפתחות משק המים בראשון לציון, וכן על המים כמשאב ועל החיסכון במים. התלמידים סיירו בבאר שבמוזיאון, שם צפו בחזיון אורקולי המספר את סיפור מציאת המים. בנוסף, התקיימה הפעלה של התלמידים על ידי מדריכת המוזיאון.
בהמשך הסיור הגיעו התלמידים לביקור בתאגיד "מניב", שם צפו בסרט הדרכה קצר אודות פעילות "מניב" ונחשפו לטכנולוגיות מתקדמות של הפקת מים, שימוש חוזר ועוד, ואף לקחו חלק בניסוי ובדיקת איכות המים.

לצורך המחשת טכנולוגית איסוף מי הגשמים, דרכי אגירתם והשימוש בהם להשקיית שטחים וגינות ציבוריות הגיעו התלמידים לאגם הסופרלנד ולאגם הנקיק, ושם ניתנו להם הסברים אודות איסוף מי הגשמים, אגירתם ודרך שימושם החוזר.

הסיור הראשון במסגרת התוכנית התקיים ביום א' ה- 9/5/10 לתלמידי בית הספר אשלים אנתרופולוגי, שנהנו מאוד מהחוויה, שללא ספק העשירה אותם בידע המלווה בגאוות יחידה על הישגיו וייחודה של ראשון לציון בכלל ושל תאגיד "מניב"  הפועל לייסוד משק מים עצמאי בראשון לציון.


חברות המועצה ליאל אבן-זהר ויפעת מאירוביץ-יפת אמרו:"אנו רואות בתוכנית "מצאנו מים" נדבך נוסף בעשייה העירונית לטובת איכות הסביבה, שימור מים וקיימות, כמו גם העלאת קנה של ראשון לציון ופיתוח גאווה עירונית. אנו רוצות להודות לכל השותפים לעשייה, ובראשם דני לב, מתאגיד "מניב" וכן לחלה טורק ומיה שפירא, ולכל יתר הגורמים העושים במלאכה במסירות. אנו מקוות כי בשנה הבאה תתרחב התוכנית לכלל בתי הספר בעיר ומודות לראש העירייה מר דב צור על תמיכתו בתוכנית." 

מנכ"ל "מניב" דני לב אמר, כי התכנית היא חלק מהפעילות הכוללת ש"מניב" מקיימת לכל אורך השנה למען הקהילה. "החיבור עם בני הדור הצעיר חשוב לנו מאוד. השמירה על משק המים העירוני, החסכון במים והשמירה על ערכי ה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה