יום ירושלים התקיים בראשון לציון



בראשון לציון התקיימו בשבוע שעבר חגיגות לציון "יום ירושלים" במעמד ראש העיר, דב צור.

בראשון לציון התקיימו בשבוע שעבר חגיגות לציון "יום ירושלים". ראש העיר, דב צור, בטקס המרכזי: "ירושלים היא הסמל לקשר בין העם היהודי למורשתו, לתורתו, ולארץ ישראל".
 
"יום ירושלים", החל בכ"ח באייר, נחגג בשבוע שעבר בעיר ראשון לציון. למעלה מ-200 איש הגיעו לטקס המרכזי שנערך במרכז הקהילתי בקריית ראשון במעמד ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, מנכ"ל החברה העירונית אלי פולק ויועץ ראש העיר לענייני דת, הרב ד"ר פיני איזק. את הטקס הנחה מנהל האגף למורשת, גלעד וייס.
 
ראש העיר, דב צור, נשא נאום חגיגי: "יום ירושלים הוא חג לאומי. ביום הזה אנו חוגגים את איחודה של העיר, שהייתה משאת נפשו של העם היהודי לכל אורך הדורות. ירושלים איננה רק עיר בירה, היא סמל לחוסנו, עוצמתו ונחישותו של העם היהודי . ירושלים היא סמל לקשר של העם היהודי למורשתו, לארץ ישראל ולתורת ישראל". 
 
צור סיפר לקהל כי ביום בו אוחדה ירושלים, כ"ח באייר תשכ"ז, היה תלמיד בן 12 בראשון לציון. "אני זוכר את קריאתו של הרמטכ"ל דאז, מוטה גור "הר הבית בידינו!", ועם תום המלחמה את ריקודי השמחה ברחובות ומעגלי ההורה, את דמעות העצב והשמחה, השכול והגאווה, מעורבבים יחד".


עוד אמר צור: "ירושלים, "העיר שחוברה לה יחדיו", משלבת בתוכה כל-כך הרבה דתות, תרבויות, זרמים ועדות. היא מהווה מקור השראה ומשאת נפש לתושבי מדינת ישראל, לעם היהודי בתפוצות ולעולם כולו. היא מושכת תיירים מכל העולם הבאים לראות את יופייה, להתרשם מעברה ולחוש את קדושתה. ביום הזה, נחגוג עם ירושלים, ונאחל לה ולעם ישראל כולו, אחדות, אחווה ושלום. מי ייתן ונדע לגשר על כל השסעים והמחלוקות בחברה שלנו, לקבל את האחר ולהשכין שלום בינינו".
 
הרב ד"ר פיני איזק, יועץ ראש העיר לענייני דת, הוסיף כי "עלינו ללמוד על חשיבות האחדות הפנימית מהדוגמא של מעמד הר סיני ומתן תורה, שם נאמר: ויחן שם ישראל- כאיש אחד, בלב אחד".
הטקס החגיגי אורגן על-ידי המחלקה לתרבות תורנית בעירייה בניהולו של חיים לביא, יחד עם החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש, תיכון מקיף ה' וועד שכונת קריית ראשון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה