חיסכון במים המוסדות החינוך



למרות הצמצום בצריכה העירונית, מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, לא מסתפק בכך וממשיך לכנס את הוועדה העירונית לקידום החיסכון במים.

בתאגיד המים העירוני אומרים כי סך השימוש במים בעיר ראשון לציון נמצא במגמת ירידה מתמדת במהלך שלוש השנים האחרונות. דני לב, מנכ"ל מניב אומר, כי המגמה מוצאת את ביטויה גם בנתונים הגולמיים לרבעון הראשון של שנת 2010. יחד עם זאת, אומר לב, המגמה ניכרת בעיקר במוסדות הציבור ובגינון העירוני ופחות בצריכה הביתית.

לב מסביר, כי בעוד שבנתוני ההשקיה בגינון העירוני חלה ירידה ניכרת, כאשר סך הכמויות המושקות פחת באופן משמעותי על אף הגידול בסך השטחים המושקים נטו, עד כי ניתן לומר שהגינון העירוני אינו רחוק מסך תצרוכת הקיום המינימאלית, הרי שאין הדברים נוגעים לשימושים הביתיים.

בשימושים הביתיים אומנם חלה ירידה ניכרת בשיעור של 10% בין השנים  2008 ל- 2009 , אולם היא עדיין נמוכה מהירידה הממוצעת ברמה הארצית.. הנתון העירוני הממוצע מלמד על ירידה כוללת של 14.79% בסך השימושים במים בדומה לנתון הארצי, אך תרומת המגזר הציבורי והעסקי לירידה זו ניכרת מתרומת המגזר הביתי.

למרות הצמצום בצריכה העירונית, מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, לא מסתפק בכך וממשיך לכנס את הוועדה העירונית לקידום החיסכון במים, במטרה להמשיך ולחסוך מים בכל הגופים העירוניים ולהעלות את רמת המודעות בעיר.

מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן: "החיסכון במים הוא משימה לאומית ואני שמח שבחשיבה משותפת ומאמצים רבים הצלחנו לצמצם את הצריכה העירונית עד לכדי תצרוכת קיום מינימאלית. בכוונתנו להתמקד כעת בחיסכון במים במוסדות חינוך ולרתום את הנהלות בתי ספר ואת התלמידים למטרה זו. כולי תקווה שחינוך לחיסכון במים בבתי הספר יסייע להעלות את רמת המודעות של תושבי העיר ויצליח להביא לצמצום גם בצריכה הביתית". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה